Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Soms kom je ze wel eens tegen, zoals bij die w**rd*l*z* cache. Een puzzel waaruit een coordinaat getoverd moet worden. Niet een raadsel of een berekening maar een constructie van hout of metaal. Zeer frusterend omdat je natuurlijk zo snel mogelijk verder wilt naar de cache maar je krijgt met geen mogelijkheid het ding open.

Zijn er cacheeigenaren die ervaring hebben met deze constructies? Waar moet je op letten?

Edit: eventuele spoiler verdoezeld :)

bewerkt door delta123
Geplaatst

Hallo all,

Kinderen het werk laten doen die zien namelijk meer als hun ouders :)

Bij een waardeloze cache nabij Nunspeet wist mijn dochter feiloos hetgeen waar

op gedoeld word te openen.

Groet een ouder.

Geplaatst

Blijkbaar ben ik niet duidelijk :)

Iedereen denkt alleen maar aan het oplossen van die krengen. Nee , ik wil er een neerleggen (als je dat nog niet begrepen had).

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat iemand het ding niet kan oplossen en hem maar even mee naar huis neemt.

Ik vraag dus naar ervaringen (van cache-eigenaren) die een soortgelijke puzzel in hun cache verwerkt hebben(als die er zijn dan).

Geplaatst

OK

Na 293 logs heeft niemand het bedoelde ding ooit mee naar huis genomen (gelukkig).

Ik ben wel ooit een keer gebeld door cachers die al erg lang bezig waren met het ding en tijdens het telefoongesprek schrokken toen ie plotseling toch open ging.

Via een PM wil ik je trouwens nog wel een tip geven.

PN

Geplaatst
OK

Na 293 logs heeft niemand het bedoelde ding ooit mee naar huis genomen (gelukkig).

Ik ben wel ooit een keer gebeld door cachers die al erg lang bezig waren met het ding en tijdens het telefoongesprek schrokken toen ie plotseling toch open ging.

Via een PM wil ik je trouwens nog wel een tip geven.

PN

wel ge(be)tracht om de voet op te zetten

• 2 weeks later...
Geplaatst

Onze laatste nachtcache is voorzien van een aantal puzzels, en meestal als mensen er niet uitkomen, krijgen we telefoon.

Wat betreft de soorten, mja.. probeer uit andere caches inspiratie op te doen, of anderzijds een rijke fantasie te gebruiken.

Ook een thema hanteren helpt bij het verzinnen van puzzels :thumbdown:.

Geplaatst

even een opmerking van de kant van de cacher,

graag wel in je omschrijving melden dat er dit soort geintjes in de cache tocht zitten, want dan kunnen wij ze overslaan. We hebben het nu al een paar keer gehad dat we na een leuke fietstocht na enkele tussenpunten bij een opdracht komen en dan is voor ons de lol er van af. Hadden we dit van te voren geweten, dan waren we niet aan de cache begonnen. Wij gaan voor een fietstocht en niet voor een puzzeltocht :rolleyes:

Dus wat ons betreft geen enkel probleem om het te gebruiken, maar wel graag melden op de cache pagina, niet iedereen houd van puzzelen :crybaby:

Geplaatst

graag wel in je omschrijving melden dat er dit soort geintjes in de cache tocht zitten, want dan kunnen wij ze overslaan. We hebben het nu al een paar keer gehad dat we na een leuke fietstocht na enkele tussenpunten bij een opdracht komen en dan is voor ons de lol er van af. Hadden we dit van te voren geweten, dan waren we niet aan de cache begonnen. Wij gaan voor een fietstocht en niet voor een puzzeltocht B)

Dus wat ons betreft geen enkel probleem om het te gebruiken, maar wel graag melden op de cache pagina, niet iedereen houd van puzzelen :thumbup:

Hier kan ik me bij aansluiten. Het zou fijn zijn als je cache zo goed is dat dit soort puzzels niet nodig is.

Geplaatst

Zo'n puzzel kan je natuurlijk met een ketting ergens aan vast leggen? Plastic doosjes waar de puzzel in gaat, gaatje in de boden, stalen pin en/of betonnen voetje.

Heeft wat werk nodig, en is met wat krachtinspanning alsnog mee te nemen, maar de boodschap "laten liggen"is dan wat duidelijker.

Of misschien een stickertje erop "niet meenemen"... wanneer je je alleen bezorgt maakt over cachers die het ding mogelijk meenemen zou dat voldoende moeten zijn?

Geplaatst

graag wel in je omschrijving melden dat er dit soort geintjes in de cache tocht zitten, want dan kunnen wij ze overslaan. We hebben het nu al een paar keer gehad dat we na een leuke fietstocht na enkele tussenpunten bij een opdracht komen en dan is voor ons de lol er van af. Hadden we dit van te voren geweten, dan waren we niet aan de cache begonnen. Wij gaan voor een fietstocht en niet voor een puzzeltocht B)

Dus wat ons betreft geen enkel probleem om het te gebruiken, maar wel graag melden op de cache pagina, niet iedereen houd van puzzelen B)

Hier kan ik me bij aansluiten. Het zou fijn zijn als je cache zo goed is dat dit soort puzzels niet nodig is.

Voor zover ik begrijp, gaat het er niet om "hoe goed de cache is", maar betreft het een soort van waypoint. De meningen zullen uiteenlopen (en dat mag) maar ons doe je best een plezier met dat soort uitdagingen. :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...