Cpl_Uhl Geplaatst 9 februari 2010 Geplaatst 9 februari 2010 Wij hebben een Oregon 300. We willen de GPS weer eens opschonen door de wildgroei aan WP's te verwijderen. Echter er staan ook een aantal WP's in voor een nieuwe cache (hierin zit al een aantal metingen met sample waarden in). Deze laatste willen we dan ook behouden. Iemand een idee hoe ik dit kan doen (zonder alle overige WP's een voor een te verwijderen) ?
eitjes Geplaatst 9 februari 2010 Geplaatst 9 februari 2010 Je kunt de WPs per aanmaakdatum verwijderen. Dus als de WPs voor de nieuwe cache allemaal op dezelfde datum gemaakt zijn, dan laat je die gewoon staan. Hang hem aan de PC en verwijder de WP files per datum. succes!
Cpl_Uhl Geplaatst 10 februari 2010 Auteur Geplaatst 10 februari 2010 Thx. Ik zal het vanavond eens proberen.
GoudHaartje Geplaatst 10 februari 2010 Geplaatst 10 februari 2010 Wij hebben een Oregon 300. We willen de GPS weer eens opschonen door de wildgroei aan WP's te verwijderen. Echter er staan ook een aantal WP's in voor een nieuwe cache (hierin zit al een aantal metingen met sample waarden in). Deze laatste willen we dan ook behouden. Iemand een idee hoe ik dit kan doen (zonder alle overige WP's een voor een te verwijderen) ? Inlezen in Mapsource en verwijderen wat je weg wilt hebben en de goede wp's opslaan. Zo doe ik het altijd. Gr wendy
Waldio Geplaatst 10 februari 2010 Geplaatst 10 februari 2010 Je kan de wp's van je nieuwe cache een andere icon geven. En dan klikken op verwijder alles behalve ......(het icon).
Lighthouse777 Geplaatst 10 februari 2010 Geplaatst 10 februari 2010 Zelf doe ik regelmatig alle waypoints terug naar een 'lege' mapsource. Daar verwijder ik wat ik niet meer nodig heb, maak mijn gps leeg en ik zend de waypoints, die ik nog wel nodig heb, weer opnieuw naar de gps toe. Eigenlijk doe ik het te weinig, want soms kom je er in het 'veld' pas achter dat een bepaalde cache er niet meer is. Het is ook zo veel wat je soms allemaal moet bijhouden. Succes ermee!
Cpl_Uhl Geplaatst 10 februari 2010 Auteur Geplaatst 10 februari 2010 Het is uiteindelijk gelukt. Inladen in mapsource ging goed, selecteren/verwijderen in mapsource ook. Bij het terug laden bleven alle WP's in de GPSr behouden. Ik ben er een tijdje mee bezig geweest en heb uiteindelijk een "work around" gemaakt. Via de GPSr alle WP's verwijdert en daarna vanuit mapsource weer ingeladen. Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Iemand nog een tip hoe je dit via mapsource kan doen ?
GoudHaartje Geplaatst 11 februari 2010 Geplaatst 11 februari 2010 Het is uiteindelijk gelukt. Inladen in mapsource ging goed, selecteren/verwijderen in mapsource ook. Bij het terug laden bleven alle WP's in de GPSr behouden. Ik ben er een tijdje mee bezig geweest en heb uiteindelijk een "work around" gemaakt. Via de GPSr alle WP's verwijdert en daarna vanuit mapsource weer ingeladen. Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Iemand nog een tip hoe je dit via mapsource kan doen ? Waar heb je de wp's verwijderd ? In mapsource of in je GPS ? Gr wendy
Cpl_Uhl Geplaatst 11 februari 2010 Auteur Geplaatst 11 februari 2010 Alle WP's Verwijdert in de GPSr. (Wat ik over heb gehouden in mapsource weer terug geladen in de GPSr).
Remunj Geplaatst 11 februari 2010 Geplaatst 11 februari 2010 Het is uiteindelijk gelukt. Inladen in mapsource ging goed, selecteren/verwijderen in mapsource ook. Bij het terug laden bleven alle WP's in de GPSr behouden. Ik ben er een tijdje mee bezig geweest en heb uiteindelijk een "work around" gemaakt. Via de GPSr alle WP's verwijdert en daarna vanuit mapsource weer ingeladen. Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Iemand nog een tip hoe je dit via mapsource kan doen ? Je zult eerst alle gegevens van de GPS naar MapSource moeten overbrengen. Daarna alle gegevens (Wp) uit de gps moeten verwijderen. Dan de niet meer benodigde gegevens uit MapSource verwijderen en ze dan de overgebleven gegevens (wp) weer terug zetten in de GPS. Dit is volgens mij de enige en juiste manier om het te doen.
GoudHaartje Geplaatst 11 februari 2010 Geplaatst 11 februari 2010 Het is uiteindelijk gelukt. Inladen in mapsource ging goed, selecteren/verwijderen in mapsource ook. Bij het terug laden bleven alle WP's in de GPSr behouden. Ik ben er een tijdje mee bezig geweest en heb uiteindelijk een "work around" gemaakt. Via de GPSr alle WP's verwijdert en daarna vanuit mapsource weer ingeladen. Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Iemand nog een tip hoe je dit via mapsource kan doen ? Je zult eerst alle gegevens van de GPS naar MapSource moeten overbrengen. Daarna alle gegevens (Wp) uit de gps moeten verwijderen. Dan de niet meer benodigde gegevens uit MapSource verwijderen en ze dan de overgebleven gegevens (wp) weer terug zetten in de GPS. Dit is volgens mij de enige en juiste manier om het te doen. Volgens mij is er geen andere manier die beter of sneller is.
Cpl_Uhl Geplaatst 11 februari 2010 Auteur Geplaatst 11 februari 2010 Allen wederom bedankt . Dan bleek mijn methode achteraf toch goed te zijn.
Aanbevolen berichten