Spring naar bijdragen

Estafette Cache Meerdere Keren Loggen?


Miza

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij lopen een LAW. Er is van dit LAW een estafette cache die we vorige etappe zijn tegengekomen, gevonden, gelogd en verplaatst hebben. Nu, enkele maanden later, lopen we een volgende etappe van het LAW. Ook nu ligt de estafettecache, inmiddels een paar keer verplaatst, op het traject wat we lopen. We vonden het erg leuk om hem weer te verplaatsen. Mijn vraag is nu: hoe log je dit? Wat is gebruikelijk bij een zich verplaatsende cache, log je die éénmaal en bij een volgende vondst een note? Of mag je die meerdere keren loggen, omdat je hem op een andere plaats hebt gevonden? Hoe doen jullie dit, of zou je dit doen?

 

Groetjes, Miza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou persoonlijk de cache 1 keer loggen en hem daarna gewoon laten liggen voor de volgende vinders, ook al ligt hij daarna toevallig weer op een traject dat ik ga lopen. Als ik opnieuw bij een cache ben die ik eerder heb gedaan, gebruik ik daarvoor een note als ik iets wil vertellen of een trackable wil droppen/eruit halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik zou in dit geval de cache gewoon twee maal of meerdere keren loggen, want ik zie het als volgt.

Het is niet steeds dezelfde cache waar je naar toe gaat zoals een cache waar je een coin of een tb in of uithaald, want die weet je namelijk al te liggen, maar bij deze cache moet je weer helemaal opnieuw zoeken en weer meenemen naar een andere locatie.

Dus ik zou hem wel vaker loggen als gevonden en niet alleen met een note.

Gr. Team Norskk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik zou in dit geval de cache gewoon twee maal of meerdere keren loggen, want ik zie het als volgt.

Het is niet steeds dezelfde cache waar je naar toe gaat zoals een cache waar je een coin of een tb in of uithaald, want die weet je namelijk al te liggen, maar bij deze cache moet je weer helemaal opnieuw zoeken en weer meenemen naar een andere locatie.

Dus ik zou hem wel vaker loggen als gevonden en niet alleen met een note.

Gr. Team Norskk

Zou je dan ook een cache die verplaatst is (bijvoorbeeld omdat ie steeds geript wordt ofzo) ook opnieuw loggen?

Ik in ieder geval niet, want ondanks dat de cache dan misschien een ander eindcoördinaat heeft, blijft het wel dezelfde cache.

Het is voor mij pas een andere cache als deze een ander GC nummer heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee die zou ik niet opnieuw loggen. Want ik vind dat iets heel anders.

Zo vind ik ook dat een Estafette cache niet gelogd mag worden als je hem niet verplaatst op de manier waarop dat de bedoeling was. Dus ik bedoel. Je leest dat er een estafette cache ligt waarvan het de bedoeling is, dat je hem minstens 500 meter verplaatst, daar toch naar op zoek gaat maar niet de bedoeling hebt om hem te verplaatsen.

Norskk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap het even niet denk ik. gaat het hier nu om een moving cache? Die waren toch niet meer toegestaan?? of is dit wat anders en zo ja wat is het verschil dan? Is de eerste keer dat ik hier over lees dus vandaar mijn nieuwsgierigheid.

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speel het spelletje zoals je zelf het leukste vind! Dus als je een cache meerdere keren wilt loggen moet je dat zeker doen, de mogelijkheid is er niet voor niets.

 

Hallo,

 

Wij lopen een LAW. Er is van dit LAW een estafette cache die we vorige etappe zijn tegengekomen, gevonden, gelogd en verplaatst hebben. Nu, enkele maanden later, lopen we een volgende etappe van het LAW. Ook nu ligt de estafettecache, inmiddels een paar keer verplaatst, op het traject wat we lopen. We vonden het erg leuk om hem weer te verplaatsen. Mijn vraag is nu: hoe log je dit? Wat is gebruikelijk bij een zich verplaatsende cache, log je die éénmaal en bij een volgende vondst een note? Of mag je die meerdere keren loggen, omdat je hem op een andere plaats hebt gevonden? Hoe doen jullie dit, of zou je dit doen?

 

Groetjes, Miza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap het even niet denk ik. gaat het hier nu om een moving cache? Die waren toch niet meer toegestaan?? of is dit wat anders en zo ja wat is het verschil dan? Is de eerste keer dat ik hier over lees dus vandaar mijn nieuwsgierigheid.

 

grtzz

Grantfather cache worden nog oogluikend toe gestaan. Mocht de cache onderweg verloren gaan dan is de revieuwe er als een drentse kip bij om deze in het argief te gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heb je hier iets aan:

 

Can I log a find on my own cache when I go back to visit?

 

It is considered "bad form" to log a find on your own cache when you go for a maintenance check. The same is true if you re-visit another traditional cache, for example, to place or retrieve a travel bug. Use the "post a note" log option to record your visit in these circumstances.

 

In either case, you're not "finding" a cache because you already know where it is! Save the smiley face for use when you've truly discovered a hidden cache.

 

Many thanks to Volunteer Cache Reviewer Keystone for initially developing this article.

 

Bovendien: Als je aan je statistieken waarde hecht en daarmee werkt in bijv. G.S.A.K. of via D(oe)H(et)Z(elf), is het niet handig om de cache nogmaals te loggen, omdat de cache (ervan uitgaande dat deze nog steeds dezelfde GC-code heeft, toen je 'em voor het eerst vond en logde) er dan als duplicaat bij komt te staan en het niet meer om unieke 'finds' gaat.

 

Theoretisch - vanuit GC.com gezien - is het nog steeds dezelfde cache (GC-code is de leidraad!) ook al ligt deze cache niet meer op dezelfde plaats (wat normaal gesproken wel het geval is) vanwege het feit dat het een Grandfathered-type cache is, die om die reden niet meer toegestaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe moet je omgaan met deze hitchhiker (Call Me). Hier circuleren 2 versies van. Ik heb ze i.i.g. beide gelogd. Zijn twee telefoons met hetzelfde GC-nummer.

 

Hitch hiker "Call me" heeft geen eigen logboek, dus log me alsjeblieft hier MET een foto van bij de geocache.

 

Dit ziet er uit als een locationless cache, wat niet meer toegestaan is volgens de richtlijnen van gc.com.

Er moet altijd een logboekje op de cachelokatie aanwezig zijn.

De cache-eigenaar zou deze cache aan moeten passen, zodat deze aan de regels voldoet of proberen deze bij Waymarking.com onder te brengen.

Anders kan het zijn dat deze cache gearchiveerd wordt door een Reviewer.

 

Grandfathered Cache Types

 

These are cache types that are no longer available for creation on geocaching.com. Visit the Waymarking web site for other GPS hunting activities.

 

Virtual Cache

 

A virtual cache is a cache that exists in a form of a location. Depending on the cache "hider," a virtual cache could be to answer a question about a location, an interesting spot, a task, etc. The reward for these caches is the location itself and sharing information about your visit.

 

Because of the nature of these geocaches, you must actually visit the location and acquire the coordinates there before you can post. In addition, although many locations are interesting, a virtual cache should be out of the ordinary enough to warrant logging a visit.

 

Virtuals are now considered waymarks on Waymarking.com.

 

 

Webcam Cache

 

These are caches that use existing web cameras placed by individuals or agencies that monitor various areas like parks or road conditions. The idea is to get yourself in front of the camera to log your visit. The challenging part, however, it that you need to call a friend to look up the web site that displays the camera shot. You will need to have them to save the picture to log the cache. If you’re a tech-head you could use your wireless modem and save the image yourself on your laptop.

 

Webcam caches are now in the Web Camera category on Waymarking.com.

 

 

Locationless (Reverse) Cache

 

Locationless caches could be considered the opposite of a traditional cache. Instead of finding a hidden container, you are given a task to locate a specific object and log its coordinates. A scavenger hunt of sorts, it involves collecting waypoints of various objects around the world.

 

Locationless caches have evolved into Waymarking. Waymark categories are similar to how locationless caches were listed on geocaching.com, but you can now search for the locations in each category.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit ziet er uit als een locationless cache, wat niet meer toegestaan is volgens de richtlijnen van gc.com.

Er moet altijd een logboekje op de cachelokatie aanwezig zijn.

De cache-eigenaar zou deze cache aan moeten passen, zodat deze aan de regels voldoet of proberen deze bij Waymarking.com onder te brengen.

Anders kan het zijn dat deze cache gearchiveerd wordt door een Reviewer.

Volgens mij is deze ge-opaad of te wel grandfathered.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik me niet vergis heeft Kruimel hier ooit verteld dat locationless caches niet toegestaan zijn en ook nooit toegestaan geweest zijn en hij ze dus allemaal kán archiveren als hij dat zou willen. Dat hij dat niet doet is een ander verhaal :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...