Spring naar bijdragen

Sealbags ... Waarom


aapj

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De laatste tijd kom ik erg veel TB's of Coins tegen inclusief bags en allerlei tags.

Daarop vermeld dat het geen "ordinary" tags/coins zijn bla bla bla .

Een TB of coin heeft meestal een simpel formaat, TB'S kunnen afwijken maar :

 

WAAROM al die sealbags er omheen en al die A-4 met "uitleg" ? Ik heb erg de neiging die er af te halen en ze als coins/tb's te late reizen ipv vuilniszakken.

 

Greetz AAPJ / Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien omdat op die A4-tjes ook staat uitgelegd voor niet-weters dat het geen ruilmiddelen zijn?

Er zijn namelijk nogal wat beginnende cachers die dat echt niet weten.

En misschien ook omdat dat een standaard A4-tje is waarop de eigenaar ook kan omschrijven wat het doel van de TB of coin is zodat de vinder niet bij het loggen er pas achter komt of hij wel of niet aan dat doel kan meehelpen?

En misschien omdat de eigenaar bv in geval van pluche TBs graag wil dat zijn beestje een beetje droog blijft?

En misschien omdat de eigenaar van een coin en/of TB hoopt dat door een hoesje of zakje eromheen zijn coin/TB wat beter opvalt tussen de gewone ruilspullen?

Zo maar wat ideeën, greetz, Bloodwoosj. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind 't juist handig als er een bugsheet bij zit, kan ik gelijk het doel van die TB lezen.

Als dat er een is waar ik iets mee kan, neem ik hem mee.

Als dat een voor mij onmogelijke opdracht is, laat ik hem liggen voor de volgende vinder.

 

Dat het geheel in een ZIPlock zakje zit, vind ik niet erg.

 

Groeten,

Team GeoGorkum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag de coins ook laten liggen als het niet aanstaat.

 

Je doet het ook nooit goed. De 1 wil uitleg en de ander niet. Prima toch voor de newbie's en je kunt ok het doel er op zetten. Door een zakje beschadigen ze ook minder. Vaak zitten ze ook nog in het hoesje van de shop. Als ik er 1 tegenkomen waarvan het hoesje (bijna) kapot is, vervang ik die (heb er nog wat op voorraad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

De laatste tijd kom ik erg veel TB's of Coins tegen inclusief bags en allerlei tags.

Daarop vermeld dat het geen "ordinary" tags/coins zijn bla bla bla .

Een TB of coin heeft meestal een simpel formaat, TB'S kunnen afwijken maar :

 

WAAROM al die sealbags er omheen en al die A-4 met "uitleg" ? Ik heb erg de neiging die er af te halen en ze als coins/tb's te late reizen ipv vuilniszakken.

 

Greetz AAPJ / Joost

Waar een mens zich al niet druk om maakt. Laat ze gewoon liggen als je er te veel moeite voor moet doen.

Groet Team Mineraal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WAAROM al die sealbags er omheen en al die A-4 met "uitleg" ? Ik heb erg de neiging die er af te halen en ze als coins/tb's te late reizen ipv vuilniszakken.

 

Greetz AAPJ / Joost

 

Je stelt het nogal negatief, maar ik denk dat je bedoelt dat een TB tag met eventueel een gadget eraan veel stoerder is zonder zakje eromheen?

Haal hem er dan uit, maak een leuke foto en stuur hem weer verder in dat zakje. Het is niet jou TB/coin dus waarom zou je je druk maken over hoe de eigenaar hem op reis stuurt? Of is het te vermoeiend om even het zakje te openen voor het tracking nummer? In dat geval heb ik ernstige medelijden met je :crybaby:

 

Die "uitleg" is alleen maar ter verduidelijking; of zoals reeds aangegeven wellicht een opdracht die de TB/coin heeft. Maar helaas wordt dat niet altijd gelezen waardoor een TB/coin erg ver van zijn eigenlijke doel terecht kan komen. Gemakzucht heerst er nu eenmaal onder een hoop mensen, dus ook geocachers.

En mocht je "vuilniszakken" tegenkomen, dan wordt het tijd om de zak te vervangen zoals Roode Looper netjes aangeeft.

 

Elkaar helpen is nog altijd beter dan afz**ken!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien vaak gezegd.. maar ik vind het erg handig dat er een blaadje bij de TB zit met in ieder geval het doel. Ik ga niet vooraf caches bekijken wat er allemaal aan TB's in zit en wat die allemaal voor missie hebben, dus het kan gebeuren dat ik thuiskom met een TB die iets wil wat ik (op dat moment) niet kan. Een missie erbij kan dat voorkomen.

 

Het is misschien wel een idee om niet de (veel te uitgebreide) standaard tekst uit te printen maar gewoon een kort berichtje maken in het nederlands en engels wat dit ding inhoudt, dat het geen ruil object is, en het doel dat de TB of coin heeft. Dan is het allemaal iets kleiner en beter te hanteren. Natuurlijk nog wel in een ziplockje met de TB, dat zal blijven. Maar niet van vuilniszak formaat.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien vaak gezegd.. maar ik vind het erg handig dat er een blaadje bij de TB zit met in ieder geval het doel. Ik ga niet vooraf caches bekijken wat er allemaal aan TB's in zit en wat die allemaal voor missie hebben, dus het kan gebeuren dat ik thuiskom met een TB die iets wil wat ik (op dat moment) niet kan. Een missie erbij kan dat voorkomen.

 

Het is misschien wel een idee om niet de (veel te uitgebreide) standaard tekst uit te printen maar gewoon een kort berichtje maken in het nederlands en engels wat dit ding inhoudt, dat het geen ruil object is, en het doel dat de TB of coin heeft. Dan is het allemaal iets kleiner en beter te hanteren. Natuurlijk nog wel in een ziplockje met de TB, dat zal blijven. Maar niet van vuilniszak formaat.

Ik maak een soort inlay bij een coin, daar staat dan de missie op. In Engels en Nederlands.

De missie gaat dan gesealed mee in het hoesje. Toevallig heeft laatst een cacher een foto gemaakt van zo'n coin van me.

8037ba83-2e41-4003-82ac-0eee653502eb.jpg

De missie staat (in witte) tekst over de foto van Mulder/Scully.

Aan de andere kant gegevens over mijzelf en de coin plus de standaard mededeling (this is not a trade item enzo), die ik wel ingekort heb ivm ruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak een soort inlay bij een coin, daar staat dan de missie op. In Engels en Nederlands.

De missie gaat dan gesealed mee in het hoesje. Toevallig heeft laatst een cacher een foto gemaakt van zo'n coin van me.

8037ba83-2e41-4003-82ac-0eee653502eb.jpg

De missie staat (in witte) tekst over de foto van Mulder/Scully.

Aan de andere kant gegevens over mijzelf en de coin plus de standaard mededeling (this is not a trade item enzo), die ik wel ingekort heb ivm ruimte.

 

 

 

Kijk, dit is nou lekker duidelijk en erg mooi gedaan. Zo krijg je echt zin om de coin mee te nemen en te helpen bij de opdracht.

 

Ik vind het trouwens niet gek dat mensen hun TB/Coin/Tag en wat er nog meer is wil beschermen.

En de opmerking die al eerder is gemaakt: Het valt beter op tussen de andere spullen in een cache! (ik zelf stop het zoveel mogelijk bij het logboek, ben als de dood dat ik iets kwijt maak van een ander........)

bewerkt door KoeBoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mr Atari,

 

Thanks voor het duidelijke voorbeeld, dit soort bijlagen zijn nuttig en geven meteen alles weer wat een Coin of TB nodig heeft (als je een duidelijk doel voor ogen hebt).

 

Wat ik bedoel (en druk maken is een groot woord gezien sommige reacties.. ) zijn behoorlijke sealbags die een cache al meteen vullen incl A-4 waarop alleen algemene info staat zonder doel, en nee het zijn geen pluche items.

 

Zoals een ander schreef "stoerder zonder zakjes" nee, ik heb tegenwoordig alle maten sealbags (en coin zakjes) bij me om logboekjes en/of Coins/TB's beter te beschermen maar een sealbag van 30x30 cm voor een TB nog kleiner dan de tag....... en dan het A4tje erbij ....

 

Ik bedoel het niet negatief maar constructief, TB's dienen toch verplaatsbaar te blijven tenzij ze bewust een giga formaat hebben (heb er zelf 1, past ook niet in een sealbag) ?

 

Maar meteen een 2e erbij, 1 van de gesealde TB's is voorzien van een tag van een cacher die reeds 18000 TB's over de wereld heeft laten reizen over 23 milions miles + 1 tag van een zeiler die er 2800 heeft laten reizen over 3.8 millions miles, als we dat allemaal doen dan zien we straks geen TB meer maar allerlei tags waar een TB aanhangt.

 

Greetz AAPJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...