Spring naar bijdragen

Zijn cache puzzels optioneel?


cozmo75

Aanbevolen berichten

Bij verschillende caches heb ik puzzels zien staan, eentje heb ik ook opgelost maar de uitkomst van de puzzel was gewoon de al genoemde GPS coordinaten.

Begrijp ik goed dat de puzzels optioneel zijn? Je kan dus ook gewoon rechtstreeks naar de cache navigeren? :crybaby:

 

Edit: de cache puzzel was.....

bewerkt door Sivota
Even de directe verwijzing weg gehaald? Is niet leuk voor de cache-eigenaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nee... Deze stelling is onjuist.

Door middel van de puzzel moet er een nieuw coordinaat (welke in de buurt van het bovengenoemd coordinaat) gevonden worden.

 

In 99,9% van de gevallen is bij een unknown (sinds eergisteren door groundspeak officieel omgedoopt tot mystery) de cache of startcoordinaat inderdaad niet hetzelfde als die die bovenaan de pagina staat. De coords bovenaan de pagina mogen maximaal 2 mijl (ca. 3,2 km) afwijken van de echte start- of cachecoords.

Bij sommige cachebeschrijvingen staat dit nog eens expliciet vermeldt in de listing zelf, maar ook waar dat niet het geval is, zul je de cache toch niet aantreffen op de mysterycoordinaten die op de pagina staan.

En zoals bij iedere regel, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zal inderdaad je oplossing fout zijn, was het exact hetzelfde coord of bijna?

 

Exact het zelfde, vandaar mijn verwarring en vraag hier op het forum.

Tevens ben ik groen als gras met het GeoCachen :blush:

 

Edit: Ik hou het voorlopig wel ff bij de Trads. Iig tot ik een GeoCacher tegenkom die wel weet wat ie doet.

bewerkt door cozmo75
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het antwoord kan dan goed zijn.

Er staat nergens dat je bij een unknown cache niet het opgegeven coördinaat bovenaan pagina ook als antwoord mag hebben.

 

Wij hebben in zevenaar hetzelfde gehad en we vonden het wel grappig. Stond ook in de cachebeschrijving, dat je op verschillende manieren aan het antwoord kon komen.

 

Dus, geen aanname doen dat het fout is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit: Ik hou het voorlopig wel ff bij de Trads. Iig tot ik een GeoCacher tegenkom die wel weet wat ie doet.

 

 

Je kunt ook even hier kijken of er in jouw omgeving iemand is waarmee je een keer op stap kan.

Kun je ook om uitleg voor de Mystery caches vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...