Spring naar bijdragen

Pc Kabel


nomoskar

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Op een Etrex H hebben ze volgens mij die functie niet.

 

Je kan kijken of je bij het menu > instellingen > systeem, de functie Waas/Egnos aan hebt staan. Dan kom je dichtbij het goede punt, verder raad ik aan om een cache van 1 bij 1 ster te doen. En geen micro, begin met een grotere.

 

Kan je misschien aangeven in welke plaats je woont? Dan zal ik eens kijken voor een goede cache als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zo dit weekend hebben we gezocht en gevonden. Helemaal geweldig! Dat GPS gevalletje werkt fantastisch.

Omdat het de eerste keer was dachten we, we gaan eerst maar eens gewoon kijken.

Dingen er in doen en uithalen kan altijd nog.

Goed bij deze cashe zagen we oa een coin. We hebben hem laten liggen omdat ons niet helemaal duidelijk was wat de bedoeling is.

Dat hij moet rondreizen. Maar moet je voor een geocoin ook weer iets terug leggen? Of mag je die gewoon meenemen?

 

We hebben dat weekend nog een gezocht maar ik had met mijn sukkelige kop verkeerde coordinaten samengesteld pffff, Ben je er een eeuwigheid aan het zoeken en vind je niks omdat er niks ligt :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bedoeling van een TB of coin is dit:

- Iemand koop zoiets en plaatst dit in een cache.

- De coin/tb heeft een pagina en daar staat dan dat de eigenaar het in die cache heeft gedaan.

- Iemand vind die cache en neemt de coin mee. Het is de bedoeling om er wat in te stoppen als je er wat uithaalt.

- De persoon logt dat op de coin pagina.

- Nu moet hij binnen 2 weken een andere cache voor die coin vinden.

- Daar stopt hij hem in en dan zet hij onder zijn log dat de coin erin is. (Dat gaat van zelfsprekend).

- Dan begint het weer bij stap 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over coins en travelbugs zijn meerdere draadjes geweest.

Het wordt gewaardeerd als je een item binnen 2 weken verder stuurt. Dat is niet verplicht. Als het niet binnen die tijd lukt is het prettig als je de eigenaar een berichtje stuurt. Ook dat is niet verplicht.

 

Bij goodies (ruil goederen) wordt verwacht dat je weer iets terug stopt.

Daarover verschillen de meningen bij reizende items. Ik heb van meerdere mensen gelezen dat ze vinden dat reizende items moeten reizen en dat het dan niet nodig is om iets terug te stoppen.

 

Er bestaan in deze wereld weinig regels. Veel mag en weinig moet. Wel is er een soort etiquette. Die vertelt wat netjes is en wat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bij deze cashe zagen we oa een coin. We hebben hem laten liggen omdat ons niet helemaal duidelijk was wat de bedoeling is.

Dat hij moet rondreizen. Maar moet je voor een geocoin ook weer iets terug leggen? Of mag je die gewoon meenemen?

 

Als je niet zeker weet of je een coin wel of niet kunt meenemen kan je nog altijd de code die op de coin staat opschrijven. Dan kun je hem loggen als discovered it (let op, niet als retrieve from cache) Dan kan je een beetje zien welke missies coins hebben. en hij komt op je found trackables page te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...