Spring naar bijdragen

Tips Voor Gebruik Gsak?


GeoSkrapers

Aanbevolen berichten

Toen we terug waren van vakantie zagen we dat we nog één gemeente hadden overgeslagen tijdens ons verblijf in Drenthe, maar welke?

 

Ook benieuwd in welke gemeentes/provincie je al hebt gecached en welke nog openstaan? Daar is ook een kleine macro voor geschreven, Voorwaarde is wel dat de velden County, Country en eventueel State (provincie) ook zijn gevuld. Voor de macro kijk op Onze website pagina.

 

We kwamen jullie naam tegen op een aantal logrolletjes in de buurt van Assen/Rolde/Borger in de week van 26 april jl.... Leuk! Veel gemeentes zullen er niet meer openstaan..... Ons verblijf was met vier dagen helaas iets te kort..... We moeten dus volgend jaar nog een keertje terug..... hetgeen bepaald geen starf is....

 

Maar goed, wij hebben de macro uitgeprobeerd om eens te kijken wat er gebeurt. Welnu, er komt een fraaie lijst met pronincies en gemeenten , maar dat was eerlijk gezegd niet helemaal wat we op grond van jouw beschrijving hadden verwacht.

 

Je schrijft: Wil je ook weten welke er nog openstaan?

 

Ja inderdaad, dat hadden we graag willen weten, maar alhoewel we met de macro onmiddellijk kunnen zien, in welke gemeentes we wél geweest zijn, hebben we nog steeds geen flauw idee waar we níet geweest zijn, want dat vermeldt de macro niet. Dat is ook inderdaad best wel lastig, want de macro moet dan uiteraard alle nederlandse gemeentes kennen en vervolgens de reeds aangedane wegstrepen. Dan zou je een lijst over moeten houden van de gemeentes, waar je nog níet geweest bent. En als dat dan ook nog per provincie zou kunnen, dan heb je de perfecte macro.

 

Was je van plan om je macro zover te laten komen? Kortom met een implementatie van alle nederlandse gemeentes? Dat zou wel heel fijn zijn.

 

Let wel, dit is geen kritiek, want wij vinden iedere macro, die gedetailleerdere info geeft dan GSAK zélf een hartstikke leuke aanvulling, maar goede dingen kunnen altijd nog beter... We zijn benieuwd!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Team Tabak,

 

De macro laat precies zien welke gemeente je nog niet bent geweest, daar staat namelijk een 0 achter.

Door te sorteren (klikken) op Provincie kan je dus direct zien bij welke gemeente van de provincie nog een nul staat.

 

De macro kent alle gemeenten van Nederland want die staan in GSAK in het veld County.

 

De voorwaarde om echt alle gemeenten te weten heeft wel een database nodig die alle caches van Nederland bevat, lijkt me logisch want anders kan je niet zien welke (gemeenten en caches) je mist.

 

Dus dan ondanks dat je (gelezen in ander draadje over PQ's) niet heel Nederland bijhoudt is hier een reden om dat wel te doen.

 

Ik hoef dus niets te doen om je over een goed werkende macro te laten beschikken, want bij een juist gevulde database werkt hij al 'bijna' perfect

 

PS. Bijna omdat er best wel eenvoudig een macro is te maken die af kan strepen welke gemiste gemeentes er zijn.

bewerkt door GeoFlowers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd... als ik de macro draai op mijn database met gevonden caches, dan geeft de macro een keurige lijst. Variërend van gemeentes met meer dan 100 vondsten t/m gemeentes met 1 vondst.

 

Gemeentes met 0 vondsten krijg ik niet te zien, onlangs, dat ik inmiddels overstag ben gegaan en mijn profiel met gemeentes genereer door netjes de "CountryStateCounty" macro te runnen. (zie ook mijn profiel). Ik doe dus niets handmatigs meer. GSAK staat keurig netjes opgevuld met alles provincies en gemeentes en jouw uitdraai geeft dat ook keurig netjes aan. Maar niet de gemeentes met 0 founds.

 

Ik zal een mailtje sturen, zodat ik je een uitdraai kan laten zien van jouw macro. Je zult dan zien wat ik bedoel. Als ik de uitdraai had gekregen, zoals jij nu aangeeft, had ik niet eens gereageerd, want dan was het volstrekt duidelijk geweest.

 

Wellicht doe ik iets fout en kun jij zijn wát ik dan fout doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik uit je laatste bericht al zie wat er fout gaat.

 

Je eerste zin luidt: Vreemd... als ik de macro draai op mijn database met gevonden caches.

 

In een database met gevonden caches staan inderdaad GEEN niet gevonden gemeenten.

 

"Normaal" bij gebruik van een database is om alles in één database (verzameling van tabellen) te bewaren. Hierna kan je met filters aangeven wat je wilt zien. Ik kan zo geen reden bedenken om een aparte database te maken van gevonden caches.

 

Misschien is het nu opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, dan is het nut voor mij beperkt. (maar voor een ander kan het zeker zinvol zijn). Het gebruik van meerdere databases vind ik erg handig. Buitengewoon overzichtelijk. Dat zal ook de bedoeling zijn geweest van de maker van GSAK, toen hij de optie van de creatie van meerdere databases implementeerde. Toch? Ik merk wel, dat alle GSAK gebruikers hun programma op geheel eigen wijze invullen en het fijne van het programma is, dat het zoveel opties heeft om dat inderdaad zo te doen. Een absolute topper!!! Als iemand alle caches van Nederland erin wil hebben (waarom????? geen idee) dan kan hij dat doen en als een ander alleen zijn gevonden caches erin wil hebben met een aparte database voor geplaatste caches en een aparate database voor opgeloste caches etc. etc. dan kan dat ook. Dit programma is zo ontzettend flexibel, dat iedereen zijn of haar weg erin kan vinden. Nogmaals, een must voor iedere geocacher.

 

De macro is ook niet zo verschrikkelijk belangrijk. Het was leuk geweest, als het had gewerkt. Ik kan op het profielplaatje van de Nederlandse Gemeenten ook zó wel zien, dat ik nog een flinke weg te gaan heb om alle vakjes vol te krijgen..... :wink2: En misschien kom ik er zelf nog wel eens aan toe, om een voor mij van toepassing zijnde macro te schrijven. Dat kan het probleem niet zijn.

 

In ieder geval dank voor je reactie.

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Eerder in de vele forumberichten gezocht maar niet gevonden. Weet iemand of er een GSAK-macro bestaat die voor Duitsland ook de Bundesländern aanmaakt. Net zo als voor Nederland de provincies, voor Zwitserland de Kantons enz. Zo ja, welke Macro zou ik dan moeten downloaden. Dank voor ev. reactie. Zoekbaars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerder in de vele forumberichten gezocht maar niet gevonden. Weet iemand of er een GSAK-macro bestaat die voor Duitsland ook de Bundesländern aanmaakt. Net zo als voor Nederland de provincies, voor Zwitserland de Kantons enz. Zo ja, welke Macro zou ik dan moeten downloaden. Dank voor ev. reactie. Zoekbaars

 

Ik weet niet helemaal zeker wat je bedoeld met Bundesländern "aanmaken".

Bedoel je dat het state veld in GSAK gevuld wordtmet het juiste Bundesland? Gebruik dan deze macro om de counties en states van alle caches in je filter in te vullen.

Of bedoel je een kaart met in welke Bundesländern je allemaal al caches gevonden hebt? Unzip dan deze file in je 'macro' directory.

Bedoel je nog iets anders, geef dan wat meer info en uitleg over wat je precies wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK kan ook automatisch County en State invullen bij het laden van een Pocket Query.

Vul daarvoor in het dialoogvenster "Load GPX/LOC/ZIP" de volgende velden in:

- County update: YB

- State update : SB

 

De letter 'B' betekent dat het veld alleen wordt gevuld indien nog blanco.

 

Edit:

Klik in GSAK op de knop 'Help' en in het venster dat daarna verschijnt op 'County update' om te zien welke waarden je daar verder in kunt vullen. Idem voor 'State update'

bewerkt door Team Geo-cachet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...