henkstr Geplaatst 15 december 2009 Share Geplaatst 15 december 2009 Ik ben van plan zeer binenkort een nieuwe GPS te kopen. Eerst dacht ik dat de GPSMAP 60 CSx 'DE' beste was maar na het lezen op verschillende sites zie ik dat er ook meer is..! De Oregon lijkt mee een mooi apparaat maar kan de Dakota het zelfde? Ik kan weinig vinden qua verschillen tussen beiden. En wat is het verschil tussen de Oregon 200/300/400 (en T versies)? Ik wil in ieder geval kunnen geocachen, hij moet de sirf III chip hebben (meest preciese dus), werigo kunnen doen (ookal weet ik nog niet helemaal wat dat precies inhoud), met oplaadbare nimh accu's lang kunnen werken. Foto's maken heb ik ook wel een ander apparaat voor, papierloos cachen wil met de iPhone ook perfect dus hoeft niet perse op de gps. Qua prijs dacht ik rond de 300, hoger kan eventueel mits het 'extraatje' zinvol is.. je snapt me wel hopelijk kan ik door de antwoorden een keuze maken oftwel alvast bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasc0 Geplaatst 15 december 2009 Share Geplaatst 15 december 2009 Met de Dakota kan je geen Wherigo spelen. T toestellen hebben voorgeinstalleerde kaarten maar deze zijn minder gedetailleerd als de echte topo kaarten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
team_heidehippers Geplaatst 16 december 2009 Share Geplaatst 16 december 2009 beide door jouw genoemde toestellen beschikken niet over de sirf chipset volgens mij. Wat vooral ook een groot verschil tussen de dakota en oregon is, is het formaat. dakota lijkt me nogal klein.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
searchjaunt Geplaatst 16 december 2009 Share Geplaatst 16 december 2009 Ik heb een korte tijd een Dakota 20 kunnen testen: http://searchjaunt.idizaai.be/cold-knight/ Ik blijf voorlopig bij een 60Cx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henkstr Geplaatst 16 december 2009 Auteur Share Geplaatst 16 december 2009 (bewerkt) oke.. dus het wordt een oregon denk ik.. Wherigo moet ie kunnen qua kaarten, de 'echte' topo kaarten zijn wel 'verkrijgbaar' toch? dan kan ik beter geen 't' nemen en er een echt kaart op installeren begrijp ik. dat scheelt nogal in kosten van de gps. oke, post uw mening! ben benieuwd 16 december 2009 bewerkt door henkstr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henkstr Geplaatst 21 december 2009 Auteur Share Geplaatst 21 december 2009 ebay haalde mij over de streep... er is nu een Oregon 550 onderweg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
superboppe Geplaatst 21 december 2009 Share Geplaatst 21 december 2009 ebay haalde mij over de streep... er is nu een Oregon 550 onderweg Ik heb de mijne teruggestuurd. Een weekje gebruiken en ik hing gillend aan de lamp, terwijl de GPS achter het behang was geplakt. Figuurlijk dan. Wat een onmogelijke menustructuur hebben die nieuwe toestellen! Als je iets anders wilt dan naar een puntje gaan, en weer naar huis, ben je eindeloos bezig met door menutjes bladeren. Waypoint maken en er heen gaan? Dat is te veel gevraagd. Garmin heeft echt zijn best gedaan om een geweldig stuk hardware te voorzien van een flitsende user-interface maar met het gebruikersgemak uit jaar nul. Echt heel erg zonde. Zeker omdat er behalve de oude etrex en gpsmap toestellen weinig alternatieven zijn. Donderdag maar een nieuwe Vista HCx kopen, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nijen Geplaatst 21 december 2009 Share Geplaatst 21 december 2009 ebay haalde mij over de streep... er is nu een Oregon 550 onderweg Ik heb de mijne teruggestuurd. Een weekje gebruiken en ik hing gillend aan de lamp, terwijl de GPS achter het behang was geplakt. Figuurlijk dan. Wat een onmogelijke menustructuur hebben die nieuwe toestellen! Als je iets anders wilt dan naar een puntje gaan, en weer naar huis, ben je eindeloos bezig met door menutjes bladeren. Waypoint maken en er heen gaan? Dat is te veel gevraagd. Garmin heeft echt zijn best gedaan om een geweldig stuk hardware te voorzien van een flitsende user-interface maar met het gebruikersgemak uit jaar nul. Echt heel erg zonde. Zeker omdat er behalve de oude etrex en gpsmap toestellen weinig alternatieven zijn. Donderdag maar een nieuwe Vista HCx kopen, denk ik. Maar je had wel een handleiding? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bbommel Geplaatst 22 december 2009 Share Geplaatst 22 december 2009 Huh teruggestuurt, ik heb nu paar maand de 550 en ben nog nooit zo blij geweest met een gps heerlijk ding, wel paar setjes extra battarijen nodig, maar voor de rest gweldig !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Roode Loper Geplaatst 22 december 2009 Share Geplaatst 22 december 2009 ebay haalde mij over de streep... er is nu een Oregon 550 onderweg Ik heb de mijne teruggestuurd. Een weekje gebruiken en ik hing gillend aan de lamp, terwijl de GPS achter het behang was geplakt. Figuurlijk dan. Wat een onmogelijke menustructuur hebben die nieuwe toestellen! Als je iets anders wilt dan naar een puntje gaan, en weer naar huis, ben je eindeloos bezig met door menutjes bladeren. Waypoint maken en er heen gaan? Dat is te veel gevraagd. Garmin heeft echt zijn best gedaan om een geweldig stuk hardware te voorzien van een flitsende user-interface maar met het gebruikersgemak uit jaar nul. Echt heel erg zonde. Zeker omdat er behalve de oude etrex en gpsmap toestellen weinig alternatieven zijn. Donderdag maar een nieuwe Vista HCx kopen, denk ik. Vreemd. Je kunt de volgorde van de startmenu's zelfs aanpassen op de voor jou ideale volgorde. Ik ben og steeds blij met m'n 300. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remunj Geplaatst 22 december 2009 Share Geplaatst 22 december 2009 Inderdaad, het menu aanpassen aan je eigen wensen en dan gaan met die banaan. Het is wel wennen, maar dat is met iedere gps. Het is een fantastisch ding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden