Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Er zijn door de nieuwe update van de oregon o.a. drie tools (applicaties) bij gekomen

Added Waypoint Averaging application.

Added Sight 'N Go application for the Oregon 300/400i/400c/400t.

Added Man Overboard application

Weet iemand al hoe dit precies werkt en de achtergorn ervan uitleggen

met dank

Geplaatst

Als je een waypoint gaat inmeten voor bijv. een nieuwe cache, berekend deze functie gedurende een bepaalde tijd het gemiddeld (average), zodat een redelijk juist coördinaat wordt bepaald voor dat waypoint.

De andere 2 kan ik niet zo uitleggen, omdat ik die (nog) niet gebruikt heb.

Geplaatst

De "Man overboard" functie is niets meer dan het aanmaken van een WP en er ook meteen naar toe navigeren. Scheelt dus een paar klikjes tov Mark WP, Where to, WP's, Go.

Geplaatst

"Man Overboard" is zoals de naam al zegt om met 1 druk op de knop de positie meteen vast te kunnen leggen en daarnaartoe terug te varen, als er een man/vrouw overboord is geslagen

Sight 'N Go is het vastzetten van de kompasrichting waarop je een object ziet waarheen je wilt lopen, je kan dan in het bos op het scherm zien welke kant je op moet lopen als je het orientatiepunt niet meer kan zien.

• 4 weeks later...
Geplaatst
Er zijn door de nieuwe update van de oregon o.a. drie tools (applicaties) bij gekomen

Added Sight 'N Go application for the Oregon 300/400i/400c/400t.

Added Man Overboard application

Ik heb net de nieuwe update geinstalleerd 3.20, maar de bovengenoemde applicaties zie ik niet op de Oregon 300 verschijnen. Wie weet waar ik deze kan vinden?

Geplaatst
Ik heb net de nieuwe update geinstalleerd 3.20, maar de bovengenoemde applicaties zie ik niet op de Oregon 300 verschijnen. Wie weet waar ik deze kan vinden?

Ze zijn niet standaard zichtbaar, je moet ze eerst 'aanzetten'. Dat doe je via 'Setup' en dan 'Main Menu'. Op de allerlaatste pagina's zie je dan 3 nieuwe, grijze icoontjes. Activeren doe je door ze aan te klikken.

• 1 month later...
Geplaatst
... knip ...

Sight 'N Go is het vastzetten van de kompasrichting waarop je een object ziet waarheen je wilt lopen, je kan dan in het bos op het scherm zien welke kant je op moet lopen als je het orientatiepunt niet meer kan zien.

Weet iemand of het mogelijk is om bij deze functie zelf een koers in te typen (ipv in die richting te draaien)?

Ik kan natuurlijk een wp projecteren in de gewenste koers met een maximale afstand, maar de sight 'n go functie is sneller.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Vraagje over way point averaging. Tot op heden was ik een hele tijd bezig met het WP uit te meten en te middelen. Dit is een mooie optie die ik net ontdekt heb. Ik begrijp dat als je de balk moet laten op lopen tot 100% en dat de oregon zelf sampled. Heeft het nut om dan een 2e sample te doen. Middelt hij deze, gooit hij de eerste weg ?

Wie weet in detail hoe dit werkt ?

Geplaatst

Alle details weet ik ook niet. Je kunt wel later terugkomen en de averaging voortzetten. Dat geeft een betrouwbaarder resultaat. De beide metingen worden samen gebruikt om het punt in te meten.

• 4 months later...
Geplaatst

Blijkt nu dat ik al langere tijd mogelijkheden op mijn Oregon heb, zonder het te weten.... :dribble:

Had me al vaker afgevraagd waar het gemiddelde berekenen van een WP zou zitten.

Blijkt dat ik het alleen nog maar actief hoefde te maken. Goed voor mijn volgende cache.

Bedankt voor de tip!! :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...