Spring naar bijdragen

Een Paar Verschillende Vragen


Marcel en Micha

Aanbevolen berichten

Zelf heb ik bij aanschaf van mijn Garmin GPS de wandelkaart gekocht, dit scheelde mij de helft.

En inderdaad zonder zo'n kaart is het in mapSource helemaal niets.

Tot nu toe vind ik het goed werken. Laatst liep ik een cache door het bos en na een flinke wandeling moest ik weer terug. Ik had geen zin en vondt het niet leuk om de route omgekeerd nogmaals te lopen. Dus afsnijden, dwars door het bos over allerlei kleine paadjes en dat ging uitstekend !!

De kaart opbouw kan inderdaad wat langzaam zijn. Maar dit ligt met name aan hoe ver je bent ingezoomd. Hoe verder je inzoomd des te vaker hij een kaart moet opbouwen (logisch). In de auto mee gehad van punt A naar B uitgezoomd op 2 km ging prima, het scheelt dan ook dat de GPS met een signaal komt wanneer er een afslag komt (allemaal in te stellen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Okee... poging gewaargd, maar ik snap er niet veel van...

 

Ik las bijvoorbeeld nog over de open street map, open hem in map source en zet het op je gps. Overal lees ik dat je map source gratis kan krijgen, kan niemand mij vertellen waar?

 

 

Groetjes Micha

 

Ik heb hier iets gevonden. http://www.gps-info.nl/blog/2007/07/09/gratis-mapsource/ Lees de update van december 2009.

 

OSM is niet zo gedetaileerd, maar de kaarten zijn goed te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi. Leuk al jullie starters vragen!

Voor het overzicht is het wel beter om in bestaande draadjes te posten of om je vragen te splitsen in meerdere items.

 

Hier op het forum kan je al veel andere draadjes vinden.

Bijvoorbeeld deze over open street maps.

osm

 

Rechts bovenin het forum staat de zoekknop. Die gebruik ik regelmatig maar ook ik vind niet altijd het juiste draadje.

Vaak verwijzen anderen je dan door :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien nog een leuke tip over het maken van een route op de geocaching.com website:

 

Op het videozine van Icenrye is er in twee afleveringen ingegaan op hoe je dit moet doen, om precies te zijn in afleveringen 48 met een aanvulling in aflevering 49. Het is wel in het engels. Bekijk deze afleveringen als je zin hebt op www.icenrye.com

 

Meer in het algemeen vond ik de eerste paar afleveringen van Icenrye ook wel leuk om als beginnend cacher naar te kijken (pakweg de eerste tien). Je ziet veel tips en trucs langskomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las bijvoorbeeld nog over de open street map, open hem in map source en zet het op je gps. Overal lees ik dat je map source gratis kan krijgen, kan niemand mij vertellen waar?

Als het goed is heb je bij jou GPS 2 cd's gekregen. 1 met de USB driver voor de GPS en 1 met mapsource. Maar als dat niet het geval is kun je hem hier downloaden.

Ik voel me echt vrij dom met al mijn vragen, maar ik snap het gewoon echt niet.. hopelijk zijn er mensen die het aan mij kunnen uitleggen. Alvast bedankt!
Geeft niet. Zo zijn we allemaal begonnen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Dankjewel weer voor jullie geduldige reacties!

 

Als ik er een keer de tijd voor heb ga ik alles eens downloaden en nog eens proberen. Ik heb geen cd'd bij mijn gps gekregen (het is een nieuwe, dus hebben er nooit bijgezeten). Het zal even uitzoeken zijn, maar het is zeker de moeite waard.

 

Dan even een andere vraag. Is het mogelijk om zonder gsak een hoop caches tegelijk naar je gps te sturen? Ik heb namelijk een heleboel caches één voor één naar mijn gps gestuurd, maar als je ze natuurlijk niet update, dan kan het voorkomen dat je informatie mist (bijvoorbeeld als er één weg is gehaald ofzo). Als je bijvoorbeeld op adres zoekt, krijg je een lijst met caches, die kan je allemaal in één keer selecteren. Maar kan je ze dan ook in één keer (zonder gsak) naar je gps sturen?

Of is dit dan eigenlijk ook wat je met pocket querys doet? Je kan dan als het ware een update naar je gps sturen. Moet je dan je oude er eerst af halen? En waar moet je het bestand dan zetten in je gps of maakt dat niet uit?

 

Ik zou graag willen weten of het dus mogelijk is meerdere caches in één keer naar je gps te sturen en of dit dan ongeveer hetzelfde is met pocketquerys.

 

Groetjes Micha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar kan je ze dan ook in één keer (zonder gsak) naar je gps sturen?

Of is dit dan eigenlijk ook wat je met pocket querys doet? Je kan dan als het ware een update naar je gps sturen. Moet je dan je oude er eerst af halen? En waar moet je het bestand dan zetten in je gps of maakt dat niet uit?

Dat kan met MapSource.

 

Je gaat naar de lijst met gevonden caches. Dan zie je een vierkantje, klik op het vierkantje van de cache die je naar je GPS wilt sturen. Als je dat van de caches hebt gedaan klik je onderin op [Download Waypoints]. Dan sla je het bestand op.

Open dan MapSource en open het bestand dat je hebt opgeslagen.

Koppel je GPS aan de computer en klik op: Verzend naar GPS -> Waypoints en het staat in je GPS.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...