Spring naar bijdragen

Gsak En Windows 7


team nessa

Aanbevolen berichten

Een nieuw topic voor problemen met GSAK onder windows 7.

 

Mijn probleem is dat ik de provincie en gemeentestatistieken niet werkend kan krijgen.

De macros komen in de juiste directory terecht, maar ze zijn niet zichtbaar als GSAK macros, alleen als ik all files aangeef worden ze zichtbaar en kan ik ze instaleren.

Maar als ik dan run werken ze niet.

 

Ik gebruik GSAK 7.7.0.98 en ook in de voorgaande versie deed dit probleem zich voor.

Gsak is geinstaleerd in C:\gsak\gsak.exe

 

De Macros staan in: C:\Users\Peter\AppData\Roaming\gsak\Macros

 

Alle andere macros werken gewoon zonder problemen.

 

De foutmelding die ik krijg: Cannot create file C:\Users\Peter\AppData\Local\Temp\FindStatGenMapNetherlandsCounty-1.dat.

 

Wie heeft hiervoor een oplossing en/of heeft een keer een avond of middag tijd om mij te helpen en uitleg te geven.(wel graag in de buurt van Ede)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kan het probleem niet direkt "tekkelen" maar zelf gebruik ik GSAK versie 7.6.2.45 onder Windows7 Ultimate.

De gemeente statistieken werken bij mij goed en dat zou bij jou dus ook moeten lukken.

Zelf heb ik de macro's op een andere schijf dan de C-schijf staan maar dat zou niet uit moeten maken.

 

Als ik vraag om een: "newer version of GSAK" zegt ie dat ik nog steeds " the most current version" heb.

De nieuwe Beta versie laat ik nog even voor wat ie is.

bewerkt door Papyrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, het lijkt er dus op dat deze specifieke macro tijdens het uitvoeren een tijdelijk bestandje wil wegschrijven in de aangegeven map, en dat lijkt niet te lukken om één of andere reden. Je zou kunnen controleren of je überhaupt schrijfrechten hebt in deze map. Dat kun je eenvoudig controleren door er met behulp van bijvoorbeeld de verkenner handmatig een bestand in deze map te kopiëren.

 

Wellicht heeft de macro moeite met het wat lange pad. Je kunt GSAK ook starten en direct een macro als parameter meegeven met een ander pad. Probeer eens het volgende:

- Maak een map aan zo hoog mogelijk in je filesystem, bv. c:\test

- Copieer hier dan al je GSAK macro's in

- Zorg dat GSAK is afgesloten

- start een dosbox: <Start> <Uitvoeren> cmd.exe

- Geef het volgende commando in deze dosbox:

C:\gsak\gsak.exe "c:\test\FindStatGenMapNetherlandsCounty.gsk" /run

- ik ga er van uit dat FindStatGenMapNetherlandsCounty.gsk de naam van de macro is, anders moet je dat zelf even aanpassen in het gegeven voorbeeld

- als je het commando goed hebt ingetypt start GSAK en wordt de macro direct vanuit het andere pad gestart.

 

Kijk eens of dat werkt, als dat inderdaad goed gaat, dan is waarschijnlijk één van beide eerder genoemde problemen van toepassing. Heb je dezelfde fout, dan heb je in ieder geval een probleem met schrijfrechten en lange paden uitgesloten en zit het waarschijnlijk toch ergens in de macro zelf, of in een combinatie met een andere macro.

 

groetjes,

 

Grote Griezel

 

Een nieuw topic voor problemen met GSAK onder windows 7.

 

De Macros staan in: C:\Users\Peter\AppData\Roaming\gsak\Macros

 

De foutmelding die ik krijg: Cannot create file C:\Users\Peter\AppData\Local\Temp\FindStatGenMapNetherlandsCounty-1.dat.

 

Wie heeft hiervoor een oplossing en/of heeft een keer een avond of middag tijd om mij te helpen en uitleg te geven.(wel graag in de buurt van Ede)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit gaat me te ver.

Alle andere macros werken gewoon en ik ben niet van plan om te gaan rommelen in mijn schijf.

Ik heb alle rechten, dat is al aanpepast dus daar kan het probleem niet liggen, lijkt mij ook dat de ander macros dan ook niet zouden moeten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merkwaardig. Ik werk met Windows 7 (32) en de nieuwste betaversie van GSAK. GSAK heb ik geinstalleerd in d:\gsak. In de opties heb ik aangegeven, dat de application data te vinden zijn in d:\gsak. De database bestanden in d:\gsak\data.

 

Alle macrobestanden worden keurig netjes in d:\gsak\Macros geinstalleerd. Er gaat niets naar de C:\gebruikers mappen.

 

Ik gebruik de macro CountryStateCounty.gsk en dat werkt flitsend.

 

Ik denk dus niet, dat de combinatie Windows 7 / GSAK iets te maken heeft met het probleem. Ook op mijn Asus netbook, die ik altijd meeneem en die ook onder Windows 7 Home premium werkt gaat het op dezelfde manier en dus flitsend.

 

Probeer eens in de opties in jouw geval gewoon C:\gsak op te geven als plaats voor application data? En installeer de macro dan eens opnieuw (na hem eerst verwijderd te hebben). Het zou me niet verbazen als het dan wél werkt. Het is in ieder geval overzichtelijker om alle gsak bestanden binnen de moederdirectory c:\gsak of (in mijn geval bijvoorbeeld) d:\gsak te houden.

 

Als het inderdaad werkt, dan moet je je andere macro's natuurlijk ook even overzetten (als het al niet automatische is gebeurd).

 

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik zsm proberen en dan laat ik weten of dit werkt!

 

Als ik de map verplaats werkt de rest van de macros niet meer en aangezien ik er niet genoeg in thuis ben om ze zo even terug te zetten laat ik het dus voor wat het is.

bewerkt door team nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag een nieuwe laptop gehaald met inderdaad daarop Windows 7, iets anders is ook al nauwelijks te krijgen. En wat schets mijn verbazing geen enkel probleem met MapSource en GSAK, ook niet met de macro's. Waar het probleem dan nu zit, heb ik dus niet gevonden. Ik heb alles gewoon opnieuw en kaal geinstaleerd en alles is schijnbaar juist verlopen.

Misschien zitten er nog wat addertjes onder de sneeuw, maar die zijn nog niet ontdooid, wie weet komt dat nog.

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je nieuwe laptop. Ik heb nooit spijt gehad van de overstap van Vista naar Windows 7. Destijds van XP naar Vista zat ik heel wat vaker te tobben! En GSAK loopt als een trein onder Windows 7.

 

Nou nog eens een modernere look van GSAk en dan is het helemaal af!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb een probleem met GSAK versie7.7.0.19 en Windows 7 home premium.

In de kolom distance krijg ik de afstand niet in km of miles maar vreemde aanduidingen zoals 6058n72 of 444n48 en dergelijke.

Op mijn andere pc met de zelfde versie van GSAK en Windows Vista is alles ok.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga eens naar Tools > Options. Rechtsbovenin dit schermpje zie je de 'Distance calculation'. Wat staat hier ingesteld?

bewerkt door Mr.Atari
quote verwijderd, het aangehaalde bericht staat erboven!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een probleem met GSAK versie7.7.0.19 en Windows 7 home premium.

In de kolom distance krijg ik de afstand niet in km of miles maar vreemde aanduidingen zoals 6058n72 of 444n48 en dergelijke.

Op mijn andere pc met de zelfde versie van GSAK en Windows Vista is alles ok.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ga eens naar Tools > Options. Rechtsbovenin dit schermpje zie je de 'Distance calculation'. Wat staat hier ingesteld?

 

Daar staat ingesteld km ik heb ook miles geprobeerd maar het resultaat is steeds hetzelfde steeds die vreemde aanduidingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem heeft zich vanzelf opgelost. Ik start vandaag de pc op en ga naar GSAK en krijg nu de afstanden in de kolom distance netjes in km.

bewerkt door Mr.Atari
overbodige quotes verwijderd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...