ariepensionado Geplaatst 8 juli 2009 Geplaatst 8 juli 2009 geeft aan dat hij "satelieten zoekt", maar vindt niets. zelfs de datum blijft sinds die dag steken. Weet iemand wat ik hiermee aan moet ?
petervw Geplaatst 8 juli 2009 Geplaatst 8 juli 2009 Ik zeg software en sirfstar chipset update draaien!
Team Firefox Geplaatst 8 juli 2009 Geplaatst 8 juli 2009 Doe maar eens een harde reset: 1. Enter en page-knop tegelijktertijd ingedrukt houden 2. GPS aanzetten, terwijl je nog steeds de enter en page-knop ingedrukt houdt
puffin-team Geplaatst 26 september 2009 Geplaatst 26 september 2009 Ik heb hetzelfde probleem: plotseling worden er geen satellieten meer gevonden (natuurlijk net op het moment dat ik met een zware cache wilde beginnen). Ik heb al harde resets gegeven (meerdere keren) en ook al nieuwe en oude software geladen maar niets helpt. Heeft nog iemand andere suggesties om uit te proberen?
Bloodwoosj Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 Ik heb hetzelfde probleem: plotseling worden er geen satellieten meer gevonden (natuurlijk net op het moment dat ik met een zware cache wilde beginnen).Ik heb al harde resets gegeven (meerdere keren) en ook al nieuwe en oude software geladen maar niets helpt. Heeft nog iemand andere suggesties om uit te proberen? Is er misschien een van de twee volgende zaken aan de hand? a) vorige keer dat de gps aanstond is meer dan 500 km verwijderd van de huidige positie? vorige keer dat de gps aanstond is behoorlijk lang geleden? Zo ja, dan is de dataset met ruwe posities voor de te zoeken satellieten niet meer accuraat genoeg en zul je (net als toen je hem gekocht hebt) eens een half uur tot een uur in de tuin neer moeten leggen voordat hij weer met trial and error de juiste datum/tijd en de juiste satellieten kan vinden. In geval van a) kun je overigens hem helpen door manueel je nieuwe positie aan te geven. Greetz, Bloodwoosj.
puffin-team Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 Bedankt voor het meedenken. Maar nee, ik gebruik 'm eigenlijk minstens twee keer per week en ook de afstand kan geen probleem zijn geweest. Bovendien heb ik de GPSr lang aan laten staan na resetten en updaten van de firmware: minstens vier uur. Ik ben bang dat hij gerepareerd moet worden.
petervw Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 Bedankt voor het meedenken.Maar nee, ik gebruik 'm eigenlijk minstens twee keer per week en ook de afstand kan geen probleem zijn geweest. Bovendien heb ik de GPSr lang aan laten staan na resetten en updaten van de firmware: minstens vier uur. Ik ben bang dat hij gerepareerd moet worden. Je moet de SIRF III update uitvoeren. Dan is het over en werkt je GPS weer volledig!
puffin-team Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 Ik heb met webupdater eerst de normale software vernieuwd naar versie 4.00. Daarna komt webupdater met de vraag of er ook additionele software moet worden vernieuwd. Als ik daarop met ja antwoord komt hij met: "GPS chipset type G". Die heb ik ook laten vernieuwen. Dar laatste is toch de Sirf III software? Als ik daarna naar de "Software Version" kijk zie ik: Software Version: 4.00 GPS Software Version: 0.00s En nog steeds geen satellieten (ook niet na een half uur wachten). Bedankt en groeten, Arie (puffin-team).
Team Professor X Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 (bewerkt) If the software upload fails, and subsequent upload attempts prove unsuccessful, the unit may need to be returned to Garmin for service. Dit is helaas de officiele verklaring! Maar een aantal oplossingen staan hier 27 september 2009 bewerkt door Team Professor X
paulus Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 (bewerkt) dead garmin Probeer deze is. Groeten PAULUS 27 september 2009 bewerkt door paulus
Team Firefox Geplaatst 28 september 2009 Geplaatst 28 september 2009 Ik heb met webupdater eerst de normale software vernieuwd naar versie 4.00. Daarna komt webupdater met de vraag of er ook additionele software moet worden vernieuwd. Als ik daarop met ja antwoord komt hij met: "GPS chipset type G". Die heb ik ook laten vernieuwen. Dar laatste is toch de Sirf III software?Als ik daarna naar de "Software Version" kijk zie ik: Software Version: 4.00 GPS Software Version: 0.00s En nog steeds geen satellieten (ook niet na een half uur wachten). Met de webupdater zijn al vaker problemen geweest met het updaten van de GPS. Veiliger is het de software van de Garmin site naar de PC te downloaden en vervolgens offline op de GPS te installeren.
puffin-team Geplaatst 28 september 2009 Geplaatst 28 september 2009 HIJ DOET HET WEER!! :) De suggestie van Paulus bracht op zich geen oplossing maar bracht me wel min of meer op de juiste weg. Op de genoemde website (die trouwens verplaatst bleek te zijn naar: http://www.gawisp.com/perry/gps60) kwam ik ook oudere versies van de chipset-software tegen. Die maar eens geprobeerd (versie 2.90), ik had er niet veel vertrouwen in na alle probeersels en zo, maar hij deed het ineens weer. Daarna weer de hele boel geupgrade naar 4.00 en het bleef werken. Bij software versies staat nu: Software Version: 4.00 GPS SW version: 2.90s Iedereen hartelijk bedankt voor de suggesties en morele bijstand. Groeten, Arie (puffin-team)
Aanbevolen berichten