Spring naar bijdragen

Estafette Cache Meerdere Keren Loggen?


Miza

Aanbevolen berichten

Als ik me niet vergis heeft Kruimel hier ooit verteld dat locationless caches niet toegestaan zijn en ook nooit toegestaan geweest zijn en hij ze dus allemaal kán archiveren als hij dat zou willen. Dat hij dat niet doet is een ander verhaal :thumbup:

Dan zijn ze niet grandfathered, maar gekruimeld :ph34r::thumbdown: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Moi Miza,

 

Elke cache (grandfathered/ travelling/ traditional/ ea) waarvan de (eind)lokatie gewijzigd is wordt door mijzelf als nieuwe vondst gezien en als zodanig gelogd. Inclusief Smiley en vermelding in het log dat het de tweede keer is dat ik de cache heb gevonden, maar nu op een andere lokatie dan voorheen.

 

Dit is natuurlijk mijn logwijze en dient slechts ter informatie. Elke cacher heeft eigen voorkeuren en gebruiken met betrekking tot cachen en loggen. Ga gewoon voor jezelf na of je het een nieuwe vondst vind en kies dan of je de cache logt als found it of write note. In elk geval succes met de LAW en het cachen.

 

Met vriendelijke groet,

Furcas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe moet je omgaan met deze hitchhiker (Call Me). Hier circuleren 2 versies van. Ik heb ze i.i.g. beide gelogd. Zijn twee telefoons met hetzelfde GC-nummer.

 

Hitch hiker "Call me" heeft geen eigen logboek, dus log me alsjeblieft hier MET een foto van bij de geocache.

 

Dit ziet er uit als een locationless cache, wat niet meer toegestaan is volgens de richtlijnen van gc.com.

Er moet altijd een logboekje op de cachelokatie aanwezig zijn.

De cache-eigenaar zou deze cache aan moeten passen, zodat deze aan de regels voldoet of proberen deze bij Waymarking.com onder te brengen.

Anders kan het zijn dat deze cache gearchiveerd wordt door een Reviewer.

 

 

Hitchhikers zijn geen locationless caches. Het zijn wel fysieke caches. Bij een locationless moest je iets vinden wat aan bepaalde voorwaarden voldeed. Bij een hitchhiker moet je de hitchhiker ook daadwerkelijk in handen hebben. De hitchhikers vallen nog wel onder de grandfathered caches. Er zou bij Call Me wel een logboek moeten zijn. Maar dat is natuurlijk zo gebeurd.

 

Over een estafette-cache: Als je de cache hebt gevonden, maar niet verplaatst, dan heb je nog steeds de cache gevonden. Logvoorwaarden zijn niet meer toegestaan. En een tweede keer loggen is een persoonlijke keuze.

bewerkt door Jersepe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hitchhikers zijn geen locationless caches. Het zijn wel fysieke caches. Bij een locationless moest je iets vinden wat aan bepaalde voorwaarden voldeed. Bij een hitchhiker moet je de hitchhiker ook daadwerkelijk in handen hebben. De hitchhikers vallen nog wel onder de grandfathered caches. Er zou bij Call Me wel een logboek moeten zijn. Maar dat is natuurlijk zo gebeurd.

*zucht*

KLIK

Hitchhikers zijn nooit toegestaan geweest dus óók niet gerandfatherd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie door de bomen het bos effe niet meer.

Hitchhikers?

Grandfathers?

Locationless caches?

Estafette cache?

 

Om welke cache gaat het hier eigenlijk. Ik wil de pagina van die estafettecache wel eens bekijken.

En aan welk LAW ligt deze?

Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grandfathers is geen cache, ze bedoelen grandfathered. Dat zijn caches die zijn gemaakt in een tijd dat bepaalde caches (zoals de andere genoemde caches) wel toegestaan werden. Deze caches mogen blijven bestaan, totdat ze niet meer onderhouden worden of (om welke reden dan ook) gearchiveerd worden. Er mag dan geen nieuwe meer in de plaats komen. Is dus eigenlijk een gedoogde cache.

 

Zie ook de guidelines van .com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor hun bijdrage(n). We zijn er aan uit. Ik begrijp dat er niet een eensluidende manier voor bestaat om een estafettecache te loggen bij een tweede vondst en dat we zelf mogen beslissen hoe we het spelletje spelen. We hebben onze mening bepaald en besloten dat we hem een tweede keer gaan loggen, omdat we hem op een andere plek hebben gevonden.

Het is fijn om al jullie meningen hierover te lezen om zodoende die van ons te bepalen.

Gr. Miza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...