solletjes Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 Ik vond SDINSALA wel heftig. Een niet al te diepe grot, maar aan het eind moet je toch wel een zaklamp hebben om nog iets te zien. Voordat je de cache kan bereiken moet je via de zijkanten een gat in de grond oversteken (>10m diep!!) en vervolgens over gladde stenen omhoog klauteren om een nis te bereiken, waar de cache moest liggen. Overigens konden we hem niet vinden en bleek de cache later op een verkeerde plek te liggen (veel dichter bij de ingang...). Die 2 sterren terrein is overigens schandalig. De kids hadden met gemak in dat diepe gat kunnen vallen. Gelukkig durfden zij de grot helemaal niet in, en hebben pa en ma zo'n 20 minuten in elke nis gekoekeloerd alvorens de handdoek in de spreekwoordelijke ring te gooien. Was wel een leuk avontuur. Die hebben wij ook gedaan in zomer 2008. Vreselijk! Toen lagen er houten planken/balken over dat gat. Een van de kinderen liep erover, vond de cache, en liep er mee terug. Niets aan de hand. Toen Pa de cache ging terugplaatsen krakte hij door de plank/balk heen... en zo zwaar is pa nu ook weer niet. De benen verdwenen in het gat, maar pa had nog genoeg grip aan de kant. Het bleef bij wat schrammen en een enorme schrik. We moet er niet aan denken dat onze zoon die veel tengerder is door die plank was gekrakt... We wisten toen overigens niet dat dat gat >10m diep was. Nu was het bibberen na een half uur over... Met die kennis had dat heel wat langer geduurd... of hadden we de cache waarschijnlijk helemaal niet gedaan. Ja, dit was absoluut de engste tot nu toe.
t-bones Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 (bewerkt) Deze: TUNNEL-TASTIC. Wij liepen hem terwijl het al een tijd hoosde van de regen en de tunnel lekte aan alle kanten. De tunnel is zwart van binnen en breed en hoog, van een zaklamp bleef maar weinig licht over. Je ziet vrijwel niks. Eerst moesten we nog zien op het spoortracé te komen, al een avontuur op zich. Vervolgens een kletsnatte tocht over een paar honderd meter overgroeid spoor en dan tenslotte de tunnel. Een lugubere tocht. Helemaal niet gevaarlijk, maar luguber, unheimisch, spookachtig... Ik krijg mijn teamgenoten niet weer in die tunnel. 12 april 2010 bewerkt door t-bones
cirkel Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 Voor mij was deze de engste, al was het mijn eigen schuld. GCVEZ3 Ik had de getijdestroming niet goed in de gaten gehouden en moest wel erg snel terug over de gladde rotsen. Cirkel
yurrie-currie Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 Voor ons was dat met stip deze cache maar is ook zeker niet voor iedereen te doen!Hier kom je alleen met goed team work doorheen. Maar de voldoening om dan uiteindelijk de box in handen te hebben is groot. http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...23-51dc633ab80f
Skaihosh Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 Met recht deze GC155XR S6 voor degene die 'm wil gaan doen...
TAXA Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 (bewerkt) GC1VNWZ "Panagia Deti" op Kreta (Griekenland) hebben wij bezocht op 25-09-2009. Deze cache is zondermeer voor ons de engste geweest; hij kan zelfs als gevaarlijk worden bestempeld. Daar werd van ons verwacht dat er een behoorlijke helling van losse rotsblokken (ter grooote van een voetbal en kleiner) werd bekommen. Bijna alle stenen schoten onder onze voeten weg. Nergens een stevige ondergrond. Het is daar gewoon wachten tot er iemand goed onderuit gaat. En als er iets gebeurt dan ben je daar ook nog eens helemaal alleen. Naderhand bleek, dat meerdere cachers melding hadden gemaakt van deze enge en gevaarlijke cache. De noodzaak om de cache hogerop te leggen was ook niet aanwezig, dus de klimexercitie slaat nergens op. Wij vonden uiteindelijk de situatie te eng en te gevaarlijk en hebben onze zoekactie gestaakt. Onze log luidde: It is really a very, very dangerous place: all the stones are loose. During my climb a lot of (big) stones fall down on the road. I hope that Yiannisp & E.X. look for an other place to put the cache in. In this situation you can wait for an serious accident (and there is nobody in the neighbourhood ) !!! 12 april 2010 bewerkt door TAXA
superstein Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 Een cache in Guernsey waarbij we voordat het hoogwater zou worden weer op het eiland moesten wezen. Bij een lokale wijze oude gevraagd of het nog veilig was om de tocht te doen. Hij verzekerde ons dat we nog tijd genoeg hadden. We hadden dus geen tijd genoeg en kwamen met natte knieen weer op het vaste land, zou de man gedacht hebbeb dat we een boot in onze rugzak hadden? Het had nog erger gekund, het verschil tussen eb en vloed kan daar wel 10 meter of meer zijn. Ennne .... de cache niet gevonden.
micro - killer Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 (bewerkt) Zonder twijfel was dat deze: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...15-6fc1c8bcc2ba En als je hoogtevrees hebt is dit zeker geen aanrader!! 12 april 2010 bewerkt door micro - killer
lingbeek Geplaatst 19 april 2011 Geplaatst 19 april 2011 (bewerkt) Ik heb in Londen een cache gedaan die je alleen bij laagwater kon doen omdat als het water omhoog komt je toch echt een duikuitrusting nodig hebt. EN daar heb ik er ook één gedaan waar je een steile glibberige ladder voor af moest vanaf een kademuur. Helaas heb ik die cache toen niet kunnen vinden.. (GC1W7ZW) 19 april 2011 bewerkt door lingbeek
Aanbevolen berichten