Petra Geplaatst 6 augustus 2010 Geplaatst 6 augustus 2010 Heb ik de laatste dagen met onze nieuwe 62st zitten spelen en keurig de handleiding zitten lezen en natuurlijk uitgetest maar dan valt het op dat als je caches inlaad je ook de childwp's krijgt. Hij laat dat zien dmv vlaggetjes en de cache zelf met het bekende kistje. Heb de geocaches zo ingesteld dat ik hem in het info scherm met naam zie ipv code. Allemaal erg leuk en lijkt mij ook handig want ja het is papierloos. Maar hoe doen jullie dat nou verder? Hoe weet je welke chidwp je moet hebben want ja die staan er wel in code. Heeft de gps er zelf al een route van gemaakt? Kan ik beter de childwp's proberen weg te laten (weet niet of dat lukt met een filter in gsak en dan met de laad filter voor de colorado enzo inladen) Denk dat de andere toestellen die papierloos cachen het zelfde zijn wat dit betreft dus er moet al aardig wat ervaring mee zijn hoe iedereen dat doet.
Fotogravinnetje Geplaatst 6 augustus 2010 Geplaatst 6 augustus 2010 WP-codes hebben een vaste structuur met meestal een letteraanduiding voor het soort wp, een volggetal en deel van de gc-code van de cache. door even goed naar de wp-codes te kijken moet het mogelijk zijn om de juiste volgorde te vinden. Succes
Gast JackHoe Geplaatst 6 augustus 2010 Geplaatst 6 augustus 2010 ik verander van te voren de naam van de waypoints door een naam die ik makkeliJk kan herkennen. Dat doe ik in mapsource (moet GSAK nog eens gaan uitprobereb als ik tijd over heb). Het is wel wat werk, maar voor mij werkt deze manier goed.
GuitarArnie Geplaatst 6 augustus 2010 Geplaatst 6 augustus 2010 Is het nu inderdaad zo dat je géén foto's kunt laden (spoilerpics) én dat dit toestel geen wherigo ondersteunt? (Beetje offtopic wellicht )
Petra Geplaatst 6 augustus 2010 Auteur Geplaatst 6 augustus 2010 spoilerfoto's kun je wel laden maar dan moet de maker van de cache bij zijn foto gezet hebben dat het een spoilerfoto is. Staat dat er niet bij dan is het jammer maar dan wil gsak het niet doen. wherigo kan volgens mij niet ben niets daarover in de beschrijving tegen gekomen tenminste. dat vindt ik nogal een klus om van al die caches met een childwp de naam te veranderen. Komt toch de vraag in mij op of ik dan wel de childwp's moet laden en ze niet beter vanuit de beschrijving elke keer los in kan brengen. Hoe doen andere gebruikers dat van de Colorado en de Oregon????
Petra Geplaatst 14 augustus 2010 Auteur Geplaatst 14 augustus 2010 helaas nog geen antwoord op mijn vraag of het slimmer is om de childwp's niet te laden en ze zelf in te voeren op het moment dat je er een nodig hebt??? het verwijderen van caches gaat niet via de gps zelf. dat moet via windows kan ik dan alle icoontjes van gsak automatisch verwijderen??? als ik een nieuwe cache inbreng via gsak dan verwijderd hij automatisch de aanwezige caches, kun je er ook voor kiezen om ze te laten staan??? en zo ja waar dan?? eigenlijk zou de naam van dit item veranderd moeten worden want deze zaken zijn ws het zelfde op de colorado en oregon.
geo_taz Geplaatst 14 augustus 2010 Geplaatst 14 augustus 2010 Ikzelf gebruik een Oregon, maar deze "problemen" zijn waarschijnlijk voor alle toestellen gelijk. - In GSAK kun je prima bepalen hoe de naam van een child-waypoint wordt opgebouwd. Te gebruikt hiervoor het cache-name veld. Bij mij staat daar "%name %children %c_Prefix%smart" in. Dit zegt feitelijk dat een cache de naam krijgt zoals die in GSAK staat (%name). De child-waypoints krijgen de prefix gevolgd door de smart-name. In het veld voldoet dit prima. - Overigens gebruik ik een macro om de caches en waypoints naar de Oregon te sturen. ColoradoExportBeta.gsk. Wellicht dat die ook voor de 62 werkt? Voordeel is dat de child-waypoints dan keurig als POIs in de GPSr komen, inclusief allerlei additionele POIs zoals parkeerplaats etc - Al dan niet vooraf verwijderen van de caches en waypoints is volgens mij een vlaggetje/ checkbox op het Export scherm
Petra Geplaatst 14 augustus 2010 Auteur Geplaatst 14 augustus 2010 ja die macro werkt ook voor de 62 serie. heb de chwp's in de gps staan met nummer codes dit heeft de gps of gsak zelf gedaan maar het lijkt mij dus niet handig om die steeds op te moeten zoeken ook zie je ze als vlaggetjes op de kaart staan en omdat je niet kan zien welke je moet hebben kun je ze dus niet aanwijzen en op go drukken of doe ik hier iets fout???
Fotogravinnetje Geplaatst 14 augustus 2010 Geplaatst 14 augustus 2010 Staat de code niet bij de vlaggetjes? Of als je boven het vlaggetje gaat staan?
Icemen4 Geplaatst 15 augustus 2010 Geplaatst 15 augustus 2010 even een vraagje tussendoor...... als ik caches verzend via de button: Send to My GPS en ik kijk naar die cache op mijn Oregon 550 dan staat er een heleboel html code in de text van de cache. (bv. de cache Het bruine goud GC1CWT7) en zo heb ik nog meer van dat soort teksten in div. caches die ik heb verzonden naar de 550. Heeft iemand hier ook last van?? Ik heb hem nu 2 weken maar begrijp nog steeds niets van dat "onding" Ik vond de GPSmap 60CSx een stuk makkelijker werken.
Gast JackHoe Geplaatst 15 augustus 2010 Geplaatst 15 augustus 2010 Het zal wel hetzelfde zijn als bij de 450T; op de cache pagina kies je niet voor "send to My GPS", maar voor "GPX file". Als je daar op heb geklikt kies je voor opslaan - Garmin Oregon - Garmin - GPX. Zo werkt het bij mij en krijg ik niet al die rare tekentjes.
Icemen4 Geplaatst 15 augustus 2010 Geplaatst 15 augustus 2010 (bewerkt) wat is het verschil dan tussen die 2 "knopjes"? er wordt bij allebei een gpx file verstuurd 15 augustus 2010 bewerkt door Icemen4
Gast JackHoe Geplaatst 15 augustus 2010 Geplaatst 15 augustus 2010 Ik ben geen techneut, maar als ik op send to my GPS druk krijg ik wel de rare tekentjes en bij GPX file niet, dus dat is in ieder geval het verschil in resultaat bij mij. Hoe dat werkt weet ik niet.
Icemen4 Geplaatst 15 augustus 2010 Geplaatst 15 augustus 2010 bedankt voor je antwoord op deze vroege zondagochtend. ik zal eens verder googlen op dit vraagstuk. de 550 ziet er mooi uit maar als dit zo blijft dan ruil ik hem snel weer in en ga dan mijn map60csx weer gebruiken.
Petra Geplaatst 15 augustus 2010 Auteur Geplaatst 15 augustus 2010 ik doe het via gsak en een macro en heb ook geen rare taal ertussen staan
Aanbevolen berichten