Scratch Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 Hoi, Ik heb sindskort een GPS Carmin 60Cx en ben een beetje gegrepen door het geocachen :-) Nu heb ik al een paar cach gelopen (met wisselend resultaat...) en gebruikte daarbij de kompas pagina met de kompas wijzer. Echter, door het indrukken van een paar toetsen....is de wijzer verdwenen...... "Hoe krijg ik de wijzer weer in beeld ??" Met gebruik van de handleiding kom ik er niet uit :-(
ShadowXs Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 Ik heb een CSx en herken je probleem, weet alleen niet of deze oplossing op een cx werkt. Probeer eens opnieuw te kalibreren. Klik in het scherm met het kompas op menu en selecteer vervolgens "kalibreer kompas". Draai 2 rondjes en je pijl is hopelijk terug. Zo niet, dan ehh.....
Ivo-tje Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 De wijzer is toch alleen weg als je geen waypoint/route ingesteld hebt?
Peetee Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 Ik weet niet of ik je probleem goed interpreteer, maar bij mijn Cx is de pijl alleen zichtbaar als ik ook een waypoint geselecteerd heb om naartoe te wijzen, c.q. te gaan. Kortom, heb ik een punt geselecteerd dan heb ik een pijl. Heb ik geen punt geselecteerd, dan heb ik die niet. En dat is normaal, en ook logisch. Want: waar zou de pijl naartoe moeten wijzen, als je geen doel geselecteerd hebt?
Goonies Oosterhout Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 Gewoon terugtekenen met een dikke zwarte stift. Of gewoon een ga naar maken zoals de vorige schrijver voorstelde.
Peetee Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 De wijzer is toch alleen weg als je geen waypoint/route ingesteld hebt? Dat bedoel ik dus ....
ShadowXs Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 Vraag - wedervraag: Staan de Noord - Zuid teksten nog wel op het kompas? M.a.w. is het een normaal kompas en ontbreekt alleen de pijl, of is het hele kompas blanco? Bij optie 1 vrees ik dat de conclusie van Ivo-tje wel eens waar zou kunnen zijn . Bij optie 2 zal je moeten kalibreren. Ik heb mijn kalibratie zojuist om zeep geholpen en ben dus nu zowel de pijl als de rest van het kompas kwijt. Dan resteert alleen een wit rondje. Ook leuk...
ShadowXs Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 (bewerkt) Off topic, is nieuwsgierigheid: Of heeft een CX geen kalibratiemogelijkheid? -> want geen electronisch kompas.. 4 juni 2009 bewerkt door ShadowXs
Miniatuur Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 Hoi, Ik heb sindskort een GPS Carmin 60Cx en ben een beetje gegrepen door het geocachen :-) Nu heb ik al een paar cach gelopen (met wisselend resultaat...) en gebruikte daarbij de kompas pagina met de kompas wijzer. Echter, door het indrukken van een paar toetsen....is de wijzer verdwenen...... "Hoe krijg ik de wijzer weer in beeld ??" Met gebruik van de handleiding kom ik er niet uit :-( Wij hebben een 60 CSX. Als de wijzer weg is, houden wij de page knop ingedrukt en dan werkt het kompas weer. En daarmee ook de wijzer. Succes
Peetee Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 Of heeft een CX geen kalibratiemogelijkheid? -> want geen electronisch kompas.. Klopt helemaal. De Cx heeft geen elect. kompas. Kalibreren is er dus ook niet bij.
Ivo-tje Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 Of heeft een CX geen kalibratiemogelijkheid? -> want geen electronisch kompas.. Klopt helemaal. De Cx heeft geen elect. kompas. Kalibreren is er dus ook niet bij. De C was toch juist om aan te geven dat hij een kompas heeft? maar oke, we dwalen af
Peetee Geplaatst 4 juni 2009 Geplaatst 4 juni 2009 (bewerkt) De C was toch juist om aan te geven dat hij een kompas heeft? maar oke, we dwalen af Nee, de C staat voor Color (kleurenschem). De S in CSx staat voor Sensors (voor kompas en hoogtemeter). De x staat voor eXpandable memory (uitbreidbaar geheugen via micro SD). 4 juni 2009 bewerkt door Peetee
Scratch Geplaatst 5 juni 2009 Auteur Geplaatst 5 juni 2009 Iedereen bedankt !! De pijl is idd terug na het instellen van een waypoint, wat een newby ben ik toch Waarschijnlijk heb ik al die tijd wel een route in mijn Garmin gehad, waar door de pijl altijd actief was.... Nog een laatste vraag dan, wat is het verschil tussen peilingwijzer en koerswijzer. Welk te gebruiken waneer !?
Peetee Geplaatst 5 juni 2009 Geplaatst 5 juni 2009 (bewerkt) Nog een laatste vraag dan, wat is het verschil tussen peilingwijzer en koerswijzer. Welk te gebruiken waneer !? Lees dit berichtje (punt 7) er maar eens op na. De peilingwijzer wijst dus naar het volgende waypoint, terwijl de koerswijzer je helpt om op koers te blijven. 5 juni 2009 bewerkt door Peetee
Aanbevolen berichten