Spring naar bijdragen

Find Your Nearest Cacher???


herder

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik denk misschien een leuk ideetje en ik vraag me af wat anderen ervan vinden.

Op de cache pagina kun je naar verhand van je ''homecoordinaten'' de dichtsbijzijnde caches vinden.

Zou het geen leuke optie zijn om met de zelfde optie de dichtsbijzijnde ''cachers'' te vinden.

Als voorbeeld zouden er bij jou in de buurt mensen zijn die ook cachen zonder dat je dat zou weten van elkaar.

Wie weet wat er voor leuke contacten uit voort vloeien. Of wat nog meer voor voordelen er mogen zijn.

Wat vinden jullie ervan????

 

Gr Herder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet iedereen vermeldt zijn home-coördinaten en ik heb er zelf ook geen behoefte aan dat men kan zien waar ik (ongeveer) woon. Aan de hand van berichten of neergelegde caches maak ik op of iemand bij mij uit de buurt komt, en als ik behoefte heb aan contact stuur ik een mail of PB.

 

Maar als dit iets vrijwilligs is omdat jij een database daarvoor op gaat zetten, dan wens ik je er veel succes en plezier mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard moet dit een vrijwillige optie zijn. Zoals bij meerdere pagina's elders op internet.

Niemand zou dit verplicht moeten hebben. Maar voor mensen die dit wel zouden willen zou dit een mogelijkheid kunnen zijn. Ook zal dit wel via de site geregeld moeten worden. Zodat het voor iedereen beschikbaar moet zijn.

 

Gr Herder

bewerkt door herder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongeveer alleen hier is niet duidelijk of de cacher uit Groningen of uit Maastricht komt.

En het hoeft niet persé zijn om afspraken te maken. Meer zo van verrek in mijn straat zijn toch wel een boel cachers. Of ik ben de enige hier in de buurt.

Of zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongeveer alleen hier is niet duidelijk of de cacher uit Groningen of uit Maastricht komt.

En het hoeft niet persé zijn om afspraken te maken. Meer zo van verrek in mijn straat zijn toch wel een boel cachers. Of ik ben de enige hier in de buurt.

Of zoiets.

 

Jawel hoor, je ziet op de kaart waar ze vandaan komen en in de tabel zie je aanvullende informatie. Je ziet zelfs (als je het coordinaat hebt ingevuld) precies hoeveel kilometer de cachers van je vandaan wonen. Hiervoor moet je wel geregistreerd zijn op de site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na exact een jaar aan geocaching gedaan te hebben, waarbij de logjes toch altijd wel met interesse worden gelezen weet je toch precies welke teams bij jou in de buurt wonen. Mocht je de behoefte hebben om samen met anderen te gaan zoeken, dan ligt het verzenden van een mailtje toch wel erg voor de hand. Bovendien zijn we in de loop van het jaar best wel tegen een aantal mede-cachers aangelopen, waaruit ook intiatieven tot samenwerking kunnen voortkomen. Nogmaals, indien daartoe behoefte zou bestaan.

 

Dus om onszelf nou met een aanplakbiljet aan de boom te hangen? Niet nodig.

 

Maar zoals met alles. Zoveel mensen, zoveel ideeën, dus voor wie het leuk vindt is het een aardig initiatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn idee is onstaan omdat ik pas verhuisd ben.

Een paar blokken verder maar toch. Toen ik mijn thuis coordinaat wijzigde en ik me afvroeg of er in mijn nieuwe

buurt ook cachers zouden zijn. Het zou toch hilarisch zijn als de bakker op de hoek ook zou cachen.

Maar ja niemand weet dat van elkaar. We maken daar schijnlijk een geheim van met z'n allen.

Of het zou toch leuk zijn als de postbode op een dag tegen me zou zeggen: en heb je hem gevonden.

Ik weet ook niet waarom maar leek me leuk als mensen in de buurt dat van elkaar zouden kunnen weten.

Tis dan ook anders als naar de wallen gaan. dat zou ik uiteraard niet willen dat mensen dat wisten bij wijze van.

Er heerst tegenwoordig een maatschapij waar we nog weinig weten van elkaar. wanneer praat je nog eens met iemand over een gemeenschappelijke hobby. Maar goed dan geen idee!!

 

Gr Herder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen het simpele feit, dat iedere cacher zijn nickname heeft (wij ook) houdt in, dat het idee wellicht nog niet helemaal gerijpt is.... Ik vind het wel uniek, dat het zoeken naar een cache vergeleken kan worden met een snelle wip op de wallen.... In dat licht heb ik het nog niet bekeken..... :rolleyes::lol1:

 

Wij hebben overigens zo'n grote sticker achterop de cachemobiel (I'm not lost - I'm geocaching), zodat de buren toch wel kunnen vermoeden wat er bij tijd en wijle gaat gebeuren, wanneer de auto de garage uit rolt.... maar wij hebben niet het idee, dat men enig idee heeft waar het over gaat.... :crybaby:

 

Misschien moet ik toch de sticker verwisselen voor die andere..... "Uit de weg, ga opzij, ik ben onderweg, de wallen zijn voor mij"!!!! Wedden, dat ze weten wat er loos is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...