Team Goossens Geplaatst 11 november 2010 Geplaatst 11 november 2010 http://cgi.ebay.de/Touch-Screen-Digitizer-Garmin-Oregon-300-400T-400C-400I-/400165159822?pt=PDA_Accessories&hash=item5d2bb3c38e http://cgi.ebay.de/LCD-Touch-Screen-Digitizer-For-Garmin-Oregon-400-550T-/190459007669?pt=PDA_Accessories&hash=item2c583dd2b5 Hopelijk helpt dit je verder
christoffel2010 Geplaatst 11 november 2010 Geplaatst 11 november 2010 Waarom zelf doen als je de Nederlandse garantieregels bekijkt moet het ook anders kunnen. Mensen geven te snel op en gaan niet voor hun recht.
Cernunnos Geplaatst 11 november 2010 Geplaatst 11 november 2010 Ben het hier helemaal mee eens. Gezien het aantal klachten over schermpjes die om het minste geringste het begeven kan je inmiddels wel spreken van een ondeugdelijk product. De verkoper heeft hier zeker een verantwoordelijkheid in omdat de levensverwachting bij normaal gebruik langer is dan nu. Het probleem is echter dat de bewijslast na het eerste jaar bij de eigenaar ligt, en dat is nog wel eens lastig om aan te tonen dat het niet jou schuld is geweest dat het scherm het heeft begeven. PS Ook bij veel smartfoons zijn er diverse modellen waar de touchscreens het begeven. Daar worden al bijna alle klachten op het gebied van scherm/touchscreen buiten de garantie gehouden. Vandaar voor mij geen toutchscreen gps voorlopig totdat ze daar wat op hebben gevonden. Mijn colorado voldoet uitstekend wat dat betreft.
Team Goossens Geplaatst 12 november 2010 Geplaatst 12 november 2010 Dat was ook het eerste wat bij mijn legend kapot ging. Maar er was een serie met fout stekkertje dus hebben ze mij een andere gegeven. Overigens heb ik met mijn dakota geen problemen.
christoffel2010 Geplaatst 12 november 2010 Geplaatst 12 november 2010 Ben het hier helemaal mee eens. Gezien het aantal klachten over schermpjes die om het minste geringste het begeven kan je inmiddels wel spreken van een ondeugdelijk product. De verkoper heeft hier zeker een verantwoordelijkheid in omdat de levensverwachting bij normaal gebruik langer is dan nu. Het probleem is echter dat de bewijslast na het eerste jaar bij de eigenaar ligt, en dat is nog wel eens lastig om aan te tonen dat het niet jou schuld is geweest dat het scherm het heeft begeven. PS Ook bij veel smartfoons zijn er diverse modellen waar de touchscreens het begeven. Daar worden al bijna alle klachten op het gebied van scherm/touchscreen buiten de garantie gehouden. Vandaar voor mij geen toutchscreen gps voorlopig totdat ze daar wat op hebben gevonden. Mijn colorado voldoet uitstekend wat dat betreft. Dat de bewijslast na het eerste jaar bij de koper ligt is niet geheel correct. Dat is afhankelijk van het defect, maar de verkoper/winkel moet met een oplossing komen die aannemelijk is. Ook hoeft het niet zo te zijn dat de reparatie na 1,5 jaar op kosten van de koper moet zijn. Maar het probleem zit in het feit, dat vele verkopers zich proberen te verschuilen achter de fabrikant, maar daar heb ik als koper niets mee van doen, ik het het ding ook nite bij de fabrikant gekocht, maar bij de verkoper/winkel.
BaLa2Mi Geplaatst 12 november 2010 Geplaatst 12 november 2010 http://cgi.ebay.de/Touch-Screen-Digitizer-Garmin-Oregon-300-400T-400C-400I-/400165159822?pt=PDA_Accessories&hash=item5d2bb3c38e http://cgi.ebay.de/LCD-Touch-Screen-Digitizer-For-Garmin-Oregon-400-550T-/190459007669?pt=PDA_Accessories&hash=item2c583dd2b5 Hopelijk helpt dit je verder Weet ook iemand wat het verschil is tussen de twee schermen? Wij hebben een 450 en die staat er net niet tussen. Welke van de twee zou ik kunnen gebruiken? Voor dat geld koop ik er 1 voor de reserve!!
DanPan Geplaatst 12 november 2010 Geplaatst 12 november 2010 Weet ook iemand wat het verschil is tussen de twee schermen?Wij hebben een 450 en die staat er net niet tussen. Welke van de twee zou ik kunnen gebruiken? Het scherm van een 550 is ook geschikt voor de 450. Ik heb voor mijn 450 deze besteld.
BaLa2Mi Geplaatst 12 november 2010 Geplaatst 12 november 2010 Weet ook iemand wat het verschil is tussen de twee schermen?Wij hebben een 450 en die staat er net niet tussen. Welke van de twee zou ik kunnen gebruiken? Het scherm van een 550 is ook geschikt voor de 450. Ik heb voor mijn 450 deze besteld. Maar is er technisch gezien eigenlijk wel verschil tussen de twee. We hadden eerst een 300 en nu een 450 en ze werken eigenlijk precies hetzelfde.
Team Gelaen Geplaatst 28 december 2010 Geplaatst 28 december 2010 Aangezien ik ook sterk denk om een 450 aan te schaffen, op basis van dit draadje een paar uur op google enzo gezocht naar meer slechte ervaringen. Voornamelijk in het Engels. Echter behalve een andere vermelding van DanPan kan ik niet echt iets vinden. Louter positieve reviews/opmerkingen. Zelfs positieve reacties op de robuustheid. Alhoewel ik me goed kan voorstellen dat niet iedereen hier het daar mee eens is. Daarnaast lees ik hier ook slechts van een stuk of 5 kapotte schermen, en naar mijn idee is dat niet echt veel (tenzij er er maar heel weinig van verkocht zijn natuurlijk), waarmee ik het niet wil kleineren, ik moet er niet aan denken dat ik een barst heb in mijn nieuwe gps (of andere handheld). Voorzichtig zijn is blijkbaar zeker noodzakelijk. Maar goed, ik cache al bijna 7 jaar naar volle tevredenheid met dezelfde gps (Meridian Gold) en het enige dat ik echt mis is een electronisch kompas en topo kaarten (OSM is voldoende, gratis en min of meer wereldwijd). Maar goed dat was mijn reactie op de kapotte schermen.
Ellino Geplaatst 28 december 2010 Geplaatst 28 december 2010 Ik heb een nieuw toestel gekocht 62s en ga mijn Oregon 450 zelf herstellen. Een nieuw touchscreen is nu te koop voor €17 inclusief verzending vanuit HongKong. Mijn defecte Oregon heb ik al gedemonteerd (het enige wat je hiervoor nodig hebt is een inbussleutel 1,5mm) en wacht nu op de zending vh nieuwe touchscreen. Ik zal van de volledige "operatie" een handleiding maken met foto's en publiseren op het Web, zodat alle gedupeerden hun defecte oregon zelf kunnen herstellen. Ik wacht in spanning af.
DanPan Geplaatst 21 augustus 2011 Geplaatst 21 augustus 2011 (bewerkt) Of je kan je toestel zelf herstellen. Ik heb een nieuw toestel gekocht 62s en ga mijn Oregon 450 zelf herstellen. Een nieuw touchscreen is nu te koop voor €17 inclusief verzending vanuit HongKong. Mijn defecte Oregon heb ik al gedemonteerd (het enige wat je hiervoor nodig hebt is een inbussleutel 1,5mm) en wacht nu op de zending vh nieuwe touchscreen. Ik zal van de volledige "operatie" een handleiding maken met foto's en publiseren op het Web, zodat alle gedupeerden hun defecte oregon zelf kunnen herstellen. Wordt vervolgd... Wordt vervolgd in een nieuwe topic. 21 augustus 2011 bewerkt door DanPan
fordpower Geplaatst 21 augustus 2011 Geplaatst 21 augustus 2011 (bewerkt) Misschien is het ook een kwestie van pech.......? Ben zelf de gelukkige bezitter van een oregon 450t. Ik hou van uitdagende en soms gevaarlijke caches. Mijn gps heeft helaas al 3 maal een crash meegemaakt op de harde stenen in de alpen. Afgezien van een paar lichte krassen op de body geen problemen, waterdichtheid is ook in orde aangezien ik bij het oversteken van een riviertje hem vergeten was van mijn broek gesp te halen (hij is een paar minuten volledig koppie onder geweest) Hoop dat ik geluk blijf hebben anders de montana maar proberen 21 augustus 2011 bewerkt door fordpower
Aanbevolen berichten