Spring naar bijdragen

Krachten Bundelen Via Een Note-log


kdv

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben als geocacher slechts incidenteel in Nederland (Eindhoven, maar ik woon in Italië) en heb daarom niet veel cotnact met andere geocachers. Ik stort me altijd op allerlei complexe puzzelcaches, maar daar kom ik vaak niet alleen uit. En dan zie ik de logjes van degenen die de cache wel vinden: 'gevodnen dankzij hint van Pietje', 'opgelost dankzij temawerk met Jantje' en dan ben ik soms wel een beetje jaloers :blush:

Zo ben ik nu aan het stoeien met de cache Romeo Delta (GC1RZ32) en ik ben al aardig op weg, maar nog niet op weg genoeg dus. Nu had ik het idee om een note op de cachepagina te plaatsen om mensen die de cache op hun watchlijst hebben staan op te roepen tot samenwerking (ervan uitgaande dat de watchlijst vaak wordt gebruikt om extra aanwijzingen uit de logjes van anderen te vissen, zoals ik zelf ook doe). Maar ik vroeg me af of een dergelijke actie wel op prijs zou worden gesteld. Bestaan hier gedragsregels over? Ik geloof niet dat ik het anderen heb zien doen, dus vandaar mijn twijfel.

By the way, ik ben de rest van de maand nog in town en als iemand eens samen wil geocachen, houd ik me aanbevolen.

 

Groetjes,

 

Katja - kdv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb geen bezwaar tegen dit soort initiatieven.

Er wordt in bepaalde circuits veel meer informatie doorgespeeld.

Daar heb ik meer moeite mee.

Samenwerken is prima, een hulplijntje is handig, maar wat is de lol van complete oplossingen en eindlocaties?

Ieder speelt het spelletje op z'n eigen manier, maar ik zie daar de lol echt niet van in.

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen bezwaar tegen dit soort initiatieven.

Er wordt in bepaalde circuits veel meer informatie doorgespeeld.

Daar heb ik meer moeite mee.

Samenwerken is prima, een hulplijntje is handig, maar wat is de lol van complete oplossingen en eindlocaties?

Ieder speelt het spelletje op z'n eigen manier, maar ik zie daar de lol echt niet van in.

PN

Ik kan me wel voorstellen dat sommige cacheleggers dit wellicht niet leuk vinden. Je zou van te voren de legger een mail kunnen sturen om zijn/haar mening te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iedereen moet vooral doen wat hij of zij leuk vinden!!! zolang je het zelf maar o.k. vind. Als je met meerdere een puzzel oplost is dat nog eens gezellig ook :lol: De legger kan niet bepalen of een puzzel zelf opgelost moet worden, of hij dit nu leuk vind of niet.

Dus gewoon doen wat je gevoel zegt en welgemeende adviezen van anderen daarbij negeren want het gaat er toch om dat je het zelf naar je zin hebt bij een hobby. Een goed voorbeeld zijn de diverse nacht caches waarbij je met meerdere teams ook de puzzel aan het kraken bent dus ook niet helemaal in je 1tje

 

Dus wat mij betreft geen rare vraag en als het jouw helpt aan een oplossing waar je zelf niet aan uitkomt....prima toch :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen alvast bedankt voor de adviezen. Misschien dat ik idd toch maar eerst de owner mail om te vragen of hij/zij beawaar tegen een dergelijke note heeft.

 

ps Eindhoven is hier in de buurt, maar of je met mij mee wil gaan cachen.....?

 

Hoezo, ben je zo eng dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iedereen moet vooral doen wat hij of zij leuk vinden!!! zolang je het zelf maar o.k. vind.

 

JA tuurlijk, waarom zou je rekening houden met anderen, je leeft immers toch alleen op deze aardkloot. :thumbup:

 

Samen is juist gezellig een puzzel op te lossen als je er niet uit komt. Onlangs heb ik 666 opgelost en bij 1 vraag zocht ik hulp. Moet ik nu eerst de cachelegger gaan vragen als dit mag ? dacht het toch niet. en ik hou echt wel rekening met anderen.

 

GeoVlinder erg kort door de bocht vindt ik je.

 

ps: je slogan onder je bericht doe je geen eer aan.

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samen is juist gezellig een puzzel op te lossen als je er niet uit komt. Onlangs heb ik 666 opgelost en bij 1 vraag zocht ik hulp. Moet ik nu eerst de cachelegger gaan vragen als dit mag ? dacht het toch niet. en ik hou echt wel rekening met anderen.

Het is heel goed om samen iets te doen, maar mijn opmerking om de cachelegger te vragen ging meer over het plaatsen van de note.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samen is juist gezellig een puzzel op te lossen als je er niet uit komt. Onlangs heb ik 666 opgelost en bij 1 vraag zocht ik hulp. Moet ik nu eerst de cachelegger gaan vragen als dit mag ? dacht het toch niet. en ik hou echt wel rekening met anderen.

Het is heel goed om samen iets te doen, maar mijn opmerking om de cachelegger te vragen ging meer over het plaatsen van de note.

 

Misschien kun je beter dan de mensen benaderen die hem gevonden hebben i.p.v. een note.

Is dit iets ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het erg simpel allemaal. Naar mijn beleving is een note bedoeld om een boodschap aan de cache legger of cachers over te brengen. Ik denk dan aan waarschuwingen voor iets wat veranderd is of men tegen kan komen, of als je bijvoorbeeld je gps bij de cache hebt laten liggen LOL.

Hulp vragen bij een oplossing van een cache moet gewoon kunnen maar neem dan contact op met de cache legger via PM of mail en vraag om een tip. De meeste zijn bereid om je op weg te helpen.

Mocht de cache legger daar nu echt geen zin in hebben kun je altijd per PM of mail contact opnemen met iemand die hem wel heeft gevonden met een hulp vraag.

 

fijn weekend allemaal en grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iedereen moet vooral doen wat hij of zij leuk vinden!!! zolang je het zelf maar o.k. vind.

 

JA tuurlijk, waarom zou je rekening houden met anderen, je leeft immers toch alleen op deze aardkloot. :thumbup:

 

Samen is juist gezellig een puzzel op te lossen als je er niet uit komt. Onlangs heb ik 666 opgelost en bij 1 vraag zocht ik hulp. Moet ik nu eerst de cachelegger gaan vragen als dit mag ? dacht het toch niet. en ik hou echt wel rekening met anderen.

 

GeoVlinder erg kort door de bocht vindt ik je.

 

ps: je slogan onder je bericht doe je geen eer aan.

 

Ik denk dat je de opmerking van GeoVlinder verkeerd interpreteerd. het gaat haar vooral om het vooral doen wat jezelf vind en je daarbij niets aantrekken van anderen.

Kortom : jouw reactie is kort door de bocht, want je denkt nu alleen aan je eigen situatie.

 

Nmm. was de opmerking van GeoVlinder volledig terecht en correct, want wijzend op a-sociaal gedrag.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iedereen moet vooral doen wat hij of zij leuk vinden!!! zolang je het zelf maar o.k. vind.

 

JA tuurlijk, waarom zou je rekening houden met anderen, je leeft immers toch alleen op deze aardkloot. :thumbup:

 

Samen is juist gezellig een puzzel op te lossen als je er niet uit komt. Onlangs heb ik 666 opgelost en bij 1 vraag zocht ik hulp. Moet ik nu eerst de cachelegger gaan vragen als dit mag ? dacht het toch niet. en ik hou echt wel rekening met anderen.

 

GeoVlinder erg kort door de bocht vindt ik je.

 

ps: je slogan onder je bericht doe je geen eer aan.

 

Ik denk dat je de opmerking van GeoVlinder verkeerd interpreteerd. het gaat haar vooral om het vooral doen wat jezelf vind en je daarbij niets aantrekken van anderen.

Kortom : jouw reactie is kort door de bocht, want je denkt nu alleen aan je eigen situatie.

 

Nmm. was de opmerking van GeoVlinder volledig terecht en correct, want wijzend op a-sociaal gedrag.

 

Geopatra.

 

je hebt gelijk ik ben ook a-sociaal en denk nooit aan anderen.

Door jou is nu mijn pannenkoek verbrand. bedankt!

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

iedereen moet vooral doen wat hij of zij leuk vinden!!! zolang je het zelf maar o.k. vind.

 

JA tuurlijk, waarom zou je rekening houden met anderen, je leeft immers toch alleen op deze aardkloot. :thumbup:

 

Samen is juist gezellig een puzzel op te lossen als je er niet uit komt. Onlangs heb ik 666 opgelost en bij 1 vraag zocht ik hulp. Moet ik nu eerst de cachelegger gaan vragen als dit mag ? dacht het toch niet. en ik hou echt wel rekening met anderen.

 

GeoVlinder erg kort door de bocht vindt ik je.

 

ps: je slogan onder je bericht doe je geen eer aan.

 

Ik denk dat je de opmerking van GeoVlinder verkeerd interpreteerd. het gaat haar vooral om het vooral doen wat jezelf vind en je daarbij niets aantrekken van anderen.

Kortom : jouw reactie is kort door de bocht, want je denkt nu alleen aan je eigen situatie.

 

Nmm. was de opmerking van GeoVlinder volledig terecht en correct, want wijzend op a-sociaal gedrag.

 

Geopatra.

 

je hebt gelijk ik ben ook a-sociaal en denk nooit aan anderen.

Door jou is nu mijn pannenkoek verbrand. bedankt!

 

Ik heb niet gezegd dat je a-sociaal bent, wel dat je de opmerking van GeoVlinder verkeerd interpreteerde.

 

En nu interpreteer je mijn opmerking ook weer verkeerd. Ook dat is nog steeds niet a-sociaal, hoor.

 

Succes met je volgende pannekoek, dan ga ik maar iets mexicaans klaarmaken.

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...