Spring naar bijdragen

Tips Voor Gebruik Gsak?


GeoSkrapers

Aanbevolen berichten

Wij beginnen steeds handiger te worden met GSAK, ook dankzij dit forum, dank jullie wel!

Het werken met macro's en filters gaat redelijk. Waar wij nu naar op zoek zijn, zijn bijvoorbeeld adviezen en "must have macro's" in GSAK. In een bestand staat wel een korte uitleg bij macro's, maar voor ons nog niet helemaal duidelijk waar wij deze dan voor kunnen gebruiken. Welke macro's gebruiken jullie vaak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb er een paar in gebruik

 

Movefinds....verplaatst de gevonden caches naar een andere database

een aangepaste export250gpx Deze exporteert 250 caches (eventueel in een filter) naar mijn HTC, de aanpassing ligt erin, dat de additional waypoints ook meegestuurd worden

macro die mijn stats laat zien.

macro die mijn stats upload naar mijn profiel

 

That's it....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan toch gewoon online kijken wat je wilt?

Ctrl+M en dan Online Macro Index aanklikken.

 

Maar goed, mijn meest gebruikte (en gewaardeerde) macro's zijn:

FindStatGen39Beta voor het genereren van statistieken.

GenUploadStats voor het automatisch uploaden van je statistieken naar je GC pagina.

myGoogleEarth voor het bekijken van je founds in Google Earth (ondersteunt corrected coordinates).

myGMEv3 zelfde voor Google Maps.

CountryStateCounty voor het invullen van ontbrekende land-, provincie- en gemeente-info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Niet dat we er echt werk van maken om alle gemeentes van Nederland op de statistieken kaart in te kleuren maar een overzicht welke gemeente nog mist in een provincie vonden we wel handig.

 

Toen we terug waren van vakantie zagen we dat we nog één gemeente hadden overgeslagen tijdens ons verblijf in Drenthe, maar welke?

 

Ook benieuwd in welke gemeentes/provincie je al hebt gecached en welke nog openstaan? Daar is ook een kleine macro voor geschreven, Voorwaarde is wel dat de velden County, Country en eventueel State (provincie) ook zijn gevuld. Voor de macro kijk op Onze website pagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik een macro om caches binnen mijn database te exporteren naar mijn TomTom.

Ik exporteer traditionals, (beginpunten van) multi's, earthcaches, opgelost mysteries en mijn eigen founds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de aangegeven pagina staat een alinea "County, Gemeenten". In deze alinea wordt aan het einde een macro genoemd. Klik op deze macronaam "NlGemList.gsk", of hier en plaats deze macro in je GSAK macro folder.

 

Run de macro en er wordt een lijst getoond van gemeentes, provincie, aantal founds.

 

Succes, GeoFlowers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#*******************************************************************************

**

# MacDescription = Count the number of finds in each country, state

# MacFileName = NlGemList.gsk

# MacAuthor = GeoFlowers, naar een idee van Kai Team

# MacVersion=1.1

# MacUrl=http://www.wandelverhalen.com/gps/uitleg/NlGemList.gsk

#*******************************************************************************

**

# Om de benodigde informatie over county en country op to date te houden

# is het aan te bevelen om in het File>Load GPX... venster in veld

# County update "YB" in te vullen, zonder quotes en in het veld State update "SBA"

#*******************************************************************************

**

# Is er een filter actief, even bewaren

$SavedFilter = SaveFilter()

CancelFilter

MFilter Expression= regex("Netherlands",$d_Country)

IF $_FilterCount > 0

SQLITECACHES Scope=Filter

$_sql="Select Distinct County, State, Sum(FoundCount) As FindCount from CachesTempAll Group by County Order by FindCount DESC"

$status = Sqlite("sql",$_sql)

$status = "Gemeente; Provincie; Aantal" + $_NewLine + $status

$Out=SqlToHtml($status,"Gevonden per gemeente", "Y")

IF RestoreFilter($SavedFilter,True) = 0

Pause Msg="No records match your restored filter. Filter has been canceled."

ENDIF

ELSE

PAUSE Msg="No waypoints in filter, action cancelled"

ENDIF

 

 

Dit zie ik en daar kan ik niks mee aangezien ik geen verstand van programeren enzo heb zou ik niet weten hoe je hier iets mee moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, de vraag is nu duidelijk.

 

Ga naar de webpagina waar je dit hebt aangeklikt.

Nu in plaats van links aanklikken, rechts aanklikken met de muis.

Er verschijnt nu een menu en klik in dat menu op "Koppeling opslaan als" in het volgende scherm kan je dan aangeven dat de reeds ingevulde bestandsnaam "NlGemList.gsk" in een map kan worden geplaatst.

Zoek nu in het venstertje "Mappen" de plek waar GSAK is geïnstalleerd (Computer - C: - GSAK) en klik hier de map Macros aan.

Kies nu voor opslaan en daarna is de macro te vinden tussen de andere macro's van GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...