Spring naar bijdragen

G.s.a.k. En Aantal Logs


Miza

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Na eindeloos lezen en uitproberen kan ik het antwoord op de volgende vraag nergens vinden. Hoe stel ik het aantal logs in dat ik met een PQ via de mail binnenhaal? Wie weet waar ik de instelling moet maken hoeveel logs ik binnen wil krijgen? Hij staat nu op 5 ingesteld, ik zou er graag 10 binnen willen krijgen?

Dank je wel voor het meedenken.

bewerkt door Miza
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In Build Pocket Query/ New Query vind je op de vierde vraag show me en dan het getal dat je in moet vullen.

Hier kun je tot 500 caches gaan.

Het aantal logjes per caches is hier niet in te stellen.

Op de Cache pagina kun je wel een keuze maken hoeveel logjes je wilt zien (bij het maken van een printje bijvoorbeeld )

bewerkt door Cache in het handje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was dat de vraag niet. De vraag gaat volgens mij over het aantal logs dat bij een cache in een query in de gpx file staat. Volgens mij is dat maximaal 4 of 5 + je eigen log. Die eerste 4 of 5 betreffen steeds de meest recente. Voor de meeste caches krijg je zo alle logs wel binnen. Alleen de caches die vaker dan genoemde 4/5 keer tussen 2 queries gelogd worden, krijg je niet alle logs van.

 

Edit, ik zie dat het 1e antwoord is aangepast

 

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was dat de vraag niet. De vraag gaat volgens mij over het aantal logs dat bij een cache in een query in de gpx file staat. Volgens mij is dat maximaal 4 of 5 + je eigen log. Die eerste 4 of 5 betreffen steeds de meest recente. Voor de meeste caches krijg je zo alle logs wel binnen. Alleen de caches die vaker dan genoemde 4/5 keer tussen 2 queries gelogd worden, krijg je niet alle logs van.

Dank voor je antwoord, Jan.

Dus als ik het goed begrijp worden de bestaande logs binnen GSAK steeds aangevuld met de nieuwe en niet overschreven? Na een aantal keer draaien van dezelfde PQ komen er meer logs binnen? Is er een instelling die ik hier speciaal voor moet maken of gaat dat vanzelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien je logs mist kan je deze aanvullen met het macro Addlogs

Dank je Silkwood voor de suggestie. Ik heb hem doorgelezen, maar.... voor deze newbie toch nog even te hoog gegrepen. Het hele hoofdstuk Macro's is voor mij een studie op zich. Als ik het wat beter snap, ga ik hem zeker proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen gsak probeer dit eens: Limit Logs in Offline Pages (Tools=>Options=>HTML)

 

ter info: GSAK does accumulate logs over time, but the initial PQ from Groundspeak only contains 5 logs, plus any of your own. (The individual GPX file from the cache page contains 20)

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen gsak probeer dit eens: Limit Logs in Offline Pages (Tools=>Options=>HTML)

Deze had ik al gevonden en op 25 ingesteld.

ter info: GSAK does accumulate logs over time, but the initial PQ from Groundspeak only contains 5 logs, plus any of your own. (The individual GPX file from the cache page contains 20)

Ik snap het nu geloof ik wel, ik wist dit niet wat je hierboven schrijft, dacht dat hem met mijn instellingen te maken had. Het is dus gewoon een vast gegeven. In de loop van de tijd komen er gewoon meer logjes bij.

 

Dank je wel voor al jullie antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb het idee dat de alsmaar oplopende aantallen logs in GSAK het programma erg langzaam maken na verloop van tijd.

Het hierboven beschreven "Number of logs in offline pages" laat inderdaad een beperkt aantal logs zien, bijvoorbeeld 5 of 10. Als je daarna dit aantal echter weer op "unlimited" zet, staan er gewoon weer een paar 100 in bij veel gelogde caches. Ze worden dus niet verwijderd o.i.d. en blijven in GSAK staan.

 

Iemand een manier om bijvoorbeeld alleen de laatste 5 en die van jezelf erin te houden? Kan hier geen macro voor vinden op de GSAK site.

Natuurlijk kan ik ook gewoon een nieuwe database aanmaken en een weekje wachten tot alle pq's weer een keer binnen zijn gekomen, maar is er geen andere oplossing?

 

thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat de alsmaar oplopende aantallen logs in GSAK het programma erg langzaam maken na verloop van tijd.

Het hierboven beschreven "Number of logs in offline pages" laat inderdaad een beperkt aantal logs zien, bijvoorbeeld 5 of 10. Als je daarna dit aantal echter weer op "unlimited" zet, staan er gewoon weer een paar 100 in bij veel gelogde caches. Ze worden dus niet verwijderd o.i.d. en blijven in GSAK staan.

 

Iemand een manier om bijvoorbeeld alleen de laatste 5 en die van jezelf erin te houden? Kan hier geen macro voor vinden op de GSAK site.

Natuurlijk kan ik ook gewoon een nieuwe database aanmaken en een weekje wachten tot alle pq's weer een keer binnen zijn gekomen, maar is er geen andere oplossing?

 

thnx

 

Ik heb dit ook al eens geprobeerd op te lossen, maar het is mij niet gelukt, ik maak nu "gewoon " elke 6 maanden een nieuwe database,

dan ben je ook meteen weer van alle niet meer actieve, gearchiveerde caches af.

Ik maak natuurlijk wel eerst een filter aan van caches met notes, want daar zitten vaak half gedane en opgeloste maar nog niet gedane puzzels tussen.

En zet dan ook alle gevonden caches, ook de gearchiveerde caches er in, dan blijft de telling ook kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat de alsmaar oplopende aantallen logs in GSAK het programma erg langzaam maken na verloop van tijd.

Het hierboven beschreven "Number of logs in offline pages" laat inderdaad een beperkt aantal logs zien, bijvoorbeeld 5 of 10. Als je daarna dit aantal echter weer op "unlimited" zet, staan er gewoon weer een paar 100 in bij veel gelogde caches. Ze worden dus niet verwijderd o.i.d. en blijven in GSAK staan.

 

Iemand een manier om bijvoorbeeld alleen de laatste 5 en die van jezelf erin te houden? Kan hier geen macro voor vinden op de GSAK site.

Natuurlijk kan ik ook gewoon een nieuwe database aanmaken en een weekje wachten tot alle pq's weer een keer binnen zijn gekomen, maar is er geen andere oplossing?

 

thnx

 

Daar heeft GSAK zelf al in voorzien: kijk in het menu Database, Purge Logs. Volgens mij precies wat je zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat de alsmaar oplopende aantallen logs in GSAK het programma erg langzaam maken na verloop van tijd.

Het hierboven beschreven "Number of logs in offline pages" laat inderdaad een beperkt aantal logs zien, bijvoorbeeld 5 of 10. Als je daarna dit aantal echter weer op "unlimited" zet, staan er gewoon weer een paar 100 in bij veel gelogde caches. Ze worden dus niet verwijderd o.i.d. en blijven in GSAK staan.

 

Iemand een manier om bijvoorbeeld alleen de laatste 5 en die van jezelf erin te houden? Kan hier geen macro voor vinden op de GSAK site.

Natuurlijk kan ik ook gewoon een nieuwe database aanmaken en een weekje wachten tot alle pq's weer een keer binnen zijn gekomen, maar is er geen andere oplossing?

 

thnx

 

Daar heeft GSAK zelf al in voorzien: kijk in het menu Database, Purge Logs. Volgens mij precies wat je zoekt.

 

 

Hmm, dat ik dat niet gezien heb...., dit gaat sneller dank je wel.

 

Groeten, Bruintje, Hennie Bruines.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...