Spring naar bijdragen

Cache gevonden in amsterdamse bos???


team wolfje

Aanbevolen berichten

Hallo

 

zaterdag stond er een stukje in de telegraaf

mensen met een metaal detector hebben in het amsterdamse bos met een metaal detector een ammo box gevonden.

ze dachten dat deze uit de tweede wereld oorlog was en hebben de politie gewaarschuwd.

De politie heeft vervolgens het explosiefe opruimingscommando gebeld die de boel bekeken hebben.

Het bleek een inhoud te hebben van 3 flessen champagne.

 

 

IS ER IEMAND EEN CACHE KWIJT?????????????

 

 

Groetjes WOLFJE :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hahaha, wat een bak. Was er niet iemand die zijn Suprise Event Cache niet kon vinden?

Weten we nu waar Sinterklaas de suprise heeft verstopt.

 

Kun je zien wat alleen maar een verpakking kan doen. Een munitiekist gevuld met champagne wordt als gevaarlijk gezien. Terwijl dezelfde mensen, zonder metaaldetector, een tuppewaredoos gevuld met een joekel van een fragmentatiebom waarschijnlijk wel open hadden gemaakt.......

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: die zich afvraagt waar de champagne nu is gebleven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zo zie je maar hoe nuttig het kan zijn om er duidelijk op te zetten "ongevaarlijk" en de originele tekst door te strepen.

En dan nog vraag ik me af of dat wel voldoende is. Namelijk, als ik kwaad in de zin heb, dan zal ik er alles aan doen om het zo onschuldig mogelijk te doen lijken. (O.k, ik ben dan wel heel slecht, maar goed).

En vanuit die visie zal men zo'n doos ook wel benaderen en dus niet redeneren van: 'Oh, d'r staat ongevaarlijk op, dus laten we het gewoon maar openmaken.'

Laten we overwegen wat we met dit voorval kunnen doen, want als dit vaak (vaker) voorkomt, dan werkt het tegen ons. Ik zie twee mogelijkheden: 1. iedere cache aan de buitenkant voorzien van een geosticker en/of 2. geen munitiekisten gebruiken. Of zie ik het te somber?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben één cache A2 Weg van de Snelweg en dat is een leger EHBO kistje. Denk je dat ze dat wel veilig genoeg vinden. Nu ligt deze dus bij de A2, als ze nu maar niet denken dat ze er iets aan hebben ten tijde van een ongeval met letsel :huh: De andere cache die we hebben is wel een munitie kistje, die ligt bij onze caravan. Ze zullen toch niet denken dat ik mijn eigen caravan wil op blazen :eek:

 

Groet Ruud :ph34r:

Beetje reclame mag toch wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zullen toch niet denken dat ik mijn eigen caravan wil op blazen

Logica geldt niet in gevallen dat er iets verdachts gevonden wordt.

Stel je nou eens voor dat ze wel denken dat het een onschuldig iets is. Ze maken het effe open en het vliegt de lucht in. Ook wij zijn dan zo hypocriet om te stellen dat ze het beter hadden moeten onderzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even serieus...

 

Heeft iedereen zijn surprise met het Surprise Event gevonden of heeft een team toch nog problemen gehad en is deze ludieke situatie het gevolg ervan ?

 

Maar zo zie je maar hoe nuttig het kan zijn om er duidelijk op te zetten "ongevaarlijk" en de originele tekst door te strepen.

En dan nog vraag ik me af of dat wel voldoende is. Namelijk, als ik kwaad in de zin heb, dan zal ik er alles aan doen om het zo onschuldig mogelijk te doen lijken. (O.k, ik ben dan wel heel slecht, maar goed).

En vanuit die visie zal men zo'n doos ook wel benaderen en dus niet redeneren van: 'Oh, d'r staat ongevaarlijk op, dus laten we het gewoon maar openmaken.'

Laten we overwegen wat we met dit voorval kunnen doen, want als dit vaak (vaker) voorkomt, dan werkt het tegen ons. Ik zie twee mogelijkheden: 1. iedere cache aan de buitenkant voorzien van een geosticker en/of 2. geen munitiekisten gebruiken. Of zie ik het te somber?

 

Gewoon met viltstift www.geocaching.com erop zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Logica geldt niet in gevallen dat er iets verdachts gevonden wordt.[...].

Ik denk hierbij terug aan een anecdotisch verhaal (Urban legend) over een cache (ook in Amsterdam). Ik sta niet in voor de waarheid of juistheid.

"een oud vrouwtje vond een munitiekist (cache) en dacht dat het een bom was. 'Zo iets breng je dus naar de politie' dacht zij. Zo gezegd, zo gedaan, en zo wandelde ze door woonwijk en winkelcentrum, ging met de metro naar de eigen wijk en toen daar naar het buurtpolitiebureautje om de kist in veilige handen te geven."

Echt gebeurt (een beetje). :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens hoorde ik dat het Amerikaanse leger een geocaching-event in de buurt van Tikriet heeft gehouden. Weinig succes helaas, op de plaats waar men dacht de cache te vinden was alleen een verwarde man met baard...

Ja inderdaad, een verwarde man met een grote, witte baard. Zouden ze in dat gat ook nog een staf en een mijter hebben gevonden ofzo?

 

Over de stickers en viltstifttekst en over de opborrelende boobytrap-ideeën:

Ja inderdaad kun je dat niet volledig voorkomen. Het is in altijd de methode om boobytraps te plaatsen: laat iets wat anders lijken dan het is. Maar wat je wel voorkomt met dit soort stickers en een website adres is dat men denkt dat het een overblijfsel is uit de tweede wereldoorlog. En dat is toch wel de meest voorkomende situatie.

 

Dat Urban Legend ook zo'n als bom beschouwde cache was wist ik niet meer, maar van die Amsterdamse weet ik het wel: dat was idd Lara's cache "Kaplaarzen". Ze hoorde per toeval op een gegeven moment dat een wat oudere vrouw nogal in de stress op het politiebureau een bom in een kistje had gebracht. Navraag leerde dat het haar verloren cache betrof. Aangezien er al wat tijd verstreken was, was het ding overgebracht naar een centrale plek voor gevonden goederen, dacht onze sterke arm tenminste. Slot van het liedje: ze hebben hem niet meer terug kunnen vinden in hun bureaucratische administratie en dus ook fysiek niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat komt ervan als je moeilijke woorden gebruikt: misverstanden. Er is geen cache 'Urban Legend'. Deze naam is een aanduiding voor een soort verhalen waar misschien een kern van waarheid in zit maar die verder 'too far out' zijn om waar te zijn. Een soort 'Broodje Aap'-verhalen. Neem deze over twee olifanten:

"Unfortunate Indian Village Is Caught Between Ardent Elephants."

Wil je meer lezen dan zijn er diverse sites op het net: Urban Legends Reference Pages en The AFU & Urban Legends Archive bijvoorbeeld.

En ja, Megaheks en Eagles, de Urban Legend die ik vertelde had als kern de cache van Lara. En het verhaal van Eagles klopt wel met de werkelijkheid. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat komt ervan als je moeilijke woorden gebruikt: misverstanden. Er is geen cache 'Urban Legend'. Deze naam is een aanduiding voor een soort verhalen waar misschien een kern van waarheid in zit maar die verder 'too far out' zijn om waar te zijn. Een soort 'Broodje Aap'-verhalen.  [...] Wil je meer lezen dan zijn er diverse sites op het net:  [...]

En we hebben natuurlijk de Broodje Aap-cache. Deze mag je pas loggen als je eerste een Broodje Aap verteld. :ph34r:

 

tot cache,

team Wij Drie :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Maar om op het originele draadje terug te komen: cache dozen en misverstanden.

In een plaatselijk dagblad in de USA (en ik zeg altijd: wat daar in de USA gebeurt gaat hier ook gebeuren, alleen wat later) en wel te Orange County

Internet game sets off bomb scare in Tustin

 

Om even wat te citeren want niet iedereen heeft toegang op die website zo direct:

 

"Police on Tuesday evacuated 18 Tustin homes and prevented parents from picking up their kids from a nearby day-care center after a neighbor noticed some people place what police considered a suspicious metal box on a Tustin greenbelt. Three blocks along Browning Avenue were cordoned off for about three hours."

"A member of the bomb squad placed an explosive device to detonate the offending object and BAM! "

 

En hoe het ertoe kwam:

 

"The box, it turned out, was part of a game called geocaching, in which players use the Internet and Global Positioning System devices to find hidden boxes left by fellow geocachers.

The early, and apparently unintentional, April Fools' joke started Saturday, when a woman walking her dog noticed a small metal box in the greenbelt alongside Browning between San Juan and El Camino Real. Over the next few days, she watched nicely dressed men visiting the area near the box, and she became suspicious.

Fearing the box might contain weapons or ammunition, the neighbor called the police Tuesday morning. "

 

En de politie dacht natuurlijk voorspelbaar, zeker na IX-XI , het zijne ervan:

 

"We have to treat it seriously," said Tustin police Sgt. Mike Pettifer. "Where it was laid was very suspicious."

So suspicious that Pettifer called in the bomb squad. The squad's robot couldn't make heads or tails of the device, Pettifer said. So a bomb squad member donned his suit and Kevlar-lined helmet and placed a water-filled 12-gauge shotgun round. The blast blew the lid off the can. A bomb squad member identified the geocache device."

 

En ter verduidelijking aan de lezers van de krant:

"According to the Web site www.geocaching.com, geocachers are supposed to let the box owner know if the box gets stolen ... or blown up. "

 

Nog even een aanvulling: het gaat over de cache Sorry Janet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...