Kruimeldief Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 (bewerkt) Tijdens het koken en eten heb ik even over de functionaliteit nagedacht. Het gaat onder DHZ vallen en komt hier. Ik ben nu op zoek naar iemand die even een wervende tekst over het hoe, wat, waarom enzovoorts van de noodlijst kan maken. Als alles dan mee zit kan hij dit weekend live. <{POST_SNAPBACK}> Uitstekend Reintje, mits het principe bij het oude blijft. Niet voor iedereen onder DHZ, dan maar onder een aparte password. Ik heb liever niet dat mijn 3 mobiele nummers maar zo online komen en dat iedereen ze kan zien. Het principe moet voor mij bij het oude blijven. Een wisselwerking. Ik jouw nummer jij mijn nummer. Dus de lijst alleen zichtbaar voor hen die er ook op staan. Is dit niet het geval dan delete al mijn nummers maar, inclusief die van de KralenFee. Met andere woorden, als de lijst voor iederen zichtbaar wordt, dus ook voor hen die niet op de lijst voorkomen, dan wensen wij niet meer op de lijst te staan. 1 juni 2005 bewerkt door Kruimeldief
Reintje de Vos † Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 Uitstekend Reintje, mits het principe bij het oude blijft. Niet voor iedereen onder DHZ, dan maar onder een aparte password.Ik heb liever niet dat mijn 3 mobiele nummers maar zo online komen en dat iedereen ze kan zien. <{POST_SNAPBACK}> Kruimel, dat gaat allemaal goed komen. De lijst wordt je per mail verstuurd als je dat wilt, echter alleen als jij zelf ook je gegevens hebt opgeslagen. Anders krijg je het invulscherm wel te zien, maar krijg je de nummers niet. En om "geklooi" voor te zijn bewaar ik alle informatie in de database. Als er dus een slimmerik even zijn nummer toevoeg en het vervolgens weer weg haalt, heb ik de info. In de paragraaf "Misbruik wordt gestraft" geef ik aan dat de gebruiker van de lijst akkoord moet gaan met het openbaar maken van alle informatie die op de site van hem beschikbaar is in het geval hij probeert te malverseren (om een net woord te gebruiken) Voor jou en mij is dat dus geen enkel probleem.
Team-Eppie Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 Ik wil ook wel even wat doen voor de noodlijst.Zelf sta ik er niet op, maar wat ik eenvoudig kan maken is: 1) Aanmelden op de lijst. 2) Downloaden van de lijst, onder voorwaarde dat je er zelf ook op staat. De authorisatie kan geregeld worden via het inloggen op het forum van geocaching.nl. Die truuk is bekend, omdat die ook al in gebruik is voor de cache kaarten. Tweede puntje is het doorgeven van locaties aan hulpdiensten. Op deze site is er een pagina waarop je een locatie kunt laten zien. Op de index pagina kan er dan een banner komen. Met daar achter de betreffende locatie. Is dat wat? <{POST_SNAPBACK}> Topper! Is dit een blijvende lokatie (showlocation.php) ? Dan kan ik namelijk een linkje op één van m'n eigen sites zetten. Dan hoef ik geen url's te onthouden voor het geval ik het nodig heb....
Reintje de Vos † Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 Topper! Is dit een blijvende lokatie (showlocation.php) ? Dan kan ik namelijk een linkje op één van m'n eigen sites zetten. Dan hoef ik geen url's te onthouden voor het geval ik het nodig heb.... <{POST_SNAPBACK}> Ja hoor, hij bestaat al zeker een jaar.
JandeBeHanger Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 (bewerkt) Tijdens het koken en eten heb ik even over de functionaliteit nagedacht. Het gaat onder DHZ vallen en komt hier. Ik ben nu op zoek naar iemand die even een wervende tekst over het hoe, wat, waarom enzovoorts van de noodlijst kan maken. Als alles dan mee zit kan hij dit weekend live. <{POST_SNAPBACK}> Uitstekend Reintje, mits het principe bij het oude blijft. Niet voor iedereen onder DHZ, dan maar onder een aparte password.Ik heb liever niet dat mijn 3 mobiele nummers maar zo online komen en dat iedereen ze kan zien. Het principe moet voor mij bij het oude blijven. Een wisselwerking. Ik jouw nummer jij mijn nummer. Dus de lijst alleen zichtbaar voor hen die er ook op staan. Is dit niet het geval dan delete al mijn nummers maar, inclusief die van de KralenFee. Met andere woorden, als de lijst voor iederen zichtbaar wordt, dus ook voor hen die niet op de lijst voorkomen, dan wensen wij niet meer op de lijst te staan. <{POST_SNAPBACK}> Ik kan mij hier volledig bij aansluiten!Toendertijd waren de voorwaarden om de lijst te verkrijgen dat je zelf ook op de lijst kwam, dwz de lijst was alleen beschikbaar voor deelnemers aan die lijst. Ik zou het heel jammer vinden als van deze voorwaarde afgestapt wordt, ik moet mij dan ook nog ernstig beraden over een voortdurende deelname aan de noodlijst. (= ik bedoel eigenlijk dat ik er dan gewoon mee stop) Dat ik mijn telefoonnummers in mijn handtekening heb staan is mijn eigen keus. Wie belt zonder z'n nummer mee te sturen, krijgt geen kontakt, 1 juni 2005 bewerkt door JandeBeHanger
Kruimeldief Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 Uitstekend Reintje, mits het principe bij het oude blijft. Niet voor iedereen onder DHZ, dan maar onder een aparte password.Ik heb liever niet dat mijn 3 mobiele nummers maar zo online komen en dat iedereen ze kan zien. <{POST_SNAPBACK}> Kruimel, dat gaat allemaal goed komen. De lijst wordt je per mail verstuurd als je dat wilt, echter alleen als jij zelf ook je gegevens hebt opgeslagen. Anders krijg je het invulscherm wel te zien, maar krijg je de nummers niet. En om "geklooi" voor te zijn bewaar ik alle informatie in de database. Als er dus een slimmerik even zijn nummer toevoeg en het vervolgens weer weg haalt, heb ik de info. In de paragraaf "Misbruik wordt gestraft" geef ik aan dat de gebruiker van de lijst akkoord moet gaan met het openbaar maken van alle informatie die op de site van hem beschikbaar is in het geval hij probeert te malverseren (om een net woord te gebruiken) Voor jou en mij is dat dus geen enkel probleem. <{POST_SNAPBACK}> Uitstekend, dan ben ik, nee, blijf ik, je man De reden lijkt me duidelijk. wacht ff, ff wachten..... Huh? ik krijg net van iemand via MSN de vraag of ik je handtekening wel heb gezien. Zoals je weet heb ik dat uit staan. Ik heb het nu net gezien. Die Evert wordt beroemd man, of berucht. Hij heeft zijn ontslag al genomen bij McDonalds.
Reintje de Vos † Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 Het zou bijzonder handig zijn als iedereen nou eens rustig afwacht wat er gaat komen, voordat er zo heftig gereageerd wordt. Er wordt veel geroepen, maar er zijn 0 personen die zich hebben aangemeld om even een tekstje te schrijven.
Zero CooL Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 Het zou bijzonder handig zijn als iedereen nou eens rustig afwacht wat er gaat komen, voordat er zo heftig gereageerd wordt. Er wordt veel geroepen, maar er zijn 0 personen die zich hebben aangemeld om even een tekstje te schrijven. <{POST_SNAPBACK}> Moet er ook iets komen met de wet van privacy? ZC
masterchef Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 (bewerkt) Geocaching.nl Noodlijst Deze lijst is samengesteld voor Noodgevallen Als u iets overkomt tijdens het zoeken van een cache in die gevallen kunt u iemand bellen van de noodlijst. Zodat die persoon de nooddiensten de weg kan wijzen voor uw redding. Bellen voor andere dingen zal gestraft worden met de (sanctie invullen) De namen op de lijst zullen nooit openbaar gemaakt worden dit met de wet op de privacy Reintje mischien heb je hier wat aan. Greetz Masterchef 1 juni 2005 bewerkt door masterchef
Kruimeldief Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 (bewerkt) Geocaching.nl Noodlijst Deze lijst is samengesteld voor Noodgevallen Als u iets overkomt tijdens het zoeken van een cache in die gevallen kunt u iemand bellen van de noodlijst. Zodat die persoon de nooddiensten de weg kan wijzen voor uw redding. Bellen voor andere dingen zal gestraft worden met de (sanctie invullen) De namen op de lijst zullen nooit openbaar gemaakt worden dit met de wet op de privacy Reintje mischien heb je hier wat aan. Greetz Masterchef <{POST_SNAPBACK}> Hmmm, zelf invullen? Even zien hoor. Wie mij voor andere zaken belt moet per minuut betalen. Nee, het is een noodlijst en iedereen die er op staat mag Kruimel bellen als die er zin in heeft. Hoeft geen nood te zijn. Heb zo lang de lijst bestaat nog nooit een noodtelefoon gehad, maar wel eens een van de lijst gebeld en ben ook wel door iemand van de lijst gebeld. Dat moet ook geen probleem zijn. Het probleem die ik er me had is dat niet iedere DHZ gebruiker mijn nummer heeft en ik niet die van hun. Dankzij de lijst bellen wel meer met elkaar die er op staan. Is soms zo gemakkelijk als je een cache van een op de lijst niet kunt vinden Nood kan hoge nood zijn, nood als ongeval, nood als kan je cache niet vinden, nood van, ik wil koffie bij je drinken, nu Eigenlijk bel ik in echte nood wel eerst 112. 1 juni 2005 bewerkt door Kruimeldief
Zero CooL Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 DHZ - Noodlijst Hier kunt u zich zelf aanmelden om in te schrijven voor de "Noodlijst", voor de geocacher met medewerking van de geocacher. Hier geeft u uw telefoonnummer(s) door, zodat wanneer iemand in nood zit degene direct een geocacher in de directe omgeving kan bellen. Om dit te bewerkstelligen is het daardoor wenselijk om meerdere geocachers in een provincie ingeschreven te hebben staan. Dit om "Hulp In NOOD", direct te activeren! Dit is een noodlijst waar de geocacher in "NOOD", een persoon van de lijst kan bellen waar hij zijn locatie aan kan doorgeven waarna de persoon die gebeld is door middel van zijn software pakket (bijv. City Select), de hulpdiensten tijdig kan waarschuwen, of zelf hulp kan bieden. De telefoonnummer plus andere discrete informatie worden niet aan derden gegeven, dit in verband met de wet op de privacy. Ook het verspreiden van deze noodlijst kan gevolgen met zich meedragen. Aanmelding kan dan ook alleen worden gedaan door de leden die ingeschreven staan en dus niet door een leukerd die de telefoonnummers wilt gaan gebruiken voor andere doeleinden. < Hier de disclaimer van GC.NL> ? Nou hier wat in brak nederlands, maar zoiets had ik in gedachte. ZC
Biertjuh Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 (bewerkt) Ik geloof dat ik het niet helemaal snap. Er werd gevraagd of iemand het bijhouden van de noodlijst van TeQuila kon overnemen. Vervolgens wordt er door enkelen geroepen dat ze hiertoe best wel bereidt zijn. Vervolgens komt de lijst op de site van geocaching.nl terecht. Lijkt me een prima plek, toegankelijk voor iedereen die op de lijst staat. Ik denk alleen dat je het niet te ingewikkeld moet maken. En wordt de nadruk wel heel erg gelegd op de NOOD. Wat men niet moet vergeten was dat de oude lijst ook een HULP lijst was. Mocht je problemen hebben van welke aard dan ook, dan kon je iemand raadplegen. Wij zijn menig maal gebeld, en hebben zelf ook regelmatig iemand van de lijst gebeld, omdat we na heel lang zoeken naar een cache niet met lege handen naar huis wilden gaan. Gelukkig nog nooit de lijst moeten raadplegen in geval van nood. Ik hoef helemaal geen hi-tech lijst, gewoon een lijst die 1 keer per maand ververst en toegestuurd wordt. In excel of HTML die je uit kan printen of in de PDA kan zetten waarop namen en telefoonnummers staan van geocachers die je kan bellen als je een cache niet kunt vinden, of als je echt in nood zit, of zomaar omdat je in de buurt bent. Groeten Marja die straf of sancties bij misbruik te belachelijk vind om zelfs maar te qouten 1 juni 2005 bewerkt door Biertjuh
Twinlife Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 Ik hoef helemaal geen hi-tech lijst, gewoon een lijst die 1 keer per maand ververst en toegestuurd wordt. In excel of HTML die je uit kan printen of in de PDA kan zetten waarop namen en telefoonnummers staan van geocachers die je kan bellen als je een cache niet kunt vinden, of als je echt in nood zit, of zomaar omdat je in de buurt bent. Groeten Marja die straf of sancties bij misbruik te belachelijk vind om zelfs maar te qouten <{POST_SNAPBACK}> Helemaal mee eens Marja, ik hoef ook helemaal geen rare poespas. Gewoon zoals het in het begin ging, af en toe kwam er een nieuwe noodlijst in mijn mailbox als er weer wat verandert was die ik vervolgens inm ijn rugzakje weer stopte en de oude weggooide. Van mij het dus op de oude manier verder gaan, maar misschien ben ik ook wel te ouwderwets voor zulke hi-tech lijsten. Gr Twinlife
TeQuila Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 Eigenlijk wel apart. jullie zitten weer het wiel opnieuw uit te vinden. Er is al een website met een bestaande database er is een complete database met mensen die op de lijst staat. er zijn query's etc. Ik heb zelfs de oude excel lijsten nog. Ik lees nu dat reintje er meebezig is??? Geen mail gezien van reintje. krijgen we nu 2 noodlijst versie's? Erg vreemd.
Reintje de Vos † Geplaatst 1 juni 2005 Geplaatst 1 juni 2005 Zoals ik eerder had aangegeven heb ik vanavond op deze pagina een mogelijkheid geschapen om je naam, telefoonnummer en eventueel begeleidend commentaar achter te laten. Binnenkort is er voor diegenen die op de lijst staan een mogelijkheid om de lijst gemaild te krijgen. De lijst is primair bedoeld voor noodgevallen, maar het staat een ieder vrij om in het commentaar op te nemen dat je ook als hulplijn gebruikt mag worden.
Aanbevolen berichten