Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

bedoel je op dezelfde plek? dat kan onze etrex vista zelf. ter plaatse "markeer waypoint" kiezen. en dan "gem" kiezen. Hij gaat dan meten en steeds weer het gemiddelde herberekenen.

Geplaatst

als je het kruispunt tussen waypoints wil meten... zet een route kruislings uit en het snijpunt van de routes is dan je middelpunt.

Geplaatst
als je het kruispunt tussen waypoints wil meten... zet een route kruislings uit en het snijpunt van de routes is dan je middelpunt.

Volgens mij gaat dat bij 3 Wp's niet lukken, toch?

Iemand heeft mij eens verteld dat je de Noordcoordinaten optelt en door 3 deelt en zo ook de Oostcoordinaten. En dan heb je het gemiddelde. Het klonk mij wat ongeloofwaardig simpel in de oren, maar bij zijn cache klopte het wel...

probeer het maar eens uit.

Succes

Geplaatst

Klinkt wel logisch. Maar het lijkt mij praktisch om de coordinaten dan eerst om te zetten in decimale graden. Graden en minuten kan je immers niet zondermeer optellen.

Geplaatst

Iemand heeft mij eens verteld dat je de Noordcoordinaten optelt en door 3 deelt en zo ook de Oostcoordinaten. En dan heb je het gemiddelde. Het klonk mij wat ongeloofwaardig simpel in de oren, maar bij zijn cache klopte het wel...

Succes

Eerst even omzetten naar Dutch Grid en daarna weer terug, rekent een stuk lekkerder!

Geplaatst

Succes

Als de punten dicht genoeg bij elkaar liggen zodat de kromming van de Aarde geen rol speelt, dan is dit een goede methode.

Vandaar dat het heel goed werkt als je in het Dutch Grid stelsel rekent.

Geplaatst
Als de punten dicht genoeg bij elkaar liggen zodat de kromming van de Aarde geen rol speelt, dan is dit een goede methode.

Vandaar dat het heel goed werkt als je in het Dutch Grid stelsel rekent.

Rekent inderdaad een stuk makkelijker. bedankt voor de tip!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...