montebaldo Geplaatst 23 augustus 2009 Geplaatst 23 augustus 2009 Graag zou ik wat gebruikers ervaringen horen van de Oregon serie en met name de 550. Dit in verband met aankoop argumenten Met name zou ik graag de tekortkomingen willen horen of dingen die men mist. Ik heb zelf de Colorado. bij dit apparaat vind ik het jammer dat je geen enkele Wp's kunt wissen of een hele serie wissen met een bepaald symbool (wat op de 60 bv wel kan) Ook ervaringen omtrent gebruik in autonavigatie zij welkom. Ik vind de Colorado namelijk vrij traag bij het herberekenen van een route als je bv een afslag mist of iets dergelijks. Ben benieuwd of de 550 serie hier sneller in is. Vr gr Montebaldo
Cernunnos Geplaatst 23 augustus 2009 Geplaatst 23 augustus 2009 Graag zou ik wat gebruikers ervaringen horen van de Oregon serie en met name de 550.Dit in verband met aankoop argumenten Met name zou ik graag de tekortkomingen willen horen of dingen die men mist. Ik heb zelf de Colorado. bij dit apparaat vind ik het jammer dat je geen enkele Wp's kunt wissen of een hele serie wissen met een bepaald symbool (wat op de 60 bv wel kan) Ook ervaringen omtrent gebruik in autonavigatie zij welkom. Ik vind de Colorado namelijk vrij traag bij het herberekenen van een route als je bv een afslag mist of iets dergelijks. Ben benieuwd of de 550 serie hier sneller in is. Vr gr Montebaldo je kunt wel degelijk een enkele waypoint wissen in de col via waypoint beheer, maar natuurlijk ook via mapsource.
WBKWADRAAT Geplaatst 23 augustus 2009 Geplaatst 23 augustus 2009 Ik weet niet of de oregon sneller gaat herberekenen. Als ik wel eens een afslag mis wacht ik niet totdat hij gaat herberekenen. Dat doe ik actief. Ik druk op waarheen offroad herberekenen en waarheen via weg herberekenen. Klaar.
smeule Geplaatst 23 augustus 2009 Geplaatst 23 augustus 2009 Ik heb zelf de Colorado. bij dit apparaat vind ik het jammer dat je geen enkele Wp's kunt wissen of een hele serie wissen met een bepaald symbool (wat op de 60 bv wel kan) Dit specifieke deleten per type WP kan niet bij de CO maar ook niet bij de OR-300/ OR-400 en OR-550 Ook ervaringen omtrent gebruik in autonavigatie zij welkom. Ik vind de Colorado namelijk vrij traag bij het herberekenen van een route als je bv een afslag mist of iets dergelijks.Ben benieuwd of de 550 serie hier sneller in is. Ook hierin is de OR-550 identiek aan de CO. Hij rekent absoluut niet sneller dan de CO m.b.t. navigatie. Voordelen t.o.v. de CO: * Touch-Screen * Foto-camera * Verbeterd kompas Nadelen t.o.v. de CO: Zichtbaarheid van het scherm. Dit is op te lossen door de schermverlichting op max te zetten. Kost iets meer batterijen maar met oplaadbare is dat voor ons geen probleem. Dit zijn onze bevindingen tot nu toe.
Mars Express Geplaatst 23 augustus 2009 Geplaatst 23 augustus 2009 Dit zijn onze bevindingen tot nu toe. Hebben jullie een 550 of een van de anderen? (het scherm van de 550 zou beter zijn dan van de 3 of 400 las ik ergens) Deleten enkle waypoint met de Colorado: Kies de Wapointmanager, selecteer het (on)gewenste waypoint met de middenknop, kies opties (linker key) en kies voor 'delete waypoint' 't was ff zoeken, want ik wist dat het kon, maar ik gebruik het nooit.
smeule Geplaatst 23 augustus 2009 Geplaatst 23 augustus 2009 Dit zijn onze bevindingen tot nu toe. Hebben jullie een 550 of een van de anderen? (het scherm van de 550 zou beter zijn dan van de 3 of 400 las ik ergens) Deleten enkle waypoint met de Colorado: Kies de Wapointmanager, selecteer het (on)gewenste waypoint met de middenknop, kies opties (linker key) en kies voor 'delete waypoint' 't was ff zoeken, want ik wist dat het kon, maar ik gebruik het nooit. Het deleten van een enkel waipoint klopt. Alleen Montebaldo wil bijv alle Traditionals tegelijkertijd kunnen deleten. Met de 60CSX kon je deleten op symbool. Dat lukt niet met de OR en de CO. Wij hebben de CO-300 gehad en hebben nu de OR-300/ OR-400T en sinds vrijdag de OR-550T. Qua beeldscherm zien wij geen verschil met de 300/ 400 of 550
Mars Express Geplaatst 24 augustus 2009 Geplaatst 24 augustus 2009 Wij hebben de CO-300 gehad en hebben nu de OR-300/ OR-400T en sinds vrijdag de OR-550T. Qua beeldscherm zien wij geen verschil met de 300/ 400 of 550 Ah, bedankt. jammer dat het scherm niet beter is geworden - hoewel het op zich niet slecht is geloof ik.
Remunj Geplaatst 24 augustus 2009 Geplaatst 24 augustus 2009 Wij hebben de CO-300 gehad en hebben nu de OR-300/ OR-400T en sinds vrijdag de OR-550T. Qua beeldscherm zien wij geen verschil met de 300/ 400 of 550 Ah, bedankt. jammer dat het scherm niet beter is geworden - hoewel het op zich niet slecht is geloof ik. Is ook niet slecht als je de achtergrondverlichting aan laat. Batterijen hebben we toch al altijd mee.
Nijen Geplaatst 24 augustus 2009 Geplaatst 24 augustus 2009 Wij hebben de CO-300 gehad en hebben nu de OR-300/ OR-400T en sinds vrijdag de OR-550T. Qua beeldscherm zien wij geen verschil met de 300/ 400 of 550 Ah, bedankt. jammer dat het scherm niet beter is geworden - hoewel het op zich niet slecht is geloof ik. Is ook niet slecht als je de achtergrondverlichting aan laat. Batterijen hebben we toch al altijd mee. Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een oplaadbare batterij in een GPS, net als bij een mobiele telefoon? Wij hebben de 400t (werkt super trouwens) maar hij zuipt die batterijen leeg alsog het water is..
De Roode Loper Geplaatst 24 augustus 2009 Geplaatst 24 augustus 2009 Wij hebben de CO-300 gehad en hebben nu de OR-300/ OR-400T en sinds vrijdag de OR-550T. Qua beeldscherm zien wij geen verschil met de 300/ 400 of 550 Ah, bedankt. jammer dat het scherm niet beter is geworden - hoewel het op zich niet slecht is geloof ik. Is ook niet slecht als je de achtergrondverlichting aan laat. Batterijen hebben we toch al altijd mee. Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een oplaadbare batterij in een GPS, net als bij een mobiele telefoon? Wij hebben de 400t (werkt super trouwens) maar hij zuipt die batterijen leeg alsog het water is.. Ik denk dat een standaard oplaadbare AAbatterij goedkoper is dan weer een aparte batterij. Ook moet je dan weer een aparte lader hebben.
*BaJo* Geplaatst 24 augustus 2009 Geplaatst 24 augustus 2009 Wij hebben de CO-300 gehad en hebben nu de OR-300/ OR-400T en sinds vrijdag de OR-550T. Qua beeldscherm zien wij geen verschil met de 300/ 400 of 550 Ah, bedankt. jammer dat het scherm niet beter is geworden - hoewel het op zich niet slecht is geloof ik. Is ook niet slecht als je de achtergrondverlichting aan laat. Batterijen hebben we toch al altijd mee. Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een oplaadbare batterij in een GPS, net als bij een mobiele telefoon? Wij hebben de 400t (werkt super trouwens) maar hij zuipt die batterijen leeg alsog het water is.. heb toch liever dat er aa batterijen in moeten. overal te krijgen en de oplaadbare batterijen zijn makkelijk mee te nemen en niet duur!
Nijen Geplaatst 24 augustus 2009 Geplaatst 24 augustus 2009 Wij hebben de CO-300 gehad en hebben nu de OR-300/ OR-400T en sinds vrijdag de OR-550T. Qua beeldscherm zien wij geen verschil met de 300/ 400 of 550 Ah, bedankt. jammer dat het scherm niet beter is geworden - hoewel het op zich niet slecht is geloof ik. Is ook niet slecht als je de achtergrondverlichting aan laat. Batterijen hebben we toch al altijd mee. Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een oplaadbare batterij in een GPS, net als bij een mobiele telefoon? Wij hebben de 400t (werkt super trouwens) maar hij zuipt die batterijen leeg alsog het water is.. Ik denk dat een standaard oplaadbare AAbatterij goedkoper is dan weer een aparte batterij. Ook moet je dan weer een aparte lader hebben. De enige reden die ik kan bedenken is dat batterijen veel makkelijker te vervangen zijn.. want ergens midden in het bos kun je nogal moeilijk je GPS opladen. Maarja dan had ik er gewoon een extra oplaadbare batterij bij gekocht
Geopatra Geplaatst 24 augustus 2009 Geplaatst 24 augustus 2009 (bewerkt) Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een oplaadbare batterij in een GPS, net als bij een mobiele telefoon? Wij hebben de 400t (werkt super trouwens) maar hij zuipt die batterijen leeg alsog het water is.. Heel eenvoudig: moet je eens proberen onderweg je accuutje op te laden. Schiet echt niet op. En ik denk dat 2 platte accuutjes toch duurden zijn dan oplaadbare AA's, die bovendien niet per merk en model verschillen. Geopatra. 24 augustus 2009 bewerkt door Geopatra
Nijen Geplaatst 24 augustus 2009 Geplaatst 24 augustus 2009 Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een oplaadbare batterij in een GPS, net als bij een mobiele telefoon? Wij hebben de 400t (werkt super trouwens) maar hij zuipt die batterijen leeg alsog het water is.. Heel eenvoudig: moet je eens proberen onderweg je accuutje op te laden. Schiet echt niet op. En ik denk dat 2 platte accuutjes toch duurden zijn dan oplaadbare AA's, die bovendien niet per merk en model verschillen. Geopatra. Ze zijn eerst goedkoper, totdat je er weet ik veel ''500'' hebt gekocht. Vanaf dat punt was die oplaadbare batterij toch goedkoper geweest. Maar bestaat er niet al zoiets als een oplaadbare batterije voor een GPS (en dan het liefst voor een Oregon400T)
Geopatra Geplaatst 24 augustus 2009 Geplaatst 24 augustus 2009 Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een oplaadbare batterij in een GPS, net als bij een mobiele telefoon? Wij hebben de 400t (werkt super trouwens) maar hij zuipt die batterijen leeg alsog het water is.. Heel eenvoudig: moet je eens proberen onderweg je accuutje op te laden. Schiet echt niet op. En ik denk dat 2 platte accuutjes toch duurden zijn dan oplaadbare AA's, die bovendien niet per merk en model verschillen. Geopatra. Ze zijn eerst goedkoper, totdat je er weet ik veel ''500'' hebt gekocht. Vanaf dat punt was die oplaadbare batterij toch goedkoper geweest. Maar bestaat er niet al zoiets als een oplaadbare batterije voor een GPS (en dan het liefst voor een Oregon400T) Neem me niet kwalijk maar ik kan jou niet meer volgen: je haalt batterij en batterij door elkaar geloof ik. Ik vermoed dat je zoekt naar zo'n platte oplaadbare lithium accu voor je Oregon ? Als die zou bestaan , dan zou de Oregon in aanschaf duurder worden en zou je dus ook een tweede acuutje moeten hebben voor onderweg incl. een oplader specifiek voor dat type platte oplaadbare accu. Als je al oplaadbare AA-batterijen hebt kun je die gewoon in je Oregon gebruiken en heb je waarschijnlijk ook al reserve batterijen van dat type incl oplader. Ergo: je vraagt om iets dat alleen maar behoorlijk veel geld kost, terwijl je al goed voorzien bent met de standaard oplaadbare batterijen ? ! Wat is de zin daarvan ? Geopatra.
Aanbevolen berichten