Spring naar bijdragen

Welke Garmin De Legend Hcx Of De Oregon 300 Of Nog Een Andere?


corina

Aanbevolen berichten

Onderaan de mogelijkheden staat namleijk de optie 'toon op kaart' die laat het nieuw gemaakte waypoint zien op de kaart, met een handige grote grone 'ga'knop ernaast; dat scheelt dus behoorlijk wat klikken.

In het Waypoint-aanmaak menu (dat anders is dan het waypoint-wijzig menu)? Dus ik kan een waypoint maken, direct (zonder weer helemaal terug te bladeren) op de kaart tonen, en GOTO klikken? Dat zou mooi zijn.

zeker weten, werkt als een trein. alleen staat inderdaad dat balkje "toon op kaart" te ver naar onderen.

 

gr GH

 

Ik zou geen andere meer willen dan de Oregon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zelf heb ik de GPS60Csx. Een super apparaat. Ik heb echter enige tijd geleden de Oregon 300 besteld omdat deze in staat is om Wherigo's te doen en cachebeschrijvingen kan opslaan/weergeven. Deze Oregon 300 gaat me 269,- kosten bij Redcoon.

Succes met het maken van een keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hem inderdaad bij redcoon gezien voor 269 dat is de enige reden dat ik deze gps overweeg. Duurder wil ik ook niet gaan.

Ik neem aan dat je ook way points via de computer kan invoeren?

Ik heb nog nooit z'n ding gehad dus weet er erg weinig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de legend eerste model gehad erg gebruiksvriendelijk en heb nu de Legend CX, hcx is iets nieuwe maar een prima aparaat. ik ben een beginnend cacher en kon met de primitieve legend met blauw doorschijnende kast al goed uit de weg. Op de legend CX met de ingebouwde wandelkaarten is het helemaal een peulelnschil. Weet niet hoe de oregon is maar prijs kwaliteit is de legend CX of de nog betere hcx helemaal top voor een beginnend cacher en ook makkelijk voor kinderen, geen touchscreen maar gewoon een makkelijk knuppeltje. Duurzaam....... en voor een lager bedrag dan je in gedachte hebt, kun je van de overblijvend e centen mooi een coin kopen en wat TB's :thumbup:

 

Succes

bewerkt door plymouthfury68
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hem inderdaad bij redcoon gezien voor 269 dat is de enige reden dat ik deze gps overweeg. Duurder wil ik ook niet gaan.

Ik neem aan dat je ook way points via de computer kan invoeren?

Ik heb nog nooit z'n ding gehad dus weet er erg weinig van.

In principe kan je zeggen dat je met de Oregon 300 alles hebt wat de "moderne" geocacher nodig heeft. Uitwisselen van waypoints e.d. m.b.v. de PC (of Mac) is geen enkel probleem. De prijs van 269,- is erg scherp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben besloten. Het word de oregon 300. We gaan hem van de week bestellen. Ik heb er al helemaal zin in. En nu maar hopen dat het snel mooi wandelweer wordt. Hoewel ik afgelopen weekend in de sneeuw ook heerlijk gewandeld heb en een mooie cache heb gevonden.

Iedereen bedankt voor de informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds de 29 december 2009 ben ik in het bezit van de Garmin Vista Hcx. Volgens mij een prima product. Ook de reviews die ik over dit product las, waren erg goed. Inderdaad, het is ietsje duurder dan de Legend, maar je kan er meer mee. Er zit een kompasfunctie op en een barometrische hoogtemeter. Daarnaast is er de mogelijkheid om een micro SD kaart in het apparaat te stoppen waarop je al je kaartmateriaal kwijt kan. Zelf ben ik niet zo weg van touchscreens omdat het na een val bijvoorbeeld stuk kan zijn. De vervangingskosten zijn hoog! (natuurlijk kan dat bij de Vista ook alleen zijn de kosten van de vervanging minder hoog). Ik las verderop een stukje over de bediening met handschoenen. Dit gaat bij de Vista prima (Legend ook)

Mijn zoon is nu bijna 5 en kan er, na wat instellingen/hulp van mij, een cache mee vinden.

 

Succes met de keuze!

 

Ik ben een beginnende geo cacher en wil een gps kopen. Heb het tot nu toe met mijn telefoon gedaan. Ik wilde voor de Garmin etrex legend hcx gaan. Maar de Garmin Oregon 300 lijkt me ook erg handig. Vooral dat touchscreen.

 

Ik wil vooral een gps die erg makkelijk in het gebruik is en er moeten kaarten op kunnen. Ook zou ik het leuk vinden als mijn dochter van 9 er ook mee kan werken. (onder begeleiding)

 

Welke kan ik het beste nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben sinds een aantal weken een Dakota 20 (kleinere en nieuwere versie van de Oregon). Hiervoor gebruikte ik mijn telefoon. We zijn erg tevreden over de Dakota. Snel, erg nauwkeurig en touch screen is erg prettig ook met handschoenen of styles (van pda of nintendo ds).

De kaarten van Openstreetmap kan je er in kwijt zonder mapsource. De Dakota verschijnt als externe harddisk op je computer, zo kan je via de gc.com website de waypoint direct opslaan op je gps ontvanger, inclusief de waypoint van multies (wanneer de wp's bekend zijn).

Erg top! Het menu is hetzelfde als de Oregon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorige week het besluit genomen om een oregon 300 te kopen. Inmiddels heb ik dat ding besteld en betaald bij Redcoon.

Helaas kreeg ik vandaag een mail dat de oregon 300 niet meer leverbaar is en of ik akkoord ga met een dakota 20. Als ik naar de specificaties kijk lijkt het mij een vergelijkbaar apparaat klopt dit of was de oregon 300 beter.

Heeft iemand ervaring met de dakota 20?

Ik baal er best wel van want ik had mijn zinnen op de oregon gezet.

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorige week het besluit genomen om een oregon 300 te kopen. Inmiddels heb ik dat ding besteld en betaald bij Redcoon.

Helaas kreeg ik vandaag een mail dat de oregon 300 niet meer leverbaar is en of ik akkoord ga met een dakota 20. Als ik naar de specificaties kijk lijkt het mij een vergelijkbaar apparaat klopt dit of was de oregon 300 beter.

Heeft iemand ervaring met de dakota 20?

Ik baal er best wel van want ik had mijn zinnen op de oregon gezet.

Alvast bedankt.

De Dakota is vergelijkbaar met de Oregon, maar ik heb er nooit een in mijn handen gehad. Volgnes mij heeft hij wel dezelfde functies, of nog meer. Als je graag een Oregon wilt zou ik gewoon even het geld terug vragen en bij een andere site kopen. Ik heb hem gekocht voor 295 euro op een site, had ik na drie dagen thuis. Als je het adres wilt PM me maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...