Spring naar bijdragen

Vraag Over Cache Vinden En Loggen


expir_bofh

Aanbevolen berichten

Na mijn eerste 10 caches gevonden te hebben, heb ik toch nog een vraagje:

 

Dat mensen niet moeten zien dat je de cache vindt op de plek waar die ligt, dat snap ik goed. Anders is de cache daarna misschien weg enzo.

Maar soms staat er dat je een cache ook ongezien moet Loggen. Dit lijkt me in een stad op een wat drukkere plek toch wat lastiger.

 

Wat ik tot nu 2 keer gedaan heb, (maar weet dus niet of dat echt mag, de bedoeling is tijdens geocachen) is ongezien de cache gepakt. En vervolgens een stukje weggelopen of gefietst. En vervolgens op een andere plek het Logboek beschreven. De 1e keer zag niemand dat, maar de 2e keer konden mensen wel zien dat ik iets aan het beschrijven was. Dat noem ik zelf dus niet ongezien Loggen.

 

Mag dat zo of moet je echt naar een plek toe gaan waar geen mens je ziet?

bewerkt door johanmyst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het gaat erom dat je erop let dat je de cache ongezien tevoorschijn haalt en weer weglegt. Dit om te voorkomen dat dreuzels ook eens op de cacheplek gaan neuzen om te zien wat jij daar allemaal stond te doen.

Je doet het dus goed door een eindje verderop te gaan loggen. Dat er dan soms mensen zijn die je zien schrijven is niet altijd te voorkomen, maar ook niet erg als ze je daarna tenminste niet het doosje weer zien terugleggen.

Neem de cache niet mee naar huis of zo om te loggen, want dan denken cachers die na je komen dat de cache verdwenen is en zoeken ze zich voor niks het schompes ;) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik tot nu 2 keer gedaan heb, (maar weet dus niet of dat echt mag, de bedoeling is tijdens geocachen) is ongezien de cache gepakt. En vervolgens een stukje weggelopen of gefietst. En vervolgens op een andere plek het Logboek beschreven. De 1e keer zag niemand dat, maar de 2e keer konden mensen wel zien dat ik iets aan het beschrijven was. Dat noem ik zelf dus niet ongezien Loggen.

 

Mag dat zo of moet je echt naar een plek toe gaan waar geen mens je ziet?

 

 

;):blush::)

Helemaal geweldig, je bent een voorbeeld voor velen. Ik zie het regelmatig gebeuren dat mensen niet de moeite nemen om even een stukje verder op te gaan loggen, resultaat is dan ook regelmatig dat een eindcache door dreuzels gevonden worden.

Ga zo door :thumbup::thumbup: .

 

Veel cache plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan te bedenken dat ik nog maar een net beginnende geocacher ben die ook nog niet alles durft, zoals op bepaalde plekken in de struiken te zoeken o.i.d.

 

 

 

 

 

Ps. heeft niks hier mee te maken maar ik ben wel blij dat ik toch snel Premium member ben geworden, is op mijn oregon een stuk handiger dan overal in het engels te lezen: hiervoor moet je premium member zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...