Spring naar bijdragen

Nieuwe Topo Benelux 2010


meelhopper

Aanbevolen berichten

Deze week de nieuwe topo benelux 2010 uitgeprobeerd.

 

Deze routeerbare kaart is een prima vervanger voor de Onroute wandelkaart NL en de Onroute fietskaart NL.

De detaillering is vergelijkbaar met de wandelkaart. Het voordeel t.o.v. fietskaart is de betere routeerbaarheid. Nadeel: Wat minder straatnamen.

De Onroute fietskaart heeft (alleen de mooie) fietspaden/routes als autowegen aangemerkt. Hierdoor is het wel eens knap lastig om een door jou bedachte route ook zo te plannen en te fietsen.

En je hebt natuurlijk Belgie en Luxemburg er gelijk bij.

 

Wat zijn andere ervaringen?

bewerkt door meelhopper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb hem op mijn Etrex Vista HCX geïnstalleerd en ik moet zeggen hij loopt fantastisch op die gps. Tot nu toe nog geen duidelijke haperingen zichtbaar gehad in de auto wat wel zo was bij de Topo NL. v 1.1 nu de verdere praktijk nog maar ff afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is al een ander draadje voor dacht ik?

 

Ik vind Topo Benelux niet erg fijn, geef mij maar Onroute Wandelkaart. Die laadt veel sneller (op mijn Oregon) en routeert goed. Heb nog nooit een kaart gezien die mij een snelweg op stuurt (terwijl in Stel in > Routering > Bereken routes voor de instelling op Fiets staat). Bij veel routes geeft hij ook de melding 'Routeberekeningsfout', en dat had ik bijna nooit met de Onroute Wandelkaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is al een ander draadje voor dacht ik?

 

Ik vind Topo Benelux niet erg fijn, geef mij maar Onroute Wandelkaart. Die laadt veel sneller (op mijn Oregon) en routeert goed. Heb nog nooit een kaart gezien die mij een snelweg op stuurt (terwijl in Stel in > Routering > Bereken routes voor de instelling op Fiets staat). Bij veel routes geeft hij ook de melding 'Routeberekeningsfout', en dat had ik bijna nooit met de Onroute Wandelkaart.

 

Ja, maar als je op de onroute wandelkaart Gaan zegt stuurt hij je alleen over die wandelpaden die in zijn geheugen staan - van bestaande wandelroutes - met als gevolg dat je vaak via-via-via naar het gewenste punt gaat. Dan moet je dus toch nog gewoon zelf een route op de kaart zoeken, daarom zeg ik dan vaak maar geen Gaan .Dus voor geocachen heb je weinig aan het routeren van de onroute wandelkaart.

Ook heb ik ervaren dat ondanks de mooie schaal niet alle paden erop staan.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is al een ander draadje voor dacht ik?

 

Ik vind Topo Benelux niet erg fijn, geef mij maar Onroute Wandelkaart. Die laadt veel sneller (op mijn Oregon) en routeert goed. Heb nog nooit een kaart gezien die mij een snelweg op stuurt (terwijl in Stel in > Routering > Bereken routes voor de instelling op Fiets staat). Bij veel routes geeft hij ook de melding 'Routeberekeningsfout', en dat had ik bijna nooit met de Onroute Wandelkaart.

 

De onroute fietskaart is heel anders geprogrammeerd. Niet echt gebruiksvriendelijk vind ik. Die gebruikte ik eigenlijk voor fietscaches. Daar ging het regelmatig fout. Bij de cache schakelde ik wel naar een ander profiel met de wandelkaart.

Ik heb ook de oregon (300)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...