Spring naar bijdragen

Maak ik een cache voor een Travelbug?


Zero CooL

Aanbevolen berichten

De teksten van tegeltjes kun je niet quoten maar wel overschrijven. Maar hoezo quoten? Ik lees nooit ergens dat je mijn oneliners een copy/paste geeft ;)

Dat heb ik wel eens gedaan hoor.

Ook was ik begonnen aan een reactie op de tegeltekst 'Het werelduurrecord is gereden in precies 59 minuten en 60 seconden' (in Travelbug race). Ik had die tekst moeten overtypen, vandaar mijn ontboezeming.

 

Ik had mijn reactie niet verzonden omdat ik niet helemaal zeker van mijn zaak ben, en hij bovendien nogal off topic was. Maar hier is hij dan alsnog:

 

Ik zie een technisch probleem, en daarom denk ik dat een werelduurecord wordt gereden in iets meer dan 60 minuten. Je kunt namelijk moeilijk vaststellen waar de renner zich precies bevindt als het uur is verstreken. Je kunt wel precies meten wanneer zijn laatste rondje, waarin dat hele uur viel, begon en eindigde. (Uurrecords worden altijd op een baan verreden.) Daarna kun je berekenen welke afstand was afgelegd toen het uur precies om was. Tegenwoordig kun je natuurlijk meerdere meetpunten langs de baan opstellen, waardoor de verlenging kleiner zal zijn, maar niet nihil.

 

Wellicht is het toch mogelijk een finishcamera mee te laten rijden. Dan gaat de tegelstelling wel op.

 

Ik weet gewoon niet hoe het gaat bij een uurrecord. Wel weet ik dat de 24 uursrace van Le Mans eindigt als de leidende auto na het verstrijken van de 24 uur de finishlijn passeert. Die race duurt dus ruim 24 uur. Voor alle auto's die daarna de finish passeren eindigt de race op dat moment. Voor zover ze evenveel rondjes hebben afgelegd als de winnaar wordt het tijdsverschil opgegeven, voor de overigen het aantal ronden achterstand.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...