Spring naar bijdragen

Maak ik een cache voor een Travelbug?


Zero CooL

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

het is me nu duidelijk dat je een cache maakt met daarin die TB en dan op hoop van zegen de wereld doorkruist.

Volgens mij kan je een nieuwe TB ook in een bestaande, ook andermans, cache achterlaten.

 

Weliswaar wordt een travelbug vaak als extra attractie voor een (nieuwe) cache ingezet, maar het maken van een nieuwe cache voor dit doel lijkt me niet noodzakelijk.

 

Ik heb er echter geen ervaring mee, dus graag een tegenberichtje als het niet zo is.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kan je een nieuwe TB ook in een bestaande, ook andermans, cache achterlaten.

 

Weliswaar wordt een travelbug vaak als extra attractie voor een (nieuwe) cache ingezet, maar het maken van een nieuwe cache voor dit doel lijkt me niet noodzakelijk.

 

Klopt.

 

Gewoon in een bestaande cache douwe die je gevonden hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

 

Ik kreeg van "steensnoeper", .....

* - knip knip -*

..... Nou oke kan wel... maar is niets te zien behalve wat gras en onkruid met daartussen een paar planten

 

Groeten, Sigurd

Sigurd het was misschien beter geweest dit bericht te plaatsen op het draadje dat jezelf begonnen was.

 

Groetjes veel geocache en TB plezier Ruud :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat zelf te denken om een brede HWA-buis te gebruiken,  op de onderkant een deksel schroefen met wat kit. En dan op de een of andere manier schuin in de grond zetten. Dacht dat er bij die deksels een rubberen ring zat voor de afdichting? Maar moet ik nog over denken.

Voor de leek: HWA is HemelWaterAfvoer.

 

Wat ik alleen niet snap: wil je maar aan 1 kant een deksel schroeven? En waarom schuin de grond in,...zodat hij HW opvangt dat erin blijft staan? (Je schrijft immers "deksel aan de onderkant") Gewoon aan beide kanten een deksel/dop en dan horizontaal onder een laagje aarde lijkt me genoeg toch?

 

Of beter: bevestig hem gewoon ergens aan een schuurtje maar wel zo, dat het net lijkt alsof het een normale buis is, en de argeloze voorbijgang niks vermoedt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan met zo'n pijp ook doen alsof het een echt waterpeilputje is (daar is een hele draad over Waterpeilputten - Kunnen we die jagen?). Daar zijn er heel veel van op alle mogelijke plekken die door de meeste mensen totaal over het hoofd gezien worden, net zoals het geval is met meetbouten en transformatorhuisjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat zelf te denken om een brede HWA-buis te gebruiken,  op de onderkant een deksel schroefen met wat kit. En dan op de een of andere manier schuin in de grond zetten. Dacht dat er bij die deksels een rubberen ring zat voor de afdichting? Maar moet ik nog over denken.

Hmmm, ben ik niet zo blij mee. Dit is behoorlijk dier-onvriendelijk. Leuk als een bosbewoner op deze manier in de pijp glijdt. Ik denk dat er cachers zijn die dan geregeld een dood dier uit die pijp moeten peuteren.

Dit is namelijk een van de manieren die, helaas, gebruikt wordt door kattenhaters om zo de kat van de buren kwijt te raken. Een holle HWA buis schuin de grond in plaatsen, het liefst iets eetbaars erbij in en dan komt de kat, kruipt erin en.... door de afdichting vanonderen en de schuinte van de buis, kan de kat er niet uit en zal sterven. dit zal denk ik ook kunnen gebeuren met kleinere bosbewoners.....

 

Nee, lijkt me geen goed plan. Dit is geen cache, dit is een val voor dieren.

Dit is nu een cache dat als ik het zou vinden het na mijn bezoek er niet meer zou zijn. Tevens kreeg de eigenaar een berichtje van me dat de cache pleite is en de reden en ook zou er een mailtje gaan naar geocaching.com om de cache te archiveren. Weg ermee.

 

Ander plan graag.

 

Als je dit allemaal op poten wilt zetten om een travelbug te kunnen plaatsen, zoek dan een bestaande cache en laat het daar achter.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol:Vergissen is menselijk; in die vergissing volharden is idioot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gatver Kruimel, nog steeds leuke one-liners (waar haalde je die ook al weer vandaan?) maar afschuwelijke tegeltjes.

En niet alleen dat, je kunt de teksten niet quoten! :crybaby:

 

++ Lex ++

Wie niet? Welke teksten? Er mag niet gequoted worden. Stel je voor. Alles wat in Quote staat kan tegen je gebruikt worden. Zels een ontvoering is mogelijk.

Of snap ik er weer helemaal niets van?

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol: Die denkt dat Lex het volgende bedoeld: "Trix is in het mabeltje genomen."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gatver Kruimel, nog steeds leuke one-liners (waar haalde je die ook al weer vandaan?) maar afschuwelijke tegeltjes.

Hoe bedoel je Doc? Ik kijk om het tegeltje heen en lees de tekst :crybaby: Zo als Laat hier uw hoop maar varen terwijl je met krampen in de darmen hoogstwaarschijnlijk net iets te laat de WC bereikt hebt....

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol:Opeens heb je het! Je bent conducteur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimeldief  :lol: Die denkt dat Lex het volgende bedoeld: "Trix is in het mabeltje genomen."

Ik weet niet of ik dat wel bedoelde, want ik snap niet wat dat met quoten heeft te maken. Daar bedoelde ik mee dat je de tekst van het tegeltje niet kunt overnemen voor een antwoord.

 

Maar wat ik wel zeker weet: Lex bedoelt en bedoeld niet :crybaby:

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimeldief  :lol: Die denkt dat Lex het volgende bedoeld: "Trix is in het mabeltje genomen."

Ik weet niet of ik dat wel bedoelde, want ik snap niet wat dat met quoten heeft te maken. Daar bedoelde ik mee dat je de tekst van het tegeltje niet kunt overnemen voor een antwoord.

 

Maar wat ik wel zeker weet: Lex bedoelt en bedoeld niet :dribble:

 

++ Lex ++

Tja, stam plus t ik weet het. Shit zeg, zal mijn leraar Nederlandse taal en letterkunde zich nu in zijn graf omdraaien? Ben er bang voor.

 

En wat betreft mijn vraag, tuurlijk had ik het wel door wat je bedoelde. Daarom schreef ik al behoorlijk onnozel dat er niet gequoted mag worden omdat alles wat er in de Quote staat tegen je gebruikt kan worden....

De teksten van tegeltjes kun je niet quoten maar wel overschrijven. Maar hoezo quoten? Ik lees nooit ergens dat je mijn oneliners een copy/paste geeft :lol1:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :crybaby:Mabel een Charlie's Angel noemen is nooit grappig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...