Team The Spacewuppies Geplaatst 22 juni 2009 Geplaatst 22 juni 2009 (bewerkt) Hoi Allemaal, Het is lang geleden (wegens ziektes etc) dat we gecached hebben en we willen nu de draad weer op gaan pakken. Dus..dingkie uit de kast... En nu maar weer uitvogelen hoe alles ook alweer moest. Het valt niet mee! Het volgende probleem doet zich voor: In Mapsource hebben we Topo Oostenrijk v2 gezet en die is unlocked. Nu ziet mapsource onze GPS niet meer. Wel als externe schijf..zeg maar. Maar zetten we die instelling in GPS terug, dan wil ie niet We hebben echt van alles geprobeerd..firmware etc. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? We gaan over 2 1/2 week op vakantie en dan moet ie mee!! Groetjes Team Spacewuppies. 22 juni 2009 bewerkt door Team The Spacewuppies
Peetee Geplaatst 22 juni 2009 Geplaatst 22 juni 2009 (bewerkt) Heb je de laatste usb-drivers van Garmin op je pc geinstalleerd? Zo niet, dan zeker doen! 22 juni 2009 bewerkt door Peetee
Team The Spacewuppies Geplaatst 22 juni 2009 Auteur Geplaatst 22 juni 2009 Heb je de laatste usb-drivers van Garmin op je pc geinstalleerd? Zo niet, dan zeker doen! Ja..dat hadden we gedaan..
Peetee Geplaatst 22 juni 2009 Geplaatst 22 juni 2009 Heb je de laatste usb-drivers van Garmin op je pc geinstalleerd? Zo niet, dan zeker doen! Ja..dat hadden we gedaan.. Je zegt "hadden". Toen, of nu? Want als dat al een tijd geleden is, dan zou ik het zeker nog eens doen. Ik heb ook zo nu en dan problemen, en dan zijn meestal de problemen na het opnieuw installeren opgelost.
Major_Dundee Geplaatst 22 juni 2009 Geplaatst 22 juni 2009 Kijk eens naar de instellingen in je GPS. Misschien staat daar onder interface een instelling verkeerd. Ik dacht dat deze op NMEA in/NMEA uit moet staan. Normaal zal de PC het ding volgens mij automatisch detecteren. Ik heb hier vorige week een nieuwe PC gekregen. Na het installeren van Mapsource en de Garmin communicator liep het gewoon.
jeroenenaman Geplaatst 23 juni 2009 Geplaatst 23 juni 2009 Gebruik je Windows Explorer? De USB drivers werken alleen daar mee en niet met bv. Google Chrome wat ik gebruik. Ik moet dus steeds switchen tussen de twee browsers als ik de GPS aansluit
Major_Dundee Geplaatst 23 juni 2009 Geplaatst 23 juni 2009 Gebruik je Windows Explorer? De USB drivers werken alleen daar mee en niet met bv. Google Chrome wat ik gebruik. Ik moet dus steeds switchen tussen de twee browsers als ik de GPS aansluit Volgens mij heeft Explorer hier niets mee te maken. Het gaat hier om de communicatie tussen "Mapsource" en de "60 CsX". Vanuit de hier geïnstalleerde browsers, dan zijn Explorer, Firefox en Chrome kan ik in ieder geval alles gewoon naar mijn Colorado sturen. Volgens mij heeft de 60CsX die mogelijkheid niet eens. Ik denk dat de GPS doordat deze langere tijd niet is gebruikt en dus waarschijnlijk maanden zonder stroom heeft gezeten terug is gegaan naar z'n standaard instellingen. Een andere mogelijkheid die je nog kunt doen is het ding via "webupdater" updaten bij Garmin want er is intussen nieuwe software voor dit apparaat. Webupdater kun je gratis downloaden bij Garmin.
deBruineBeren Geplaatst 23 juni 2009 Geplaatst 23 juni 2009 (bewerkt) Kijk eens naar de instellingen in je GPS.Misschien staat daar onder interface een instelling verkeerd. Ik dacht dat deze op NMEA in/NMEA uit moet staan. Normaal zal de PC het ding volgens mij automatisch detecteren. Ik heb hier vorige week een nieuwe PC gekregen. Na het installeren van Mapsource en de Garmin communicator liep het gewoon. NMEA in/NMEA kan je alleen maar kiezen voor de seriele aansluiting. Voor de USB aansluiting is geen keuze mogelijk. Als je de 60CSx via USB aansluit op de computer, zie je dan ook op de 60CSx dat deze aangesloten is ? Menu, Menu, Instellingen, Interface, 2e regel van boven. Voor het overdragen van alleen kaarten is de USB Massa opslag modus ook voldoende. 23 juni 2009 bewerkt door deBruineBeren
Major_Dundee Geplaatst 23 juni 2009 Geplaatst 23 juni 2009 NMEA in/NMEA kan je alleen maar kiezen voor de seriele aansluiting. Voor de USB aansluiting is geen keuze mogelijk. Als je de 60CSx via USB aansluit op de computer, zie je dan ook op de 60CSx dat deze aangesloten is ? Menu, Menu, Instellingen, Interface, 2e regel van boven. Voor het overdragen van alleen kaarten is de USB Massa opslag modus ook voldoende. Vreemd . . . . . . bij mij staat ie toch echt op NMEA in/NMEA uit. En ik kan gewoon alles versturen. De GPS blijft dan gewoon werken zodat ik gewoon direct in het apparaat kan kijken of alles er op staat. Alleen bij het oversturen van kaarten gaat ie wel naar de USB modus. Maar bij het versturen van waypoint en tracks blijft de GPS gewoon werken ondanks de aangesloten PC.
deBruineBeren Geplaatst 23 juni 2009 Geplaatst 23 juni 2009 Vreemd . . . . . . bij mij staat ie toch echt op NMEA in/NMEA uit. Ja, bij "Serieel data formaat" Toch niet bij "USB (GARMIN dataformaat)"
papillonphoto Geplaatst 23 juni 2009 Geplaatst 23 juni 2009 Vreemd . . . . . . bij mij staat ie toch echt op NMEA in/NMEA uit. Ja, bij "Serieel data formaat" Toch niet bij "USB (GARMIN dataformaat)" er moet daar garmin staan, hij praat alleen maar met zichzelf zeg maar. Mapsource up to date? en je usb kabel nog goed? wil wel een keer naar kijken voor je anders
Team The Spacewuppies Geplaatst 23 juni 2009 Auteur Geplaatst 23 juni 2009 Zo heee..bedankt voor de reactie's.. Ik dacht voor het eten nog ff kijken..En ja hoor..Denk dat we vanavond alles ff door lopen. De drivers hadden we inderdaad net gedaan. Gisteren...Hielp dus niet. PC hebben we zelfs een systeemherstel gedaan. Wat opvalt is dat ie dus bij GSAK bv gewoon gedetecteerd/gezien wordt en de punten er ook heen gaan. Behalve in mapsource dus niet...en die kaarten wou ik er graag op. Topo austria v2 he. Vorige x had ik de gps ook zo gemaakt dat ie routening kon doen...en dan heb ik mapsource wel nodig... Nja..vanavond ff verder kijken en ik laat weer van ons horen. Thnks tot nu toe.
FMBKK Geplaatst 23 juni 2009 Geplaatst 23 juni 2009 er moet daar garmin staan, hij praat alleen maar met zichzelf zeg maar. Mapsource up to date? en je usb kabel nog goed? wil wel een keer naar kijken voor je anders Heb net op die van mij nog gekeken, maar bovenstaande klopt. Kan je anders met de Garmin Webupdater de firmware op waarderen of her installeren of wordt dat ook geweigerd ?
deBruineBeren Geplaatst 23 juni 2009 Geplaatst 23 juni 2009 (bewerkt) Vreemd . . . . . . bij mij staat ie toch echt op NMEA in/NMEA uit. Ja, bij "Serieel data formaat" Toch niet bij "USB (GARMIN dataformaat)" er moet daar garmin staan, hij praat alleen maar met zichzelf zeg maar. Mapsource up to date? en je usb kabel nog goed? wil wel een keer naar kijken voor je anders Nee dat "Moet" niet. NMEA in/NMEA uit of Garmin heeft betrekking op de seriële aansluiting (die ronde met 4 pinnetjes) en niet op de USB aansluiting. Het gebruikte protocool van de USB aansluiting is niet door de gebruiker te beinvloeden. 23 juni 2009 bewerkt door deBruineBeren
Team Firefox Geplaatst 23 juni 2009 Geplaatst 23 juni 2009 Ik heb hier ook al eens een dag met hetzelfde probleem geworsteld. Uiteindelijk was het probleem een USB poort die domweg de GPS niet herkende. Probeer dus eens een andere poort en kijk wat het transfer schermpje op Marsource dan aangeeft.
Aanbevolen berichten