Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vraagje: Is er een minimum (advies) afstand die je moet aanhouden

tussen twee verschillende caches, en zo ja hoeveel????????

Groeten PAULUS :dribble:

Geplaatst

De .com-site zegt hierover:

The approvers use a rule of thumb that caches placed within .10 miles (528 feet or 161 meters) of another cache may not be listed on the site. This is an arbitrary distance and is just a guideline, but the ultimate goal is to reduce the number of caches hidden in a particular area and to reduce confusion that might otherwise result when one cache is found while looking for another. 
Geplaatst

Er zijn officiele regels hiervoor. Ik meen dat de Amerikanen 150 feet aanhouden, zo'n 50 meter.

Ik zou zelf eerder adviseren om na te denken over welke meerwaarde een tweede doosje op de zelfde vierkante meter grond heeft. Maar als je een schitterend plekje hebt gevonden twintig meter van een reeds bestaande, en je denkt dat hierdoor de beleving van elke geocacher verandert, gewoon doen. Graag zelfs.

Anders niet.

Geplaatst

In het drassige platte polderland waar ik een beetje thuis ben, doen onderlinge afstanden van caches er soms weinig toe. Ik ken talrijke plekken waar je - bij wijze van spreken - vanaf de ene cache (als die er was) de andere zou kunnen zien liggen. Maar je moet toch 4 km omlopen om aan de andere kant van het water te komen. :dribble:

Geplaatst

Het carambalige in dit alles is wel dat het eigenlijk om de vindplaats, de verstopplek van de cache moet gaan. Dat is zoals PeeTee zegt 0,1 mile. Aangezien we ons zo strikt aan de Amerikaanse regels moeten houden, moet dat ook in Nederland zo zijn :crybaby:

Waarom ze dan een leuke parkeerplaats die alleen als startplaats voor een multi wordt gebruikt gaan afwijzen omdat dezelfde starplaats al eens gebruikt is, is voor mij een raadsel. De uiteindelijke caches liggen verder dan de vereiste 0,1 mile uit elkaar.

GRTZ

Kruimeldief :dribble: X-rays: the colder the table, the more of your body is required on it.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...