MegaHeks Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 Mhh ik reageer misschien nogal lomp besef ik nu en aanpassen is ook not done op dit moment (je kan niet zien of iemand bericht aanpast). Maar ik vind iedereen een berichtje sturen gewoon verkeerd. Ik snap dat jij het intersant onderwerp vind, is het ook, maar de manier waarop "aandacht trekken" vind ik verkeerd.
Biertjuh Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 Beste dj bel, De mensen proberen te bereiken via een PB is niet de juiste manier. Of het nu gaat om kabouterkaarten in ruil voor iets of dat het gaat om cachetechnieken te bundelen maakt niet uit. Het forum is een openbare gelegenheid, eenieder die iets kwijt wil kan dit kwijt, en als er niet op gereageerd wordt, dan is er geen belangstelling voor. Ook onze box is net als die van MegaHeks al snel vol zonder ongewenste post. Door ongevraagd PB berichten te sturen zorg je er alleen maar voor dat mensen een antipathie krijgen ipv mee te denken. Als wij op dit draadje hadden willen reageren dan hadden we dit al gedaan. Groet Ruud en Marja
dj bel Geplaatst 9 december 2003 Auteur Geplaatst 9 december 2003 (bewerkt) In verband met de berichten blokkade van DJ Bel door Kruimeldief is deze informatie tijdelijk tot nader order ook niet beschikbaar Excuses voor het ongemak 23 november 2004 bewerkt door dj bel
MegaHeks Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 Lieve dj-bel Tis niet dat ik dit draadje niet volg. Ik zie het draadje juist als heel positief, maar ik hou er niet van om er nog eens extra op attent gemaakt te worden.
Peetee Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 Het kan natuurlijk gebeuren dat je niet op dezelfde golflengte zit. Ik denk dat het er hier niet om gaat of je wel of niet met een of meer mensen op dezelfde golflengte zit. Maar er is gewoon een betere manier om iedereen op het forum te bereiken, en dat is gewoon zelf een draadje openen en een berichtje posten. Dan is het niet nodig om iedereen een PM'tje te sturen.
Biertjuh Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 Beste dj bel, Net als anderen volgen wij ook dit draadje wel, maar hebben er vooralsnog niets aan toe te voegen. Door dit draadje te beginnen krijg je aandacht genoeg voor dit onderwerp, mochten wij nu of in de toekomst denken er iets aan bij te kunnen dragen, dan zullen wij dat zeker doen. Volgens mij bereik je hier alleen maar mee dat het volkomen off topic gaat. Groetjes Ruud en Marja
Rovel Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 En ik was nou zo blij dat iemand mij eens een persoonlijk bericht stuurde.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 Bij het begin van dit draadje zat ik met de vraag: "waar gaat het over?" Is het caches verstoppen of caches gaan vinden? En met al het ge-edit, delete, off-topic en rewriting van postings ben ik hier helemaal de draad kwijt. Dus maar even wat over allebei. Ik verstop graag in objecten door mensen gemaakt die - als het even kan - aan hun lot zijn overgelaten. In natuurgebieden zorg ik altijd dat een geel lintje de plek markeert wat eventueel geprik en gegraaf voorkomt. Misschien een idee voor de begraven caches in de buurt van Den Haag: een touwtje oid. boven de grond laten uitsteken om environmental impact te beperken. Verder is er momenteel op het gc.com forum in het Duits een thread gaande: Versteck - Technologie ? die deels overlappend is met dit hier. Ga ik zoeken dan kijk ik van tevoren op een topo-kaart waar het allemaal is, zet mijn GPS12 op RD coordinaten en dan zie ik posities en afstanden lekker in meters. Wil ik (be)zoekers een route naar de cache laten volgen dan zijn er diverse kaart-grapjes bij de scouts te vinden. Tochttechnieken en Routetechnieken.
MegaHeks Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 En ik was nou zo blij dat iemand mij eens een persoonlijk bericht stuurde. Als ik mijn boxje geleegt heb ......................................... stuur ik jou een berichtje. FF w88 dus
Biertjuh Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 En ik was nou zo blij dat iemand mij eens een persoonlijk bericht stuurde. PB onder weg
Rovel Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 Al 3 stuks nu. Me dag wordt op de valreep toch nog goed. Ik zal ze koesteren.
JandeBeHanger Geplaatst 9 december 2003 Geplaatst 9 december 2003 De caches die ik ken waar wat meer bij zit dan gewoon heen rijdenof ter plaatse een puzle oplossen zijn: 1e Tjonger vallei (gebruikvan proximity points) 2e Poepenhemeltje (idee gejat van de 1e, gebruikvan proximity points) 3e Zonnigspoor (gebruikvan proximity points en stafkaart) 4e Appelbergen (middelpunt van 3 waypoints uitrekenen, dit heb ik gedaan door de coordinaten eerst naar RD omzetten en toen deze coordinaten in AutoCad te zetten, ik heb toen die 3 coordinaten in mapsource gezet, het verschil tussen beide rekenmethodes bleek minimaal te zijn) 5e Op wacht (is besproken, heb ik nog niet gedaan, op een of andere manier is Friesland toch verder weg uit Assen dan Deventer, ik weet niet waarom, maar het is het idee) De legend of power four ( ik keek in het begin heel vreemd tegen deze cache aan, maar bleek toch verassend snel op te lossen te zijn) Als ik op pad ga dan neem ik mee, in volgorde van belangrijkheid: 1e Gps (Garmin Vista, ik wil volgend jaar die nieuwe) 2e Radardetector (al eens gelezen dat geocachers 2x op dezelfde weg zijn geflitst) 3e Digitale camera 4e Prikstok (met een prikstok zoeken zorgt ervoor dat je in de omgeving vrijwel geen sporen na laat, is ook handig tegen honden, dit was oa nodig bij "Steenwieker kampe") 4e Kwaakdoos (om hulp te zoeken en om gestoord te worden, zit ik de cache van Delleboerster heide uit te pakken word ik gebeld met een vraag over een cache die ik nog niet gedaan had door R.E. te J.) 5e Geld en papieren (handig onderweg als honger krijgt, ik wil dit nogal eens vergeten, geen ramp ik heb in de auto een tankpas van een noordelijke benzinepompketen met een B., moet je die eerst opzoeken en die pomp van dit keten in Nijverdal accepteerd deze tankpas niet, op terugweg van Notter). 6e Laptop (alleen voor een"moeilijke" cache of als ik meer dan 50 km weg ga, de laptop is een ouwe compaq armada met 4 gb hd). Gebeurde mij afgelopen vrijdag 5 dec, kom ik bij Vechtdal 6, heeft mijn broer diezelfde dag gelogd! We hadden eigenlijk 's morgens wel samen weg kunnen gaan, want hij woont 100 m verder op. Gelijk gebeld, ja handig zo'n kwaakdoos, is hij bezig bij de Archemerberg. Ik er heen. Heeft hij behalve z'n vista ook nog zo'n nieuwe streetpilot bij zich voor de route. Samen nog even een aantal caches gedaan.
vechtdal Geplaatst 10 december 2003 Geplaatst 10 december 2003 Om éénvoudig te doen, en simpele GPS ontvanger. (Garmin Camo) En dan toch een cache met proximity . Het was de cache poepenhemeltje. op het moment dat je de afstanden weet en de WP,s er in hebt.Kijk ik op het scherm van dicht bij zijnde cache,s. En loop tot dat deze waarden overeen komen.Alleen bij 2 cirkels heb je 2 snij punten.dus moet je op 2 punten kijken.(standaard regel , je kijkt toch eerst bij de verkeerde ) Een ander punt wat ik handig vindt, was bij de cache van Teco en Marjo de weegschaal. In Zwolle, leuke stads wandeling. Je hebt daar een centraal WP, en je moet van dat punt xxx mtr op xxx graden. Het scherm met de compas roos kun je ook het aantal graden bij kiesen en de afstand.het eenige wat de moet doen is het tegen over gestelde aantal graden van een compas schaal.(je meet de richting naar het centrale WP) dus 25 graden wordt 205 graden en 272 graden wordt 92 graden. dit is een ervaring uit de begin periode van het Vechtdal team. met weinig middelen toch aardig op pad.
delta123 Geplaatst 19 januari 2004 Geplaatst 19 januari 2004 Op welke plek in dit forum (of op een site) worden geocache termen als offset/conversie/projectie en dergelijke uitgelegd en besproken?
Peetee Geplaatst 19 januari 2004 Geplaatst 19 januari 2004 Op welke plek in dit forum (of op een site) worden geocache termen als offset/conversie/projectie en dergelijke uitgelegd en besproken? Ik denk dat dat in dit forum "Cache-technieken" zou moeten zijn. Je zou zelf binnen dit forum een nieuw draadje kunnen beginnen om het onderwerp op te starten.
Aanbevolen berichten