Spring naar bijdragen

Gc.com Advanced Search Met "wildcards"?


Aanbevolen berichten

Hallo Allen,

 

Geen vraag met betrekking tot een nieuwe functie op GC.com, maar juist een over een 'merkwaardig functionerende' functie. Dit was echter het kopje binnen het forum waar mijn vraag het beste onder paste.

 

Ik vroeg me af of waarom het met de GC.com 'search by keyword' functie soms niet mogelijk is om te zoeken op een deel van een cache-titel.

 

Een voorbeeldje:

  • Als ik zoek op keyword 'nacht' krijg ik een hele lijst met caches waar het woord 'nacht' deels in voor komt. :thumbup:
  • Als ik zoek op keyword 'BIL' dan krijg ik een lege lijst. :D Terwijl er toch 41 BIL serie caches zijn die uit de zoekquery zouden
    moeten rollen. :P

Het typische is, dat als je voor de BIL serie zoekt op BIL0 dat dan de wel de 1e 9 caches gevonden wordt. Maar ja, dan heb je er pas 9 en niet alle 41.

 

Wie weet het antwoord? :dribble:

 

NB de onderstreepte woorden zijn uiteraard linkjes naar de uitgevoerde zoek-queries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien een te eenvoudig antwoord, maar ik denk dat het te moeilijk zoeken is met maar drie letters, of er komen zoveel resultaten dat dat gewoon niet wordt weer gegeven na een bepaalde grens.

 

Wanneer ik bijvoorbeeld zoek naar: Dleeblegeips,

dan geeft de zoekmachine niets bij Dle, maar wel bij Dleeb

 

Ik zie dat ook bij sommige zoekwoorden op de fora. Een combinatie van drie letters kan zo veel voorkomend zijn dat je het bericht krijgt dat er niet wordt gezocht op de drie letter combinatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een te eenvoudig antwoord, maar ik denk dat het te moeilijk zoeken is met maar drie letters, of er komen zoveel resultaten dat dat gewoon niet wordt weer gegeven na een bepaalde grens.

 

8<-- knip

 

Eenvoudige antwoorden zijn vaak het beste :dribble: ... wellicht is dat het wel. Daar had ik eigenlijk niet zo bij na gedacht. :thumbup:

 

Als dat het is dan had de feedback van de site wel handiger kunnen zijn in de vorm van "too many search results" oid..... Nu komt er enkel een leeg vel. Maar goed.... wie ben ik.....

 

Ik zal de vraag wel eens op de mail naar GC zetten.... wie weet komt er een verhelderend antwoord :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...