Spring naar bijdragen

Wifi Antenne Booster Laptop


De Saatjes

Aanbevolen berichten

Het is leuk om al die zelfbouwsels te bekijken. Al gaan de meesten niet in op de oorspronkelijke vraag.

Zelf overweg ik om lid te worden van FON .

Voor een bedrag van 20 á 30 euro en wat bandbreedte verlenen als er iemand in de buurt behoefte aan heeft, heb je dan de mogelijkheid om op veel plaatsen gratis het net op te gaan.

 

Misschien ook een idee Saatjes ?

 

Heb al meer dan twee jaar een FON-router. Tot nu toe heeft nog niemand op mijn Fon ingelogd. Ik maak echter tijdens het cachen regelmatig gebruik van Fon's in combinatie met mijn laptop! Op de website van Fon kun je per land een bestand downloaden met beschikbare lokaties, die je bijv. in Mapsource kunt openen. En dat alles gratis en voor nix!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb er al eens eerder naar gekeken.

Maar ik vraag me af wat het bereik is van zo'n fon router ?

Werkt het ook met iPhone in het buitenland ?

hang je zo'n router aan je eigen router of is het een op zichzelf staande router ?

Daar kom ik zo 1,2,3 niet achter.

 

Ik zal eens op het iPhone forum een berichtje loslaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er al eens eerder naar gekeken.

Maar ik vraag me af wat het bereik is van zo'n fon router ?

Werkt het ook met iPhone in het buitenland ?

hang je zo'n router aan je eigen router of is het een op zichzelf staande router ?

Daar kom ik zo 1,2,3 niet achter.

 

Ik zal eens op het iPhone forum een berichtje loslaten.

Hier ook een fon gebruiker. Een lafonera router is een op zich zelfstaand router welke 2 wifi netwerken uit straalt. Hij kan op zich je ander draadloose router vervangen.

1 is je persoonlijke .. beveiligd netwerk hier mee kun je dus verbinden met apparaten binnen je eigen netwerk.

2 is een public netwerk waar bij fon leden/betalende gasten gebruik kunnen maken. Via deze verbinding is het niet mogelijk om bij apparaten binnen je eigen netwerk komen. Dus met ander woorden je kunt alleen maar op internet komen.

 

Door dus zelf een fon router te plaatsen en aan te hebben. Mag je over de hele wereld gratis internetten.

De antenne van de fonera router is te vervangen door een ander sterkere antenne waar door het bereik van je router groter word

 

Ook maak ik gebruik van WEFI dit is een tooltje van www.wefi.com. Dit programma zoekt wifi accespunten en controleert of deze vrij toegankelijk zijn.

 

Tevens heb ik mijn laptop uitgerus met een externe antenne aansluiting waardoor ik een sterkere antenne op de laptop kan aansluiten. Hier voor heb ik mijn interne wifi kaartje vervangen door een exemplaar waar meerder antenna aansluitingen op zitten (3)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik heb,

 

als ik mijn mobiel aansluit op me laptop,

word die gebuikt als modem, en omdat ik onbeperkt internet heb is het geen extra kosten :)

 

maarja dat is echter wel alleen binnen nederland

 

ik heb een samsung omnia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een fon gebruiker. Een lafonera router is een op zich zelfstaand router welke 2 wifi netwerken uit straalt. Hij kan op zich je ander draadloose router vervangen.

1 is je persoonlijke .. beveiligd netwerk hier mee kun je dus verbinden met apparaten binnen je eigen netwerk.

2 is een public netwerk waar bij fon leden/betalende gasten gebruik kunnen maken. Via deze verbinding is het niet mogelijk om bij apparaten binnen je eigen netwerk komen. Dus met ander woorden je kunt alleen maar op internet komen.

 

Door dus zelf een fon router te plaatsen en aan te hebben. Mag je over de hele wereld gratis internetten.

De antenne van de fonera router is te vervangen door een ander sterkere antenne waar door het bereik van je router groter word

 

Ook maak ik gebruik van WEFI dit is een tooltje van www.wefi.com. Dit programma zoekt wifi accespunten en controleert of deze vrij toegankelijk zijn.

 

Tevens heb ik mijn laptop uitgerus met een externe antenne aansluiting waardoor ik een sterkere antenne op de laptop kan aansluiten. Hier voor heb ik mijn interne wifi kaartje vervangen door een exemplaar waar meerder antenna aansluitingen op zitten (3)

 

 

Zou je iets meer kunnen vertellen over het kaartje dat je gebruikt en de antenne die je daarop aansluit?

Ik ga in ieder geval kijken naar het tooltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tevens heb ik mijn laptop uitgerus met een externe antenne aansluiting waardoor ik een sterkere antenne op de laptop kan aansluiten. Hier voor heb ik mijn interne wifi kaartje vervangen door een exemplaar waar meerder antenna aansluitingen op zitten (3)

Zou je iets meer kunnen vertellen over het kaartje dat je gebruikt en de antenne die je daarop aansluit?

Ik ga in ieder geval kijken naar het tooltje.

Ik heb even lopen googelen Site met uitleg en Site 2 met uitleg

 

het volgende heb ik gebruikt

u.fl to RP-SMA cable via ebay in uk besteld (+6 euro

RP-SMA Antenna Hier heb ik de mogelijkheid om te wisselen tussen 2 antenna's 1 de standaard fon antenna of de La Fontenna. Bij gebruik geld hoe meer dBi de antena heeft hoe beter/sterkere ontvangst je hebt.

WiFi kaart zie link 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tevens heb ik mijn laptop uitgerus met een externe antenne aansluiting waardoor ik een sterkere antenne op de laptop kan aansluiten. Hier voor heb ik mijn interne wifi kaartje vervangen door een exemplaar waar meerder antenna aansluitingen op zitten (3)

Zou je iets meer kunnen vertellen over het kaartje dat je gebruikt en de antenne die je daarop aansluit?

Ik ga in ieder geval kijken naar het tooltje.

Ik heb even lopen googelen Site met uitleg en Site 2 met uitleg

 

het volgende heb ik gebruikt

u.fl to RP-SMA cable via ebay in uk besteld (+6 euro

RP-SMA Antenna Hier heb ik de mogelijkheid om te wisselen tussen 2 antenna's 1 de standaard fon antenna of de La Fontenna. Bij gebruik geld hoe meer dBi de antena heeft hoe beter/sterkere ontvangst je hebt.

WiFi kaart zie link 2

 

 

Hier een voorbeeld van zo'n kaartje. Dit kaartje heeft zelfs al 400mW vermogen! (En dat terwijl een standaard kaartje zo'n 27mW heeft!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...