meelhopper Geplaatst 11 juli 2009 Geplaatst 11 juli 2009 Hoi, Ik heb voor het enkele caches geplaatst en heb daarbij de gegevens van de persoon die toestemming heeft gegeven vermeld op het formulier. De gedachte hierbij is dat, als je ter plaatse problemen krijgt, je altijd weet door wie er toestemming is verleend. Maar .... een begrijpelijke vraag!! Is dit gewenst. Dit in het kader van privacy e.d.. Graag jullie gedachten.
de vlinders Geplaatst 11 juli 2009 Geplaatst 11 juli 2009 Hoi,Ik heb voor het enkele caches geplaatst en heb daarbij de gegevens van de persoon die toestemming heeft gegeven vermeld op het formulier. De gedachte hierbij is dat, als je ter plaatse problemen krijgt, je altijd weet door wie er toestemming is verleend. Maar .... een begrijpelijke vraag!! Is dit gewenst. Dit in het kader van privacy e.d.. Graag jullie gedachten. Ik vind dat je dit inderdaad i.v.m. privacy niet kunt doen mits je die persoon gevraagd hebt of dit mag. Tenzij je bedoelt dat je het in de reviewernote hebt geschreven want daar hoort het wel zodat de reviewer weet dat envan wie je toesteming hebt. Deze note is alleen te lezen door de reviewer.
GeoSkrapers Geplaatst 11 juli 2009 Geplaatst 11 juli 2009 Ik vind het niet nodig dat iedereen ziet van welke privé persoon ik de toestemming heb verkregen. Als er problemen zijn, kunnen ze contact opnemen met mij, als cache legger. Volgens mij is het ook alleen maar voor de reviewer, zodat die (steeksproefgewijs) zou kunnen controleren of je daadwerkelijk goedkeuring hebt gekregen. Als je in je verhaaltje, wat voor iedereen zichtbaar is, schrijft 'toestemming verleend door de gemeente Herejezusveen' dan is dat voor niemand een probleem.
Kruimeldief Geplaatst 11 juli 2009 Geplaatst 11 juli 2009 Hoi,Ik heb voor het enkele caches geplaatst en heb daarbij de gegevens van de persoon die toestemming heeft gegeven vermeld op het formulier. De gedachte hierbij is dat, als je ter plaatse problemen krijgt, je altijd weet door wie er toestemming is verleend. Maar .... een begrijpelijke vraag!! Is dit gewenst. Dit in het kader van privacy e.d.. Graag jullie gedachten. Zeer slechte zaak. Als ik het tegenkom vraag ik of het verwijderd kan worden. Dat is een zaak tussen de eigenaar van de geocache, de landeigenaar en de reviewer. Dat is vragen om moeilijkheden. Als jij in plaats A woont, toestemming hebt van beheerder B en de gegevens meldt op de cachepagina, dan heeft ineens "iedereen" uit de omgeving van plaats A toestemming van beheerder B.... Het is ook niet nodig, het is zelfs dubbel. Als de reviewer de gegevens maar terug kan vinden in de reviewernotes die ooit door de cache-eigenaar zijn geplaatst bij zijn geocache.
Lubbie Geplaatst 11 juli 2009 Geplaatst 11 juli 2009 Hoi,Ik heb voor het enkele caches geplaatst en heb daarbij de gegevens van de persoon die toestemming heeft gegeven vermeld op het formulier. De gedachte hierbij is dat, als je ter plaatse problemen krijgt, je altijd weet door wie er toestemming is verleend. Maar .... een begrijpelijke vraag!! Is dit gewenst. Dit in het kader van privacy e.d.. Graag jullie gedachten. Zeer slechte zaak. Als ik het tegenkom vraag ik of het verwijderd kan worden. Dat is een zak tussen de eigenaar van de geocache, de landeigenaar en de reviewer. Dat is vragen om moeilijkheden. Als jij in plaats A woont, toestemming hebt van beheerder B en de gegevens meldt op de cahcepagina, dan heeft ineens "iedereen" uit de omgeving van plaats A toestemming van beheerder B.... Het is ook niet nodig, het is zelfs dubbel. Als de reviewer de gegevens maar terug kan vinden in de reviewernotes die ooit door de cache-eigenaar zijn geplaatst bij zijn geocache. Puur uit nieuwsgierigheid Kruimeldief. Ik begrijp uit bovenstaande dat de reviewersnotes dus altijd , voor jou, beschikbaar blijven? Ik vind het logisch maar had er nog nooit eerder bij stilgestaan dat wij ze niet meer kunnen zien maar jij blijkbaar wel. Groet, Lubbie.
Kruimeldief Geplaatst 11 juli 2009 Geplaatst 11 juli 2009 Puur uit nieuwsgierigheid Kruimeldief. Ik begrijp uit bovenstaande dat de reviewersnotes dus altijd , voor jou, beschikbaar blijven?Ik vind het logisch maar had er nog nooit eerder bij stilgestaan dat wij ze niet meer kunnen zien maar jij blijkbaar wel. Er wordt niets weggegooid Alles wat ooit gepost is op een cachepagina is terug te halen door iedere reviewer/admin van gc.com Daarom ook dat we alle communicatie tussen de reviewer en de cache-eigenaar via reviewernotes op de cachepagina willen hebben. Het is altijd terug te halen en de reden voor een reviewernote is dat deze tijdens het online komen automatisch gearchiveerd worden en dat dus niet handmatig gedaan moet worden door de reviewer of de eigenaar. De reden van automatisch kun je je wel indenken. In een reviewernote kan de gehele oplossing van een puzzel staan of alle coördinaten van de cache. Soms de strubbelingen tussen de reviewer en de cache-eigenaar. Een enkele keer blijft er wel iets staan, maar dan heeft de eigenaar van de cache niet gekozen voor reviewernote maar voor een normale note en is dat de reviewer niet opgevallen. Meestal worden die direct na het online komen snel verwijderd omdat de reviewer de cachepagina ook nog even bekijkt als het online staat. Dan ziet de reviewer hoe de cachepagina eruit ziet "in het echt".
Lubbie Geplaatst 11 juli 2009 Geplaatst 11 juli 2009 Helder! thanks. V.w.b. het noemen van naam en toenaam van de persoon die toesetmming geeft. Ik ben bang dat men hem/haar geregeld gaat bellen om een hint te krijgen, niet doen dus. Lubbie.
meelhopper Geplaatst 11 juli 2009 Auteur Geplaatst 11 juli 2009 Helder! thanks. V.w.b. het noemen van naam en toenaam van de persoon die toesetmming geeft. Ik ben bang dat men hem/haar geregeld gaat bellen om een hint te krijgen, niet doen dus. Lubbie. Voldoende redenen gehoord om dit dus niet te doen. Thx
Aanbevolen berichten