Spring naar bijdragen

Cachen Voor Haïti


MatsRetep

Aanbevolen berichten

ik denk dat het meer de toon is die de muziek maakt

 

Ik denk ook dat de muziek (de lompe en botte manier van reageren van Kruimel) de reden was dat zeebanket daarop reageerde. Ik moet hem daarin volledig gelijk geven. Het verwijderen van die banners had ook op een wat vriendelijker manier gevraagd kunnen worden en zeker niet met het argument ´dan archiveren we die caches wel even´ als stok achter de deur. Dreigementen komen nou eenmaal niet vriendelijk over, zeker nu het de Haiti aktie betreft. Overigens hebben we dat bannertje er na dat weekend op zondagavond al gelijk afgehaald. Wellicht dat anderen dat domweg vergeten zijn om te doen.

 

Niet geheel mee eens. Het was lomp en bot geweest als Kruimel de caches had gearchiveerd met de mededeling "cache voldoet niet aan de eisen". Hij neemt nu de moeite om iedereen te waarschuwen en daarmee de kans te geven om te zorgen dat deze maatregel niet genomen hoeft te worden.

 

Hier ben ik het weer niet mee eens, eerst oogluikend toestaan om welke reden dan ook en dan later archiveren omdat de banners nog op de cachepagina staan is even schandelijk als zijn woorden in het bewuste postje van kruimel.

Ik had hem hoog staan, maar nu is hij diep gevallen en dat is nu mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het gaat over een komend weekend. Daar kan je dan een banner zetten.

 

Actie loopt.

 

Dan een mededeling om de banner weg te halen.

 

Daarna bericht van de OP, dat de banners geen waarde meer hebben. Voor zijn gestarte actie. Plus de mededeling van de OP dat er zeker een oogje dicht is geknepen.

 

Maar tot nu toe zie ik nergens een reden om heisa te maken, er wordt vooruit gekeken. En persoonlijk denk ik dat er na nu, geen actie's meer komen, je zal behulpzaam zijn en dan ook weer gezeur voor je kiezen krijgen.

 

 

Maar bepaalde personen kunnen tegenwoordig maar al te vaak drukte maken voor eigenlijk niets. Als je er nou niets aan vindt, ga dan wat anders doen. In plaats van hier, of daar of ergens.. op een forum tijd te vullen.

bewerkt door eSeR2008
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel weer fijn om te lezen dat dit geschil via het forum wordt 'opgelost'.

Stel je voor dat je het rechtstreeks met de persoon in kwestie zou regelen of uitpraten.

Dan zou er niet gespeculeerd kunnen worden op het forum of met modder gegooid.

En alle omstandelingen met 'een mening' zouden dan ook hun gal niet kunnen spuwen.

 

Nee, er is in dit geval weer een lekker leesbaar topic geproduceerd :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het gedeeltelijk met kruimel eens.

Het weekend is al heel wat weken voorbij en de banners moeten dan ook wel weg zijn.

Bij een gemeenteraadsverkiezing houden de partijen toch ook niet weken daarna nog campanges(waarschijnlijk verkeerd gespelt)?

 

Maar om de caches dan DEFINITIEF te ARCHIVEREN is wel een erg hard dreigement. En -vind ik- ook een beetje machtsmisbruik.

 

Ze hebben waarschijnlijk eerst een oogje dichtgeknepen en de banners toegelaten. Maar nu weken daarna moetst er toch wat van gezegd worden.

 

Dit is mijn mening over dit alles.

 

[PS: Ik zal mijn banner in mijn handtekening ook snel weghalen]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel weer fijn om te lezen dat dit geschil via het forum wordt 'opgelost'.

 

Weet jij een betere oplossing dan Lepman? Het dreigement om caches te gaan archiveren wordt ook via het forum gedaan. Verder is Kruimel via diverse kanalen volkomen onbereikbaar geworden. Mail schijnt hij amper nog te lezen en Twitter schijnt overladen te worden door forum berichten. Hij kiest zelf de weg van het forum. Wat is er dan logischer dan een antwoord in dit draadje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel weer fijn om te lezen dat dit geschil via het forum wordt 'opgelost'.

 

Weet jij een betere oplossing dan Lepman? Het dreigement om caches te gaan archiveren wordt ook via het forum gedaan. Verder is Kruimel via diverse kanalen volkomen onbereikbaar geworden. Mail schijnt hij amper nog te lezen en Twitter schijnt overladen te worden door forum berichten. Hij kiest zelf de weg van het forum. Wat is er dan logischer dan een antwoord in dit draadje?

Volgens mij bedoelde Lepman het helemaal niet negatief...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[PS: Ik zal mijn banner in mijn handtekening ook snel weghalen]

Ik heb geen problemen met de banner op het forum, zolang je handtekening maar aan de regels voldoet...

Nu is het al weg.

Maarja, de banner heb ik niet op gc.com gezet.

En laat het nou net over .com gaan. Kruimeldief is niet (meer) actief bij .nl, reviewen is dan ook geen onderdeel van .nl, maar van .com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een leuk idee, cachen voor Haiti. Het idee is uitgevoerd en er zijn mensen die er plezier aan gehad hebben. Er is zelfs een mooi bedrag voor een goed doel opgehaald. Dat was de intentie geloof ik.

kruimeldief heeft de taak om erop toe te zien dat er bepaalde regels nageleefd worden. er is gewogen en de beslissing is genomen. Of de wijze van communiceren de juiste is geweest daar kan je je vraagtekens bij hebben. Dat er duidelijk gecommuniceerd is staat als een paal boven water. Juist die duidelijkheid blijken veel mensen nodig te hebben. Het valt mij op dat er heel veel mensen op het forum vertoeven die, op z'n zachtst gezegd, redelijk anarchistisch denken en elke opgelegde regel aanvechten. Juist die mensen moeten eens bij zichzelf te rade gaan hoe die duidelijke communicatie en strikte regelgeving tot stand komt.

ik ben zelf stellig van mening dat, mocht Geocaching ooit verboden worden, diegenen die ageren tegen regelgeving daar een groot aandeel in hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel weer fijn om te lezen dat dit geschil via het forum wordt 'opgelost'.

 

Weet jij een betere oplossing dan Lepman? Het dreigement om caches te gaan archiveren wordt ook via het forum gedaan. Verder is Kruimel via diverse kanalen volkomen onbereikbaar geworden. Mail schijnt hij amper nog te lezen en Twitter schijnt overladen te worden door forum berichten. Hij kiest zelf de weg van het forum. Wat is er dan logischer dan een antwoord in dit draadje?

Dat hij slecht bereikbaar is zou best kunnen.

Ik Twitter dus ervaar het nog niet als hinderlijk.

 

Als de insteek was het met hem persoonlijk op te lossen is dat een goede zaak.

Echter, je ziet maar al te vaak (zoals in dit geval) dat het topic wordt aangegrepen om gal te spuwen.

En dat kan soms ook nog wel door de beugel maar als het door mensen gebeurd die er eigenlijk geen partij in hebben kun je je afvragen... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge wat een overtrokken reacties zeg.

 

"IK" en wie ben ik, heb helemaal geen enkele cache toegestaan, geen enkele oog dichtgeknepen, geen enkele soepelheid in acht genomen voor wat betreft geocaches die een banner dragen met de giro 555.

 

Ook bestaande caches tijdens iedere ramp wijzigen om een gironummerbanner te laten zien is niet iets dat je tijdens het geocachen moet willen.

 

Vanwaar nu al die drukte? Er is nergens op de wereld een geocache online gekomen tbv Haiti. Waarom niet? Onmenselijkheid? Geen gevoel in de donder? Natuurlijk niet. Omdat geocaching.com dat niet toestaat. Dat heeft niets te maken met Haiti, niets te maken met wat wel of niet een ramp is, niets te maken met hoeveelheid doden, maar is puur een regel.

 

Caches that Solicit

 

Solicitations are off-limits. For example, caches perceived to be posted for religious, political, charitable or social agendas are not permitted. Geocaching is supposed to be a light, fun activity, not a platform for an agenda.

 

 

Geocaching.com doet niet aan goede doelen in geocaches om dat het geocachen juist bedoeld is om op het moment dat je aan het geocachen bent, niet herinnert wordt aan die ellende.

 

Ook geocaches bedoeld voor de rampen in Amerika met de eigen Katrina en 9/11 zijn niet gepubliceerd, Ook niets voor de Tsunami slachtoffers of slachtpartijen in Afrika.

 

Raar om te lezen dat als geocaching.com MIJN gedachten ondersteunt, de hele bubs geen klap voor de neus waard is. Geocaching.com MIJN gedachten erover steunt? Het is de gedachte van geocaching.com.

 

Komop lui, zo moeilijk is het toch niet om het te begrijpen? Er is gewoon een regel dat "we" niet aan politiek en de al eerder genoemde reutemeteut doen. Daar vallen ook rampen onder, hoe groot of hoe klein dan ook. En ik vind dat prima. Wat is er mis mee om tijdens het geocachen niet geconfronteerd wordt met alle ellende?

 

Ik vind het begrijpelijk om dit soort geocaches tegen te gaan. Want dan houdt het niet op. Dan krijg je ook caches voor KWF, leprastichting, aids, scheelzien, hardhorendheid hondsdolheid, diarree enz enz.

 

Vreemd om te lezen alsof ik een botterik ben die het schijnbaar helemaal niets doet wat daar gebeurd is. Heb ik het gebagatelliseerd? het afgedaan als een what ever? Dacht het niet. Ik een botterik? Waar haalt men het lef vandaan om dat te schrijven?

 

Vreemd dat niemand de guidelines schijnt te kennen. Het staat er al jaren zo omschreven.

 

Vreend dat men mij niet kan bereiken. Wat heeft nu mijn emailbox, (bijna leeg), en mijn twitteraccount, te maken met een of ander hoeveelheid forumberichten dat er zo nodig gepost moet worden op twitter? En zelfs al dat daarom ik ook daar niet bereikbaar ben? Wat een geneuzel zeg. Als ik op twitter niet bereikbaar ben is dat omdat ik niet voor een PC/laptop zit of geen van de mobieltjes onder handbereik heb liggen. Soms werk ik en soms slaap ik en heel soms kijk ik nog even of ik getrouwd ben.. Dat ik, net voordat ik afscheid nam van gc.nl, mijn PBbox heb dichtgetimmerd mag geen reden zijn om te mekkeren dat ik niet te bereiken ben. Ik ben sinds mijn vertrek hier hooguit 4 a 5x ingelogd geweest waarvan sinds gisteren 3x. Iemand die "nooit" op het forum komt moet geen PBbox willen hebben.

 

Ik zie gelukkig op twitter geen enkele forumbericht langskomen. Firefox, lees je ff in wat twitter is joh voordat je nog meer van dat onzin uitkraamt.

 

Ik volg #geocachingnl niet en wat je niet volgt zie je niet.

 

En dan lees ik dat iemand van schrik zijn 555banner uit de handtekening op gc.nl heeft gehaald? Is dat niet zielig? Wat heb ik daar mee te maken? Ik ben ook maar een forumbezoeker hier, zelfs geen donateur. Moet ik zulke nono's verder nog serieus nemen als het de discussie betreft of geocachepagina's wel of niet inzamelingsacties op de agenda hebben staan? Nee toch? Zulk geneuzel slaat toch werkelijk als een caramba op een drumstel.

 

Ik meende dat het de topicstarter was die een cache tbv van de actie wilde aanbieden en ik heb hem volgens mij het afgeraden omdat het niet online zou komen. Niet according the guidelines :thumbup: Maar wat is er tegen om via een forum als dit (als dat al überhaupt mogelijk is op dit forum) een actie te beginnen? Waarom met alle toeters en bellen op een cachepagina? Waarom niet gewoon melden dat je voor iedere geocacher die een van jouw cache bezoekt per persoon 10 euro doneert dan hoeft dat toch niet op een cachepagina vermeld te worden? Het kan zelfs, hoe eervol, volledig anoniem gebeuren. Gewoon lekker voor jezelf houden en met jezelf afspreken dat je voor iedere cache die je zelf gaat vinden dan 2010 een euro per found gaat afdragen aan Haiti. Of als het je te lang duurt, het aantal founds van verleden jaar gaan rekenen. Dat hoeft toch niemand te weten? :thumbup:

 

Dat men begaan is met de mensheid is een goed iets. Dat men privé acties wil ondernemen is ook prima, maar doe het niet via geocaches omdat dit niet toegestaan is. Het is net alsof we door het niet toe te staan ineens al die mensen de benodigde hulp gaan onthouden.

 

Ik heb jaren terug een geocache geweigerd te publiceren tbv Pink Ribbon. Het was overduidelijk dat de maker zelf, of een gezinslid, met borstkanker geconfronteerd is geweest. Ik heb het zo netjes mogelijk, zo fatsoenlijk mogelijk uitgelegd waarom dat het niet kon. Nu, jaren later voel ik me daar, ondaks dat de afwijzing terecht was, nog steeds bezwaard onder. Of is borstkanker voor de persoon en haar familie een minder grote ramp dan de verschrikkingen die overal ter wereld plaatsvinden?

 

Grappig om te lezen dat een a twee Anti Kruimeldief, Anti Geocaching.com en Anti Geocaching.nl bezoekers weer goed het anti vuurtje weten aan te wakkeren. Wat is hun eer en meerdere glorie daarin eigenlijk?

Ooit heb ik hier op het forum geschreven dat als je het hier niet aanstaat je vrij bent om op te rotten. Je hebt geocaching.nl (godzijdank) niet nodig om te kunnen geocachen en waarom zou je je in godsnaam vrijwillig lopen te ergeren op een forum en daarom maar steeds tegen het forum en/of zijn bezoekers lopen te schoppen?

 

Bij deze.

 

Exit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan lees ik dat iemand van schrik zijn 555banner uit de handtekening op gc.nl heeft gehaald? Is dat niet zielig? Wat heb ik daar mee te maken? Ik ben ook maar een forumbezoeker hier, zelfs geen donateur. Moet ik zulke nono's verder nog serieus nemen als het de discussie betreft of geocachepagina's wel of niet inzamelingsacties op de agenda hebben staan? Nee toch? Zulk geneuzel slaat toch werkelijk als een caramba op een drumstel.

Beste Kruimeldief,

Ik ben het hele verhaal met je eens, behalve dit stukje.

Met de 555banner uit mijn profiel hebt u [jij] inderdaad niks te maken.

Ik dacht er vorige week al aan om de banner uit mijn profiel te halen, maar vergat het te hele tijd te doen.

Nu ik dit weer las dacht ik, ''oh ja, de banner. Die haal ik nu maar weg.''

Dus uit schrik? Zielig? Nono's? Caramba op drumstel????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching.com doet niet aan goede doelen in geocaches om dat het geocachen juist bedoeld is om op het moment dat je aan het geocachen bent, niet herinnert wordt aan die ellende.

Hoe zit het dan met al die coins die verwijzen naar goede doelen, ziektes, rampen, overlijden en andere nobele zaken? Dit strookt dan dus niet met de gedachte van gc.com dat men niet tijdens het cachen aan dit soort zaken hoeft te worden herinnert.

Ik kan mij dus goed voorstellen dat er veel onduidelijkheid kan ontstaan over wat wel en wat niet kan als gc.com het wel lijkt toe te staan bij coins. Maar goed daar vangt men dan ook geld voor natuurlijk.

 

Persoonlijk vind ik zelf dat juist dit soort initiatieven van bewustwording of geld inzamelen een mooie toevoeging van het cachen, zie er geen probleem in en het is totaal wat anders dan uit eigen gewin geld verdienen met cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...