Wad-Seekers Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 Ik (beginner) mis hier de beschrijving van een Earthcache. Iemand die me daar meer over kan vertellen? Verschil met traditional bijvoorbeeld?
Krusko Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 Bij een earthcache is geen logboekje waar jij jouw teamnaam op kan schrijven. Meestal dienen er slechts een paar vragen (via de mail) beantwoord te worden waarbij je de antwoorden vaak op informatieborden kan vinden. Daarnaast dien je een foto ter plaatsen te maken als "bewijs" dat je hier geweest bent en deze bij je log te plaatsen op internet.
GeoVlinder Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 Als je rechts bovenaan op de pagina kijkt, zie je staan: Wiki Als je daar op klikt en bij de zoekfunctie in hebt gevuld: earthcache Krijg je dit als resultaat: "Earth Caches zijn virtuele caches met een educatief doel, en zijn een resultaat van samenwerking tussen Groundspeak en de Geological Society of America. De cacher komt op een geologisch leerzame plaats en moet daar (in plaats van het invullen van een logboek) zijn aanwezigheid aantonen door aan twee opdrachten te voldoen. Op de eerste plaats moet bij zijn log een foto geplaatst worden waarop zowel de cacher als de locatie te zien zijn. Op de tweede plaats moeten er een of meerdere vragen beantwoord worden waarvoor de informatie alleen ter plaatse beschikbaar is. Caches van dit type worden niet door een Nederlandse reviewer gekeurd, maar door de Amerikaanse reviewer geoaware die namens GSA alle earthcaches ter wereld voor zijn rekening neemt. De complete tekst van de earthcache moet op een webformulier van earthcache.org (een website van GSA) worden ingevoerd, waarna geoaware na goedkeuring er een cachelisting van maakt en deze middels een adoptie overdraagt aan de indiener. Earthcache.org probeert het bezoeken en aanmaken van earthcaches te stimuleren door pinnetjes ("Earthcache Masters") uit te reiken: * Bronzen Earthcache Master - bezoek en log drie (of meer) earthcaches in twee (of meer) landen. * Silver Earthcache Master - bezoek en log zes (of meer) earthcaches in drie (of meer) landen en maak een (of meer) earthcaches * Golden Earthcache Master - bezoek en log twaalf (of meer) earthcaches in vier (of meer) landen en maak twee (of meer) earthcaches. * Platinum Earthcache Master - bezoek en log twintig (of meer) earthcaches in vijf (of meer) landen en maak drie (of meer) earthcaches. Link: Earthcache.org "
yurrie-currie Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 Niet helemaal waar zie GC23VA3 http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...28-0e48e359cb86
Wad-Seekers Geplaatst 3 maart 2010 Auteur Geplaatst 3 maart 2010 Dank voor jullie reacties Lijkt me wel iets voor mij :-) En dan mn in het waddengebied. Zie naam en profiel ;-) Ik had overigens wel gezocht met de zoekfunctie, maar niet gevonden. Gebeurt wel vaker he, met deze hobby...
Waldio Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 Ik had overigens wel gezocht met de zoekfunctie, maar niet gevonden. Gebeurt wel vaker he, met deze hobby... Het mooie van een Earthcache is dat het niet gevonden hoeft te worden.
micro - killer Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 Tja en als je dan toch een doosje bij een earth-cache wilt vinden kan je altijd naar deze gaan http://coord.info/GC23VA3
De Haelder Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 Tja en als je dan toch een doosje bij een earth-cache wilt vinden kan je altijd naar deze gaan http://coord.info/GC23VA3 mode aan volgens mij mag je geen reclame maken op dit forum Overigens wel een heel leuk idee en dan heb je niet dat ge&^%$# aan je hoofd van de geleerden aan de andere kant van het water. mode uit
Mr.Atari Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 volgens mij mag je geen reclame maken op dit forum Laat het modereren nou maar aan ons over... Deze post paste bij het topic, dus geen probleem... (zolang er niet overdreven wordt tenminste..) En als we alle posts met verwijzingen naar caches moeten verwijderen zijn we nog wel eventjes bezig...
TuuronTour Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 Tja en als je dan toch een doosje bij een earth-cache wilt vinden kan je altijd naar deze gaan http://coord.info/GC23VA3 Het zou in elk geval nooit als "reguliere" earthcache zijn goedgekeurd, want een kalkoven is cultuurhistorisch wel interessant maar heeft niets met geologie te maken
Bloodwoosj Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 Tja en als je dan toch een doosje bij een earth-cache wilt vinden kan je altijd naar deze gaan http://coord.info/GC23VA3 Het zou in elk geval nooit als "reguliere" earthcache zijn goedgekeurd, want een kalkoven is cultuurhistorisch wel interessant maar heeft niets met geologie te maken De praktijk bewijst dat die bewering in twee opzichten onjuist is. Onderzoek de listings bij earthcaches in Zuid Limburg maar eens. Wel degelijk bestaan er earthcaches bij kalkovens. En wel degelijk zijn die goedgekeurd. En wel degelijk is daar bij desbetreffende earthcaches sprake van een geologisch fenomeen. Greetz Bloodwoosj.
TuuronTour Geplaatst 3 maart 2010 Geplaatst 3 maart 2010 (bewerkt) Wel degelijk bestaan er earthcaches bij kalkovens. Dan ging het om kalkovens die ter plekke bij de groeve gebouwd zijn. Het is niet de oven maar de groeve wat de plek tot een earthcache maakt, omdat daar bodemlagen zichtbaar voor het oog zijn blootgelegd. Op de cachepagina staat daar helaas niets over vermeld, maar in 1 log wordt wel opgemerkt dat er een groeve achter de ovens zit. Dus bij deze cache geef ik je gelijk 3 maart 2010 bewerkt door TuuronTour
Aanbevolen berichten