Spring naar bijdragen

Collectible Vs Non-collectible


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Sinds de laatste update zie ik bij mijn trackables de optie staan om ze Collectible of Non-Collectible te maken.

Inmiddels na het lezen van 4 threads op het .com forum, 2 threads op dit forum, de support pages en de wiki, begrijp ik nog steeds niet wat ik nou moet doen.

Zou iemand mij een antwoord willen geven op mijn volgende simpele vraag zonder er allemaal andere zaken als inventory enz. bij te halen?

 

Ik heb twee trackables die reizen van cache naar cache. Dit wil ik graag zou houden en het is niet de bedoeling dat mensen deze trackables mogen houden of niet meer kunnen retrieven/droppen.

Wat is de status waar ik ze op moet zetten? Collectible of Non-Collectible?

 

Alvast dank,

 

Groetjes, Sienepientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit is sinds 2 updates geleden al.

 

En de betekenis:

Collectible = Iedereen die hem tegenkomt mag hem houden

Non-Collectible = Je mag hem niet houden en moet hem laten reizen.

Unkown = De eigenaar heeft geen van de 2 gedaan en je mag hem niet houden.

 

Dit staat ook op onze wiki uitgelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het ook een mogelijkheid om je eigen geakt.coins weg te stoppen/schrijfen zodat ze niet langer te zien zijn in je inv................. :ph34r:

Nu doet men dit met een fake cache of een 2 de account.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het ook een mogelijkheid om je eigen geakt.coins weg te stoppen/schrijfen zodat ze niet langer te zien zijn in je inv................. :ph34r:

Dat was ook de vorige update.

Als je ze niet in je inventorie wil hebben kon je hem in je collection zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij is als je een coin/tb in je eigen trackebles collection zet wel te discoveren maar niet meer te graben of in een cache te plaatsen, hij staat niet in de lijst als je een cache logt.

Wil iemand deze coin/tb loggen dan kan ie alleen maar als discoverd loggen en niet perongeluk grabben.

 

Als je een coin/tb in trackebles inventory zet dan kan ie lekker op reis, en is ie ook te grabben of in een cache te plaatsen. Je ziet hem bij het loggen dan ook in de lijst staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx voor alle antwoorden.

 

De wiki had ik ook gelezen (evenals alle andere threads e.d.).

 

Dus als ik 'm op Non-Collectible zet dan kunnen cachers 'm nog wel retrieven en weer droppen?

 

Het klinkt zo tegenstrijdig. Je collect 'm dan toch voor eventjes om 'm dan weer verder te plaatsen. Vandaar m'n twijfel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx voor alle antwoorden.

 

De wiki had ik ook gelezen (evenals alle andere threads e.d.).

 

Dus als ik 'm op Non-Collectible zet dan kunnen cachers 'm nog wel retrieven en weer droppen?

 

Het klinkt zo tegenstrijdig. Je collect 'm dan toch voor eventjes om 'm dan weer verder te plaatsen. Vandaar m'n twijfel.

je moet kijken vanuit de cacher en of deze hem mag houden (collectable)

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet kijken vanuit de cacher en of deze hem mag houden (collectable)

 

Dan is de optie inderdaad zo vreemd als ik in andere threads gelezen had.

De optie om trackables de wereld in te sturen die andere mogen houden :ph34r:

 

En ik maar denken dat ik het niet begreep.....

 

Thanx!

 

Ik ga ze op Non-Collectible zetten.

 

Groetjes, Sienepientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een rare functionaliteit.

 

Als ik een TB op 'collectible' zet dan mag de eerstvolgende cacher die 'm tegenkomt, 'm houden.

Op zich al raar.

 

Dan blijft dus deze TB in mijn virtuele bezit, maar iemand anders heeft hem fysiek en dat mag zo blijven. Ondertussen staat de TB wel in mijn lijstjes.

Nou goed, da's tot daar aan toe.

 

En als ik nu de status weer terugdraai, naar 'Non-Collectible' dan moet die cacher de TB dus weer op pad sturen? Zullen ze leuk vinden. Draaikonterij.

 

Ik vind het volstrekt overbodig. Volgens mij moeten TB's en coins reizen, niet opeens aangeboden worden als: "je mag 'm houden hoor!" met alle vreemde situaties die daarop kunnen volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een rare functionaliteit.

 

Als ik een TB op 'collectible' zet dan mag de eerstvolgende cacher die 'm tegenkomt, 'm houden.

Op zich al raar.

 

Dan blijft dus deze TB in mijn virtuele bezit, maar iemand anders heeft hem fysiek en dat mag zo blijven. Ondertussen staat de TB wel in mijn lijstjes.

Nou goed, da's tot daar aan toe.

 

En als ik nu de status weer terugdraai, naar 'Non-Collectible' dan moet die cacher de TB dus weer op pad sturen? Zullen ze leuk vinden. Draaikonterij.

 

Ik vind het volstrekt overbodig. Volgens mij moeten TB's en coins reizen, niet opeens aangeboden worden als: "je mag 'm houden hoor!" met alle vreemde situaties die daarop kunnen volgen.

waar staat dat je ze mag houden?

volgens mij is het alleen een optie om wat je niet op reis wilt sturen in een aparte kluisje zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij is het alleen een optie om wat je niet op reis wilt sturen in een aparte kluisje zetten.

dat lijkt mij ook, ik dacht dat om je eigen trackables gaat, die wel geactiveerd zijn maar nog steeds in je bezit. door ze als collectible te labellen verdwijnen ze uit je actieve inventory lijstjes, die je bijv ziet op het log-scherm onderaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We halen nu weer 2 dingen door elkaar:

 

- In je profiel heb je een Trackables Inventory en een Trackables Collection.

> In de Trackables Inventory stop je de coins die je in bezit hebt en wil laten reizen

> In de Trackables Collection stop je de coins die in je collectie zijn. Bijv. auto tb's, fiets tb's, enz. Zo hoef je geen aparte cache te hebben

 

- Per trackable kan je 3 dingen instellen:

> Collectible > Deze coin hoeft niet te reizen en mag gehouden worden als je hem vind.

> Non-collectible > Deze coin moet reizen en mag je niet houden.

> Unkown > Deze coin mag je niet houden, maar de eigenaar heeft nog niks ingesteld.

 

Dat zijn 2 verschillende dingen die alle 2 verschillende functies hebben. Helaas worden ze vaak door elkaar gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus als ik het goed begrijp; ik zet in mijn edit mijn auto op collectible en dan is hij niet meer zichtbaar als ik een cache log.

Nee, nu doe je het precies verkeerd.

Je moet je auto tb in je collection stoppen. Tenzij iedereen die tb mag verplaatsen/houden.

 

Hoe doe je dat?

Je gaat naar je Trackables Inventory (via mijn profiel)

Dan zie je helemaal rechts van je auto tb staan Move to Collection.

Als je daarop klikt zit je tb in je Trackables Collection.

Nu zie je hem niet meer bij je logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...