handleiding Geplaatst 2 oktober 2009 Geplaatst 2 oktober 2009 Als het voor de hand ligt, is er geen probleem. Staat er een bordje Staatsbosbeheer, dan snap ik waar ik moet zijn (Dat is me ook al wel gelukt ) Staat ergens KPN, T-Mobile op oid, dan snap ik het ook nog. Ben ik BINNEN de bebouwde kom, dan snap ik bij welke gemeente ik moet zijn. Maar stel nu dat ik ergens in de polder sta (daar stond ik laatst ;-) EN je zit nabij de grens van de gemeente Drimmelen, Breda, en nog wat ... hoe vind ik het dan uit? Geen directe buren, geen huisnummer .... dan wil op zijn minst ergens kunnen achterhalen in welke gemeente ik zit. Kleine moeite om BEIDE gemeenten even te bellen Ik zat op een lokatie op de grens van 4 gemeenten ... het was zelfs al een hele toer om uit te vinden dat er VIER gemeenten waren, ik zelf dacht eerst maar twee. Dan moet ik dus 4x uitleggen wat geocaching is, als ze er nooit van gehoord hebben dus 4x een afspraak maken waarschijnlijk. Da's best veel moeite. Als ik zelf al 1 gemeente kan achterhalen, dan is dat wel zo efficient, dan filter ik er al 3 uit. Als ik dat weet, ben ik niet te beroerd om even contact op te nemen. Ik ben nu op zoek naar een contactpersoon binnen de gemeente Breda. Als ik die heb, is het een stuk eenvoudiger om daar voet aan de grond te krijgen. Bij staatsbosbeheer, heb ik inmiddels ook de juiste persoon voor Breda e.o. En dat contact is plezierig. Duurt in het begin allemaal wel wat tijd, maar komt langzaamaan goed Eigenlijk moeten we ergens een lijst bij gaan houden. Iedereen die in een bepaalde regio een cache gelegd heeft, moet toestemming hebben. Die persoon kan ons dus allemaal vertellen bij wie we moeten zijn. Als wij allemaal die input leveren, is het een makkie om daar even een database omheen te maken... is dat een idee? Is toch niet nodig, je benadert gewoon een cacher, die in de buurt een cache heeft liggen, wie hij benaderd heeft voor die cache. Heb ik ook gedaan en meteen contact gezocht via de mail, ben nu in afwachting toestemming
Cernunnos Geplaatst 2 oktober 2009 Geplaatst 2 oktober 2009 Alhoewel de gemeentegrenzen er slechts met de data van 2005 te vinden zijn (maar aan de andere kant, zoveel grenswijzigingen zullen er ook niet opgetreden zijn sindsdien) bevat de site www.edugis.nl een hoop informatie. Ga naar "Kaarten NL", zoom in op de regio waarin je geinteresseerd bent, klik dan in de pictogrammenbalk op het meest rechtse pictogram (met het plusje) en kies zo voor "laag toevoegen", en ga dan naar gemeenten, wijken en buurten en kies voor "gemeenten 2005" en voila, klaar is Kees. Greetz en veel plezier, Bloodwoosj. Yes!! Thx Bloodwoosj! Heb me er vanmiddag ook suf naar lopen zoeken op verzoek van de post starter. Had hem wel voorbij zien komen, geprobeerd maar werkte niet in google chroom.. dus toen snel door Maar dit was hem wel!!
TheFalcon Geplaatst 2 oktober 2009 Geplaatst 2 oktober 2009 Op zich valt het wel mee, je hoeft niet eerst aan elke gemeente beambte uit te leggen wat geocachen is. Eerst vragen wie de beheerder van een bepaald gebied is (soms kom je dan bij een andere gemeente uit dan je eerst gedacht had), en dan pas (aan de beheerder) uitleggen wat je met dit spelletje wilt doen.
Sivota Geplaatst 2 oktober 2009 Geplaatst 2 oktober 2009 Er zijn veel mensen, die om allerlei redenen, willen weten hoe de gemeentegrenzen lopen. In de meeste gevallen volstaat een belletje, met je vraag wie er eigenaar van de grond is, naar het gemeentehuis van de dichtsbijzijnde gemeente. Daar zoekt men het vaak graag en gratis voor je uit en vertellen het ook als je ergens anders moet zijn. Voor de grotere natuurgebieden kun je even kijken op www.natuurkaart.nl. Daar kun je ook doorklikken naar de sites van de Natuurbeheerders zelf en vaak vind je dan snel waar je moet zijn. Contracten met het Gelders Landschap en het Utrechts landschap en de procedure staan op de frontpage onder geocaching en natuur. Verder is contact zoeken met cachers die ook een of meerdere caches in de buurt hebben liggen meestal waardevol en snel als je info nodig hebt.
gpseend Geplaatst 2 oktober 2009 Geplaatst 2 oktober 2009 Hey grappig weer een nieuwe in de buurt. Als je een proefloper nodig hebt, geef maar een gil
Aanbevolen berichten