Spring naar bijdragen

Advies Software / Applicaties Windows Mobile 61


Laurenzo

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Sinds kort het ik een Windows Mobile (6.1) Phone met GPS.

Waarschijnlijk staat er al veel op het forum over PDA's en software.

Maar.....

Welke software is nu een aanrader om te gebruiken voor het Geocachen?

Er is zoveel!

 

Wie heeft er advies voor mij?

 

Dank vast.

 

Laurens (Laurenzo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Sinds kort het ik een Windows Mobile (6.1) Phone met GPS.

Waarschijnlijk staat er al veel op het forum over PDA's en software.

Maar.....

Welke software is nu een aanrader om te gebruiken voor het Geocachen?

Er is zoveel!

 

Wie heeft er advies voor mij?

 

Dank vast.

 

Laurens (Laurenzo)

 

Ik heb zelf een PDA met Windows Mobile en gebruik PGCT...

 

Om de caches in te laden gebruik ik de html export functie van GSAK (en daar is op dit forum meer dan genoeg over te vinden...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Sinds kort het ik een Windows Mobile (6.1) Phone met GPS.

Waarschijnlijk staat er al veel op het forum over PDA's en software.

Maar.....

Welke software is nu een aanrader om te gebruiken voor het Geocachen?

Er is zoveel!

 

Wie heeft er advies voor mij?

 

Dank vast.

 

Laurens (Laurenzo)

Naar mijn idee is er maar één goeie Gatecacher. Werkt super en de maker blijft eraan werken om het te verbeteren.

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, en nou komt iedereen natuurlijk met verschillende alternatieven... En laat TS nou net zeggen dat 'ie door de bomen het bos niet meer ziet...

 

Waarschijnlijk staat er al veel op het forum over PDA's en software.

Maar.....

Welke software is nu een aanrader om te gebruiken voor het Geocachen?

Er is zoveel!

 

Is het wellicht een optie om de voors en tegens van de genoemde software te noemen?

 

Ik begin wel met mijn suggestie:

 

PGCT is handig om allerlei voorkomende puzzels onderweg snel op te lossen. woord/letterwaardes, stapeltellen, omzetten coords... van alles en nog wat. Nadeel vind ik wel het steeds weer via "hoofdmenu" om te moeten schakelen, dat is even wennen.

 

Voor GSAK zou ik zeggen: orienteer je via de posts in het GSAK subforum, want die mogelijkheden zijn teveel om op te noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, en nou komt iedereen natuurlijk met verschillende alternatieven... En laat TS nou net zeggen dat 'ie door de bomen het bos niet meer ziet...

 

Waarschijnlijk staat er al veel op het forum over PDA's en software.

Maar.....

Welke software is nu een aanrader om te gebruiken voor het Geocachen?

Er is zoveel!

 

Is het wellicht een optie om de voors en tegens van de genoemde software te noemen?

 

Ik begin wel met mijn suggestie:

 

PGCT is handig om allerlei voorkomende puzzels onderweg snel op te lossen. woord/letterwaardes, stapeltellen, omzetten coords... van alles en nog wat. Nadeel vind ik wel het steeds weer via "hoofdmenu" om te moeten schakelen, dat is even wennen.

 

Voor GSAK zou ik zeggen: orienteer je via de posts in het GSAK subforum, want die mogelijkheden zijn teveel om op te noemen.

 

 

Kun je GSAK ook op het WinMobile draaien dan?

 

Groeten,

 

Laurens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je GSAK ook op het WinMobile draaien dan?

 

Groeten,

 

Laurens

Dat dacht ik niet, zoals ik het doe, ik maak een querie van het gebied dat ik in gedachten heb om te cachen, pas de nodige filters toe en exporteer de uitkomst naar html. Op die manier kan je met de browser van de PDA de querie als webpagina's lezen. Je kan zelfs de plaatjes mee laten komen, erg handig.

 

Omdat ik de PDA en GPS apart gebruik doe ik dezelfde uitvoer nog een keer naar de GPS, zodat de gegevens in de GPS met de gegevens in de PDA overeenkomen. En dan kan ik paperless cachen. Ideaal en nog milieuvriendelijk ook (heeft me al veel papier en toner bespaard).

 

Overigens gaat dat hele proces in nauwelijks een minuut werk...

 

[Edit: wel even handig om bij te zetten dat ik GSAK dus gewoon op mijn Windows PC draai en de PDA en GPS via USB aan de pc hang]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk heb je al die softwarepakketjes niet nodig als je gsak gebruikt. Je kunt dan een export van de html files van de caches die wilt zoeken op je pda zetten. Je hoeft dan ook geen papieren uitdraai van de caches meer mee te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk heb je al die softwarepakketjes niet nodig als je gsak gebruikt. Je kunt dan een export van de html files van de caches die wilt zoeken op je pda zetten. Je hoeft dan ook geen papieren uitdraai van de caches meer mee te nemen.

Daarom gebruik ik GSAK én PGCT, want wat GSAK níet doet, is je helpen met allerlei opdrachtjes onderweg. Dat doet PGCT dan weer, vandaar mijn keuze voor die combinatie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad. Volgens mij is dat ook de beste keuze!

 

 

Eigenlijk heb je al die softwarepakketjes niet nodig als je gsak gebruikt. Je kunt dan een export van de html files van de caches die wilt zoeken op je pda zetten. Je hoeft dan ook geen papieren uitdraai van de caches meer mee te nemen.

Daarom gebruik ik GSAK én PGCT, want wat GSAK níet doet, is je helpen met allerlei opdrachtjes onderweg. Dat doet PGCT dan weer, vandaar mijn keuze voor die combinatie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb veel progjes getest maar nu gebruik ik eigenlijk alleen GCzII omdat ik daarmee praktisch alles bij de hand heb (en het is nog gratis ook).

 

- beschrijvingen met foto's

- logjes

- hints

- extra WP's

- notities (per cache)

- inventory (TB's per cache)

- kompas

 

En het werkt ook prima samen met Google Maps. (Dat is vooral in de stad heel handig want dan kan je zien dat je bv. niet linksom naar een WP moet lopen maar dat rechtsom veel korter is)

Ik haal alle data wel via internet binnen dus een goedkoop internet abonnement is aan te bevelen maar ik heb tenminste geen geklooi met het iedere keer importeren van allerlei dingen. Ik pak gewoon m'n mobiel en kan op pad, klaar.

PGCT kende ik nog niet maar ziet er inderdaad wel handig uit, heb ik net gedownload en ga ik de komende tijd eens proberen. Bedankt voor die tip.

 

Eeden777

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...