Spring naar bijdragen

Find Your Nearest Cacher???


herder

Aanbevolen berichten

 

 

Hahaha... Leuk! Die van ons is van 2005. Die heeft nog remmen á la de Flintstones... Als je wilt stoppen gaat er een luikje open en rem je af met je zolen. Komt geen techniek aan te pas.... Gaat altijd goed.... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gedraag me soms net als een cache!!

Soms laat ik me vinden, soms niet! :rolleyes:

Maar meestal heb je toch al heel snel door wie er caches bij jou in de buurt plaatsen.

Dat kun je toch zien op "nearest caches from your homecoordinates.

En wil je dan contact stuur je ze ff een pb-tje.

Tuurlijk heb je de nietplaatsers dan niet, maar die zijn meestal via de logjes (regionaal) ook wel

op te sporen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel een leuk idee. Ook ik vraag me soms wel eens af wie er hier in de buurt nog meer cachen. En natuurlijk weet ik wel een aantal nicknames, maar wie daar dan weer achter zit...... Aan de andere kant denk ik niet dat ik iets met de informatie zal doen. Het is ook gewoon leuk om het een beetje verborgen te houden. Dat hoort wel een beetje bij de hele opzet vind ik. Loggen doe je toch ook zo onopvallend mogelijk (al heeft dat jammergenoeg ook een andere reden).

 

Maarrrrrr, toen wij van de zomer in Frankrijk op een camping stonden, kwamen er nieuwe mensen aan. De auto reedt langs en wij dachten 'zien we dat nou goed? Zat daar een GC-sticker op de achterkant?' We hebben onze dochter er op uit gestuurd om te gaan kijken (kinderen vallen nu eenmaal minder op als het om nieuwsgierigheid gaat :crybaby: ). En ja hoor, we hadden het goed gezien. Hier is een heel leuk contact uitgekomen. Een paar caches samen gedaan rond de camping, ervaringen uitgewisseld en zelfs hier in Nederland een dag samen op pad geweest en nog regelmatig contact via de mail.

Zo kan het dus ook aflopen als je iets vrijer bent in het laten zien wat je hobby is :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja niemand weet dat van elkaar. We maken daar schijnlijk een geheim van met z'n allen.

Geocachen is ook niet voor niets een STIEKEME hobby.

Wij zitten er ook niet op te wachten dat iedereen maar precies kan zien wat onze thuiscoordinaten zijn, al was het alleen maar om te voorkomen dat onwelwillende lieden misbruik maken van deze gegevens.

Als men ons wil vinden zijn we per mail bereikbaar en we staan op de noodlijst.

Onze woonplaats is bekend en dat is wat ons betreft ruim voldoende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, aan de andere kant zijn er genoeg die hun coördinaten wel vrijgeven of hun woonplaats, ik kan me voorstellen dat het best grappig is als je dan kunt zien wie er bij jou in de buurt wonen. Natuurlijk zie je dan niet iedereen, maar dat hoeft ook niet, want degenen die je niet ziet hebben er geen behoefte aan 'gevonden' te worden. Degenen die die gegevens wel in hun profiel zetten, vinden het waarschijnlijk wel leuk om 'gevonden' te worden.

Wat mij betreft is zo'n functie geen must, wel grappig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard moet dit een vrijwillige optie zijn. Zoals bij meerdere pagina's elders op internet.

Niemand zou dit verplicht moeten hebben. Maar voor mensen die dit wel zouden willen zou dit een mogelijkheid kunnen zijn. Ook zal dit wel via de site geregeld moeten worden. Zodat het voor iedereen beschikbaar moet zijn.

 

Gr Herder

Is dit iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al ooit eerder voorgesteld en toen waren de reacties een stuk enthousiaster volgens mij, maar los van de reacties, zou ik zeggen: als je het kan maken, gewoon doen!

 

Als jij het leuk vind, vinden er zeker meerdere mensen het leuk en soms gebeurd het zelfs dat mensen die het idee niks vinden, wel voor de uitvoering vallen.

 

Ik zou dus even vragen waar je op kan letten en dan gewoon maken, je ziet vanzelf hoeveel animo er voor is.

 

Zoals je zelf al zei, iedereen is vrij om wel of niet op de kaart te staan, heel belangrijk idd.

 

Verder kan je denken aan opties als invoeren van precies adres, of alleen postcode of woonplaats. Op zich is dat laatste al genoeg om te weten wie er bij je in de buurt woont, desgewenst kan iemand specifieker zijn.

 

Je kan nadenken over open opties als:

 

- echte naam / nickname

- foto / avatar

- enz.

- enz.

 

Mensen die het niks vinden, hebben er geen last van en mensen die het wel iets vinden hebben er plezier van. Vraag aan de mensen die het wel iets vinden, hoe ze het voor zich zien, wat de wensen zijn, misschien kan je er wel iets mee.

 

Succes met maken, ik ben in ieder geval erg benieuwd en als ik ook op postcode of woonplaats mezelf kan toevoegen aan de kaart, zal ik dat zeker doen.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal eens met Herder en Geovlinder.

Ik ben zelf ook een Groentje (eerder blauwtje met dit weer) en zou het leuk vinden om met iemand uit mijn buurt te cachen (euh :dribble: ik bedoel dat netjes...). Mijn man geeft er geen snars om en het lijkt me leuk om of samen te gaan cachen of ervaringen uit te wisselen. Gewoon weten dat je buurvrouw/man van 3 huizen verder ook een cacher is zou al leuk zijn. Als het niet moeilijk is om te maken , maak het gewoon en zie gewoon wat er gebeurd. Mensen die geen interesse hebben hoeven er niets mee te doen.

Groetjes Yoto71

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een leuk idee, ook wij komen nog maar net kijken. Tijdens de twee events die we hebben bezocht zijn we ook in contact gekomen met mede geocachers en het is leuk om met mensen te kunnen praten over je hobby. Ook vinden wij het juist heel leuk om d.m.v geocahen in contact te komen met mensen uit de buurt. Wij vinden het juist heel erg leuk om tijdens het cachen andere teams tegen te komen en gezamelijk verder te gaan op zoek naar de cach.

 

Wij zouden er zeker gebruik van gaan maken en vinden het een top idee! Voor de mensen die het niks vinden die hoeven er inderdaad niks mee te doen, maar de mensen die er wel voor openstaan kunnen er een hoop plezier aan beleven.

 

Groetjes Jos en Tam

bewerkt door josentam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...