Spring naar bijdragen

SBB route


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Ik heb een Macintosh en om deze reden heb ik geen bruikbare software beschikbaar om .LOC files te openen.

Heb het al geprobeerd hoor, maar het lukt me echt niet! :dribble:

 

Nu wil ik deze WANDELROUTE gaan lopen, maar ik kan de coordinaten niet krijgen. Ook niet als ik deze file een .txt extensie geef.

 

Kan iemand, deze ROUTE met coordinaten hier plaatsen, zodat ik het over kan nemen ???

 

Dank...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waypoint export file

 

Nr waypoints: 11

 

 

 

Identity, Position, Altitude, Comment

 

ROB01, N 52°54.544 E 5°02.717, unknown, Startpunt naast het informatiepaneel op de grote parkeerplaats in het Robbenoordbos.

 

ROB02, N 52°54.143 E 5°03.161, unknown, Hulppunt zonder GPS-paaltje, gelegen midden op een bospad ten oosten (dit is een tip hoe te lopen als u de asfaltweg oversteekt) van de Hooge Kwelsloot.

 

ROB03, N 52°54.241 E 5°03.470, unknown, In dit gedeelte van het bos groeien de eiken slecht door de (brakke) kwel. Er groeit veel riet. Dat duidt op natte ondergrond.

 

ROB04, N 52°54.721 E 5°03.081, unknown, Bosperceel met 50 jarige eik, en jonge esdoorns die zich hier gemakkelijk uitzaaien. Een gedeelte met veel sloten en smalle bruggetjes ligt nu voor u.

 

ROB05, N 52°54.892 E 5°02.742, unknown, Bosperceel met 50 jaar oude eik, es en esdoorn.

 

ROB06, N 52°55.132 E 5°02.557, unknown, Eveneens een bosperceel met 50 jarige esdoorn en eik. Alleen bestaat hier de ondergroei bijna geheel uit varens.

 

ROB07, N 52°55.136 E 5°02.515, unknown, Hulppunt zonder GPS-paaltje, gelegen langs bospad

 

ROB08, N 52°54.765 E 5°02.249, unknown, Hier komen de Hooge Kwelvaart en de Hooge Kwelsloot samen. Met een beetje geluk is de ijsvogel hier te zien.

 

ROB09, N 52°54.220 E 5°02.241, unknown, Bosvak met hoge essen en beuken. Pas op voor brandnetels in het voorjaar en de zomer!

 

ROB10, N 52°54.190 E 5°02.282, unknown, Hulppunt zonder GPS-paaltje, gelegen bij boomstambruggetje.

 

ROB11, N 52°54.544 E 5°02.717, unknown, Terug bij de parkeerplaats. Gefeliciteerd deze korte maar intensieve tocht met al zijn hindernissen zit erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een Macintosh en om deze reden...

...zijn we hartstikke tevreden met onze computer. Ik ben vandaag bezig Panther te installeren en dat gaat als een trein.

Als een van de acties heb ik mijn disk gewist, waardoor de gehele geocaching.nl database compleet met sources voor het genereren van de kaarten van mijn iMac af is. Daarom heb ik wat tijd over en kan ik, samen met de gegevens van deBruineBeren eens kijken of ik een scriptje van kan maken om de route files, als die van SBB, te vertalen.

Ter informatie: Eagels heeft mij indertijd verteld dat er bij Robbenoordbos twee routes zijn: Een lange en een korte. De bovenstaande is de korte. De lange kun je via de SBB site benaderen. Die heeft dezelfde locatie en staat daarom niet op de kaart. Ik moest kiezen en ben een beetje lui.

Nog even tussen mij en GeoGerard: SBB is bezig met een route bij het Kootwijkerzand. Daar kennen wij het wel he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waypoint export file

 

Nr waypoints: 16

 

 

Identity, Position, Altitude, Comment

ROBL01, N 52°54.544 E 5°02.717, unknown, Startpunt naast het informatiepaneel op het recreatieveld/parkeerplaats in het Robbenoordbos.

ROBL02, N 52°54.143 E 5°03.161, unknown, Hulppunt zonder GPS-paaltje, gelegen midden op een bospad ten oosten (dit is een tip hoe te lopen als u de asfaltweg oversteekt) van de Hooge Kwelsloot.

ROBL03, N 52°54.241 E 5°03.470, unknown, In dit gedeelte van het bos groeien de eiken slecht door de (brakke) kwel. Er groeit veel riet. Dat duidt op een natte ondergrond.

ROBL04, N 52°54.721 E 5°03.081, unknown, Bosperceel met 50 jarige eik, en jonge esdoorns die zich hier gemakkelijk uitzaaien. Een gedeelte met veel sloten en boomstambruggetjes ligt nu voor u.

ROBL05, N 52°54.892 E 5°02.742, unknown, Bosperceel met 50 jaar oude eik, es en esdoorn.

ROBL06, N 52°55.132 E 5°02.557, unknown, Eveneens een bosperceel met 50 jarige esdoorn en eik. Alleen bestaat hier de ondergroei bijna geheel uit varens.

ROBL07, N 52°55.329 E 5°02.663, unknown, Bosperceel met 50 jarige eik en jonge esdoorn. De bodem is hier nauwelijks begroeid.

ROBL14, N 52°54.765 E 5°02.249, unknown, Hier komen de Hooge Kwelvaart en de Hooge Kwelsloot samen. Met een beetje geluk is hier een ijsvogel te zien.

ROBL13, N 52°54.220 E 5°02.241, unknown, Bosvak met hoge essen en beuken. Pas op voor brandnetels in het voorjaar en de zomer!

ROBL15, N 52°54.752 E 5°02.306, unknown, Hulppunt zonder GPS-paaltje, gelegen langs bospad

ROBL16, N 52°54.544 E 5°02.717, unknown, Terug bij het startpunt. Gefeliciteerd, de zware tocht zit erop. Nu kunt u beslist zeggen: Het Robbenoordbos? Ja dat ken ik!

ROBL12, N 52°53.959 E 5°01.195, unknown, Hulppunt zonder GPS-paaltje, gelegen langs pad

ROBL08, N 52°55.312 E 5°02.087, unknown, Na de fietstunnel, einde fietspad rechts in de berm.

ROBL09, N 52°54.655 E 5°01.855, unknown, Aan rand van bosperceel met 50 jarige sitkasparren. Er is hier weinig ondergroei.

ROBL10, N 52°54.260 E 5°01.603, unknown, Een mooie plek aan de rand van de Eendenvijver

ROBL11, N 52°53.985 E 5°01.139, unknown, Bosperceel met 50 jaar oude eik en veel Amerikaanse vogelkers in de struiklaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk zelf ook met Mac(s) en had hetzelfde probleem als GeoGerard.

 

Zelf heb ik enige tijd terug MacGPS Pro aangeschaft, hiermee kun je onder andere .loc-files converteren.

 

Echter, de .loc-files van SBB bleken geen textfiles te zijn maar binaire files. Op zich vond ik dit wel vreemd, want .loc-files behoren volgens mij normaliter een XML-structuur te bevatten en moeten dus te bekijken zijn met een simpele teksteditor.

 

Zelf heb ik Virtual PC en EasyGPS gebruikt om de .loc-files alsnog te kunnen bekijken.

 

captcook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een waarschuwing over het Robbenoordbos:

 

Ga in het voor- of naseizoen, want met een beetje warmte

!! BARST het daar van de TEKEN !!

 

Als je op de geasfalteerde paden blijft valt het wel mee,

maar als je zoals wij afgelopen zomer met de kinderen

bovengenoemde wandelroute doet moet je oppassen.

(We hadden allemaal visite, waarbij ikzelf de bekende

rooie cirkel opliep :dribble: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga in het voor- of naseizoen, want met een beetje warmte

!! BARST het daar van de TEKEN !!

Klopt. Het is een heel leuke tocht, maar het barst er 's zomers inderdaad van de teken.

 

Vooral in het hoge gras zitten er daar erg veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerard, ken je Mac SimpleGPS X? Kan overweg met .loc, .gpx en andere smaken xml. Nog hevig in ontwikkeling, maar nu al onmisbaar voor de geocachende mackeraar...

Ja die ken ik en heb ik al op de iBook geinstalleerd, waarmee ik nu zit te werken.

 

Probleem: het progje verslikt zich in de binaire SBB files.

Ze hanteren bij SBB geen tekst / xml formattering.

 

Progje moet ik force-quitten en dan weer opstarten en dat werkt niet handig. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...