Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik heb een vraag is er misschien ook een chac in het ziuderzee museum . in het biuten museum bedoel ik dan .

het zou wel leuk zijn als er daar ook een is . maar misschien een erg lastig om te logen met veel mensen .

maar wie weet ligt er daar toch een . als iemand het weet ,laat mijn het dan ook even weten groet team jacfri

Geplaatst
ik heb een vraag is er misschien ook een chac in het ziuderzee museum . in het biuten museum bedoel ik dan .

het zou wel leuk zijn als er daar ook een is . maar misschien een erg lastig om te logen met veel mensen .

maar wie weet ligt er daar toch een . als iemand het weet ,laat mijn het dan ook even weten groet team jacfri

Nee, deze is er niet.

Heb er wel over zitten denken, maar is er nog niet van gekomen....

Geplaatst

Volgens mij mag er geen cache liggen op een locatie waar je entreegeld moet betalen. Dierentuin Amersfoort is een uitzondering op de regel. Maar wil je het zeker weten vraag het eens aan de reviewer.

Geplaatst

Volgens mij mag er geen cache liggen op een locatie waar je entreegeld moet betalen. Dierentuin Amersfoort is een uitzondering op de regel. Maar wil je het zeker weten vraag het eens aan de reviewer.

Dat is ook de reden dat ik er nog nooit tijd in gestoken heb, omdat ik dit punt niet zeker wist...

Er is er trouwens wel eentje met uitzicht op het buitenmuseum... GC1P7K4

Geplaatst (bewerkt)

Dr zijn dr wel meer met entreegeld

Zoals deze virtual, De Dom, in Utrecht, 7.50 euro toegang

bewerkt door geebheart
Geplaatst
Dr zijn dr wel meer met entreegeld

Zoals deze virtual, De Dom, in Utrecht, 7.50 euro toegang

Dat is een oude cache en valt onder de grandfathered regel volgens mij.

Ah ok, vandaar :(

Duidelijk

Geplaatst

zijn wel meer plaatsen waar je entree moet betalen park de hoge veluwe licht er ook een zie GCWJJE dus volgens mij moet dat geen probleem zijn je maar zelf de keuze of je de cach gaat doen zou ik zeggen

• 4 weeks later...
Geplaatst

Dan zijn de duinen bij schoorl ook verboden gebied, moet je ook een kaartje komen om er te mogen lopen

Beetje met twee maten meten dan toch??

Het zwanenwater bij Callantsoog is ook een gebied waar toegangsgelden geheven worden.

Zo kun je er nog meer opnoemen

Geplaatst

Er mogen geen caches geplaatst worden met een commercieel oogpunt. Ik versta hieronder dat de cache legger geen financieel belang heeft bij het plaatsen van de cache. Er staat nergens dat iemand geen entreegeld mag betalen om een cache te kunnen loggen.

Geplaatst

men zegt in de regels het volgende hierover;

Commercial or Soliciting Caches/Commerciële of Solliciterende Caches

Commerciële Caches proberen de GeoCaching.com website Cachepagina direct of indirect (bewust of onbewust) te gebruiken zodat klanten via GeoCaching.com bij hen uitkomen (fysiek of online). Dit soort Caches zijn niet toegestaan. Voorbeelden hiervan zijn commerciële plekken waar entreegeld vereist is of plekken waar op commerciële basis dingen (diensten of goederen) verkocht worden.

Solliciterende Caches zijn ook niet geschikt. Bijvoorbeeld Caches die een politieke, geloofsovertuigende of anderszins getinte agenda hebben. Het doel van GeoCaching is een lichte, glimlachopwekkende activiteit te doen die geschikt is voor alle leeftijden, geloofsovertuigingen, rassen etc dus geen platform voor wat voor overtuiging dan ook.

Uiteraard kan er, in geval van een nobel idee, een uitzondering worden gemaakt. In zo'n zeer uitzonderlijk geval dient er VAN TE VOREN toestemming te worden gevraag van GeoCaching.com (dit kan ook via je lokale reviewer worden gedaan). Als je twijfelt of je Cache binnen dit gebied valt neem dan contact op voordat je je Cache plaatst/aanmeldt

Mijn persoonlijke idee is dat dit een beetje achterhaald is en een regel om de regel zonder enig doel. Het is eenvoudig op te lossen door het in de cache beschrijving duidelijk kenbaar te maken en als attribuut icoon bijvoorbeeld;

vl003042.jpg

in te voegen.

Wat zou het probleem zijn als ik een mooie route met allerlei leuke opdrachten en info in bijvoorbeeld het openluchtmuseum uit zet, of op de hoge veluwe? Dat je dan toegang moet betalen is een feit maar wel een vrije keus toch? Oké nu hoor ik al roepen dat bedrijven dan zelf ook aan de slag zouden kunnen gaan. Nou prima toch? Als de hoge veluwe zelf een aantal leuke caches uit zet in hun gebied om geocachend nederland een leuke ervaring te bieden en daarmee ons naar het park te trekken.. ik zie het probleem niet. Lijkt mij alleen maar een leuke toevoeging voor de geocaching gemeenschap in Nederland.

grtzz

Geplaatst (bewerkt)
Er mogen geen caches geplaatst worden met een commercieel oogpunt. Ik versta hieronder dat de cache legger geen financieel belang heeft bij het plaatsen van de cache. Er staat nergens dat iemand geen entreegeld mag betalen om een cache te kunnen loggen.

Dat laatste is volgens mij niet helemaal juist, hoewel je het wel goed bedoelt. Want het is volgens mij verboden als je moet betalen voor enkel het loggen.

Daar bedoel ik dus mee, dat de cache zich bv. geheel buiten een ontspanningspark afspeelt, en dat dan aan het eind van de cachewandeling blijkt dat de eindlocatie zich in het park bevindt. En je dus een kaartje moet kopen om de cache te kunnen loggen.

Dat is inderdaad wat anders als de hele cacheroute zich bevindt in het park, zoals de Hoge Veluwe. Daar is geen probleem, omdat de cacher vantevoren weet dat hij entreegeld moet betalen om het terrein te mogen bezoeken.

In het voorbeeld van het Zuiderzee museum is het zo dat er volgens mij best een cache geplaatst mag worden, zolang dat niet door het museum zelf gebeurt, en ook niet wordt gedaan óm mensen naar het museum te lokken. Maar er is natuurlijk niks op tegen als bezoekers tijdens hun dagje uit ook naar een cache kunnen zoeken.

En het is ook niet verkeerd, dat als je bv. een vaarcache hebt gemaakt, dat je aangeeft dat je op een bepaald adres een bootje kunt huren.

bewerkt door Peetee
Geplaatst
Het is eenvoudig op te lossen door het in de cache beschrijving duidelijk kenbaar te maken en als attribuut icoon bijvoorbeeld;

Dat icoontje ("toegangs/parkeergeld vereist') bestaat al: fee-yes.gif

De eigenaar moet het wel selecteren bij het kiezen van de bijbehorende cache-attributen, te vinden in het onderdeel "Special Equipment" - het heet "Access or parking fee".

Geplaatst
Het is eenvoudig op te lossen door het in de cache beschrijving duidelijk kenbaar te maken en als attribuut icoon bijvoorbeeld;

Dat icoontje ("toegangs/parkeergeld vereist') bestaat al: fee-yes.gif

De eigenaar moet het wel selecteren bij het kiezen van de bijbehorende cache-attributen, te vinden in het onderdeel "Special Equipment" - het heet "Access or parking fee".

Dat wist ik nog niet, heb dan ook zelf nog een cache gemaakt. Maar als het symbool bestaat dan lijkt het mij wel duidelijk. Dan zou je dus zeggen dat een betaalde cache route gewoon moet kunnen?

grtzz

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...