golferyves Geplaatst 29 januari 2010 Geplaatst 29 januari 2010 Na de software update is het mogelijk op het toestel om een kompleet overzicht op het scherm te krijgen van de TRAD cache(s) , dus je kan door de verschillende paginas bladeren. Dit doe je door : Stel in Kaart Gegevensvelden Dashboard Geocaching-actief in te stellen. Of dit ook werkt op de andere Garmin typen is mij niet bekend. Hoe /of dit werkt bij multicaches ? golferyves
Geopatra Geplaatst 29 januari 2010 Geplaatst 29 januari 2010 Na de software update is het mogelijk op het toestel om een kompleet overzicht op het scherm te krijgenvan de TRAD cache(s) , dus je kan door de verschillende paginas bladeren. Dit doe je door : Stel in Kaart Gegevensvelden Dashboard Geocaching-actief in te stellen. Of dit ook werkt op de andere Garmin typen is mij niet bekend. Hoe /of dit werkt bij multicaches ? golferyves Golferyves: - welke update? - Functioneert alles goed, want ik lees te veel problematiek na updates op dit forum ? - ik ben niet zo geinteresseerd in tradies ; vnl. in multies.? - dat betekent dat je je geheugen hebt volgeplempt met pocketqueries ? - als je geen pocketqueries gebruikt, heeft die update dan nog zin ? Groet, Geopatra.
Team Tabak Geplaatst 29 januari 2010 Geplaatst 29 januari 2010 (bewerkt) Je hoeft hem niet persé "vol te plempen".... Ik heb de update net met succes uitgevoerd. Geen enkel probleem ondervonden. Ik heb er even via GSAK 10 caches ingezet. Als je het dasboard boven de kaart plaats (als boven omschreven door golfereyes) dan zie je ook een logo van geocaching.com. Door daarop te drukken kom je meteen hetzij in het menu, waar je door je caches kunt scrollen of (als je al een cache hebt ingegeven en je bent er naartoe onderweg) je kunt even snel naar de hint of de beschrijving van de betreffende cache kijken. Het ziet er allemaal wel gelikt uit moet ik zeggen. Volgens mij kun je het ook met multicaches doen. Waarom niet? Persoonlijk vind ik het nog steeds handiger om multicaches op papier te hebben, maar die mening is net zoveel waard als die van degenen, die menen dat het ook papierloos kan met hooguit een klein notitieboekje. Het is een keuze, die je maakt. 29 januari 2010 bewerkt door Gerrit Tabak
golferyves Geplaatst 29 januari 2010 Auteur Geplaatst 29 januari 2010 - welke update? - Functioneert alles goed, want ik lees te veel problematiek na updates op dit forum ? - ik ben niet zo geinteresseerd in tradies ; vnl. in multies.? - dat betekent dat je je geheugen hebt volgeplempt met pocketqueries ? - als je geen pocketqueries gebruikt, heeft die update dan nog zin ? Groet, Geopatra. Ik heb momenteel in gebruik Versie 3.0 (voorlopig ? zonder probs.) GPS software 3.70 Niets geheugen , ga gewoon naar stel in en lees vervolg...............dus het scherm(overzicht) is hierdoor aangepast dus heeft ook NIETS te maken met queries suc6 golferyves
Remunj Geplaatst 29 januari 2010 Geplaatst 29 januari 2010 Golferyves: - welke update? - Functioneert alles goed, want ik lees te veel problematiek na updates op dit forum ? - ik ben niet zo geinteresseerd in tradies ; vnl. in multies.? - dat betekent dat je je geheugen hebt volgeplempt met pocketqueries ? - als je geen pocketqueries gebruikt, heeft die update dan nog zin ? Groet, Geopatra. - voor de 550 is het update 3.10 - hier werkt het goed (400t), wel was het voor hem de update 3.60 - het werkt ook voor andere cachetype's - pq kun je ook weer verwijderen - of een update zin heeft ligt aan de behoefte die je er aan hebt en dat kan zeer verschillende zijn.
Semmyb Geplaatst 29 januari 2010 Geplaatst 29 januari 2010 heb deze update al een tijdje en functioneerd uitstekend. Er is nog een groot voordeel nl ....als je het dashbord dus op je kaart hebt staan dan geeft hij terwijl je rijd of loopt of fietst of wat dan ook telkens het dichts bijzijnde cache aan dat je in je gps hebt staan Dit is zeer makkelijk
Remunj Geplaatst 29 januari 2010 Geplaatst 29 januari 2010 heb deze update al een tijdje en functioneerd uitstekend. Er is nog een groot voordeel nl ....als je het dashbord dus op je kaart hebt staan dan geeft hij terwijl je rijd of loopt of fietst of wat dan ook telkens het dichts bijzijnde cache aan dat je in je gps hebt staan Dit is zeer makkelijk Dat ga ik dus morgen bekijken.
eitjes Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 - voor de 550 is het update 3.10- hier werkt het goed (400t), wel was het voor hem de update 3.60 - het werkt ook voor andere cachetype's - pq kun je ook weer verwijderen - of een update zin heeft ligt aan de behoefte die je er aan hebt en dat kan zeer verschillende zijn. Daarnet (voor de 550T) versie 3.10 geinstalleerd. Ze komen snel achter elkaar zeg, die updates! Het is goed gelukt om het dashboard in te stellen. Ziet er leuk uit. Maar nu dacht ik begrepen te hebben uit dit draadje dat je hiermee lijsten kunt maken gesorteerd op cachetype. Echter, bij mij zie ik gewoon alle caches in een lijst staan, onafhankelijk van type. Heb ik het verkeerd begrepen, of doe ik nog iets niet goed?
Team Tabak Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 Je doet het hartstikke goed. Sorteren op cachetype is mij niet gelukt. Ze worden gesorteerd op afstand van de plek waar je je bevindt. Niet meer en ook niet minder. En of de dischtsbijziende nou een multi, een traditional of een vraagteken is, dat maakt niet uit. Misschien was de wens de vader van de gedachte en komt die sorteermogelijkheid er nog eens bij een toekomstige update.
eitjes Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 Je doet het hartstikke goed. Sorteren op cachetype is mij niet gelukt. Ze worden gesorteerd op afstand van de plek waar je je bevindt. Niet meer en ook niet minder. En of de dischtsbijziende nou een multi, een traditional of een vraagteken is, dat maakt niet uit. Misschien was de wens de vader van de gedachte en komt die sorteermogelijkheid er nog eens bij een toekomstige update. Dus eigenlijk is het enige nieuwe dat je die lijst met caches nu met 1 klik vanaf de kaart kunt bereiken. Door de pagina's heenbladeren kon al en er zijn geen nieuwe sorteermogelijkheden. Blijft mooi, dat dashboard, maar na de eerste melding in dit draadje had ik dus meer verwacht.
Team Tabak Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 Ik ook en ik ben best gelukkig met het feit, dat je vanuit het mappenscherm sneller bij de gegevens van de cache terecht kunt komen, maar van eigenhandig sorteren is geen sprake. Voor mij ontbreekt de noodzaak voor dat sorteren. Wij gaan nooit met honderden caches aan boord op weg. We "plannen" een dag en daar passen hooguit 10 tot 15 caches bij en een horecagelegenheid waar ze goede koffie tappen! Maar als je toch een reden hebt om zoveel caches te willen opslaan, dan is het toch al heel mooi, dat je met één druk op de knop de dichtsbijzijnden bij de hand hebt, waar je je ook bevindt! Toch?
Remunj Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 (bewerkt) Het is inderdaad nu wat gemakkelijker en sneller naar de cache gegevens gaan. Heb het afgelopen zaterdag gebruikt en het werkte goed. 2 februari 2010 bewerkt door Remunj
Aanbevolen berichten