Tullepetaon Geplaatst 18 augustus 2010 Geplaatst 18 augustus 2010 Hallo, Vanmorgen volle batterijen in mijn Etrec vista HCx gedaan en aangezet om het kompas te kalibreren maar nu blijft hij hangen op "zoekt satellieten" (zie onderstaande afbeelding). Er zijn geen bolletjes te zien die satellieten moeten voorstellen als ook geen balken aan de onderzijde. Heb vandaag de GPS 2x een half uur op dit scherm aangelaten, maar er gebeurt niets. Gisteren is de GPS wel gevallen en was toen uitgegaan, daarna heb ik hem weer aan gezet en alles werkte gewoon. Kan een "harde" reset helpen? Zo ja hoe moet ik dat uitvoeren, zit namelijk in Frankrijk en het boekje ligt thuis in Nederland. Gr.
handleiding Geplaatst 18 augustus 2010 Geplaatst 18 augustus 2010 (bewerkt) lijkt veel op wat ik heb meegemaakt zonder vallen, tijdens fietstochtje viel hij uit en ook zelfde verhaal denk dat de gps is "overleden" ik kreeg na 6 weken een nieuwe heb je nog garantie (2jaar) en heeft ie geen schade opgelopen tijdens de val?? terugbrengen naar de winkel zou ik zeggen Harde reset =>KLIK voor info 18 augustus 2010 bewerkt door handleiding
Team Ovis Geplaatst 19 augustus 2010 Geplaatst 19 augustus 2010 Hallo, Vanmorgen volle batterijen in mijn Etrec vista HCx gedaan en aangezet om het kompas te kalibreren maar nu blijft hij hangen op "zoekt satellieten" Er zijn geen bolletjes te zien die satellieten moeten voorstellen als ook geen balken aan de onderzijde. Heb vandaag de GPS 2x een half uur op dit scherm aangelaten, maar er gebeurt niets. Gisteren is de GPS wel gevallen en was toen uitgegaan, daarna heb ik hem weer aan gezet en alles werkte gewoon. Kan een "harde" reset helpen? Zo ja hoe moet ik dat uitvoeren, zit namelijk in Frankrijk en het boekje ligt thuis in Nederland. Bij mij werkte een firmware upgrade met "update chipset" oid. Zie ook hier: gps forum
Tullepetaon Geplaatst 19 augustus 2010 Auteur Geplaatst 19 augustus 2010 Heb vanmiddag een harde reset geprobeerd, maar zonder resultaat . Daarnet een firmware upgrade gedaan van v2.90 naar v3.20, ook zonder resultaat. Nu heb ik wel gelezen dat je eerst moet downgraden naar een oudere versie en dan weer upgraden. Weet er iemand hoe je een oude firmware krijgt geinstalleerd? Dat is mijn laatste red middel. De GPS is net meer dan een jaar oud en volgens mij heb ik ook maar een jaar garantie, gekocht via bol.com. Of heb je 2jaar garantie van Garmin zelf??
Peetee Geplaatst 19 augustus 2010 Geplaatst 19 augustus 2010 Downgraden naar een oudere versie hoeft niet/heeft geen zin. Volgens mij heb je naar Europese wetgeving gewoon 2 jaar garantie. Daat zal ook Bol.com zich aan moeten conformeren. Maar anders kun je altijd contact opnemen met Garmin Nederland (www.garmin.nl). Ik heb even gezocht op internet en kwam dit forum tegen. Het probleem lijkt op het jouwe. Misschien kun je de optie van de New Location (Nieuwe lokatie) eens proberen.
Itserik Geplaatst 20 augustus 2010 Geplaatst 20 augustus 2010 Uurtje prutsen met firmware lijkt mij minder moeite dan dat hele ding opsturen/wachten/hopen dat het garantie is.... Dus op deze pagina kun je alle firmware versies van Garmin vinden. Bij de GPSmap 60Csx is het de truc om exact dezelfde versie erop te zetten als er op stond. Up of downgraden kan wel maar dat werkt gewoon niet. Succes ermee.
Peetee Geplaatst 20 augustus 2010 Geplaatst 20 augustus 2010 (bewerkt) Maar bedenk dat de gps na elke firmware update of harde reset mogelijk denkt dat ie in Taiwan is. Houd er dus rekening mee dat je na elke update ook de Nieuwe Locatie-optie even moet gebruiken om aan het apparaat te vertellen dat-ie in Nederland is. 20 augustus 2010 bewerkt door Peetee
puffin-team Geplaatst 20 augustus 2010 Geplaatst 20 augustus 2010 (bewerkt) Ik had vorig jaar hetzelfde met een 60CSx. Eerst harde reset (hielp niet), daarna firmware upgrade (ook chipset firmware). Hielp ook niet. Uiteindelijk chipset firmware downgrade, en hij deed het weer . Daarna weer upgrade van de chipset firmware en hij bleef het doen. Kijk maar eens op http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=14242 20 augustus 2010 bewerkt door puffin-team
wirholt Geplaatst 20 augustus 2010 Geplaatst 20 augustus 2010 Maar bedenk dat de gps na elke firmware update of harde reset mogelijk denkt dat ie in Taiwan is. Houd er dus rekening mee dat je na elke update ook de Nieuwe Locatie-optie even moet gebruiken om aan het apparaat te vertellen dat-ie in Nederland is. Bij een firmware update heb ik dit nooit gemerkt. Wel na een harde reset. Niet alleen is de gps dan zijn eigen locatie kwijt, ook de tijd en de positie van de satellieten. Alleen vertellen dat-ie in Nederland is, haalt dus weinig uit. Het kost gewoon veel meer tijd voordat de satellieten gevonden worden en de almanak gegevens ontvangen zijn. Ook de klok van de gps wordt dan met die van de satellieten gelijk gezet. Na een harde reset heb je dus gewoon meer tijd nodig om de satellieten te vinden. Een kwartier tot half uur is niet ongewoon.
Peetee Geplaatst 20 augustus 2010 Geplaatst 20 augustus 2010 Misschien zit ik daar inderdaad mis waar het de reguliere update betreft. Ik heb al een tijd geen update van mijn 60Cx hoeven uitvoeren. Maar ik meen toch dat het wel het geval is als je naar een vorige versie van de firmware terug gaat?
Tullepetaon Geplaatst 20 augustus 2010 Auteur Geplaatst 20 augustus 2010 Heb even in de GPS gezocht waar ik kan zien welke softwareversie er nu opstaat en of de upgrade wel gelukt was en nu vond ik dit: Software versie 3.20 GPS SW versie 0.00 Klopt die 0.00 versie wel?? Of kan ik dat ook nog upgraden?
Peetee Geplaatst 20 augustus 2010 Geplaatst 20 augustus 2010 (bewerkt) Klopt die 0.00 versie wel?? Of kan ik dat ook nog upgraden? Nee, die 0.00 versie van de chipset firmware klopt niet, en waarschijnlijk is dat ook het probleem. Dat is een probleem dat wel vaker bij de HCx is opgetreden, zoals op dit forum wordt gemeld. Je zult dus die chipset firmware opnieuw moeten updaten. Waarschijnlijk zoals in hetzelfde forum wordt beschreven. best mogelijk dat daarna je probleem is opgelost. In het draadje heeft een van de forumbezoekers het probleem als volgt opgelost: This is the procedure how i got the current latest GPS firmware for my Vista HCx: - download the normal firmware release: http://www8.garmin.com/software/eTrexVistaHCx_320.exe - follow the instructions to do your normal firmware update - get the Updater.exe which comes with the normal firmware release - download the GPSChipset Firmware: http://www8.garmin.com/software/GPSC...nFile__290.rgn - flash the GPSChipset Firmware: Updater.exe /autorun usb GPSChipsetTypeM2_RegionFile__290.rgn Caution: This will only work if you have the Type M2 Chipset in your device. I'm not aware if there are any Vista HCx out which don't. Also i'm not aware how to get the info which chipset is in your device actually used. There might be a reason why they switched to the WebUpdater only method for the GPS chipset update. If you flash the wrong file you may brick your device and loose warranty! 20 augustus 2010 bewerkt door Peetee
grasmus Geplaatst 20 augustus 2010 Geplaatst 20 augustus 2010 Ik had vorige week op mijn 60 cx hetzelfde probleem, na 2x firmware uograde mbv de Garmin webupdater was het probleem verholpen. GPS SW versie 0.00 wil zeggen dat de firmware corrupt is geraakt.
Tullepetaon Geplaatst 21 augustus 2010 Auteur Geplaatst 21 augustus 2010 Heb vandaag nog een paar keer de webupdater (v3.20) de firmware laten updaten en ook met de webupdater de GPS Chipset Type M2 (Region File) software version 2.90 proberen te updaten maar bij 13% loop het vast en gaat de GPS zich herstartten en is volgens webupdater de verbinding weg. Is er ook een mogelijkheid om dit bestand in je GPS te krijgen zonder de webupdater?
Peetee Geplaatst 21 augustus 2010 Geplaatst 21 augustus 2010 Heb je het ook nog geprobeerd zoals in mijn vorige bericht aangegeven? Dus door eerst het rgn-bestand te downloaden en dan met het Updater commando de chipset te flashen? Commando: Updater.exe /autorun usb GPSChipsetTypeM2_RegionFile__290.rgn
Aanbevolen berichten