Spring naar bijdragen

Wifi Antenne Booster Laptop


De Saatjes

Aanbevolen berichten

Laatst wist iemand mij te vertellen dat er antenneboosters bestaan voor de laptop. Deze boosters zouden er voor zorgen dat je wifi netwerken die verderaf liggen toch met je laptop zou kunnen bereiken. Omdat ik zo af en toe mijn laptop wel eens meeneem leek mij dat een interressante optie voor onderweg.

Hij wist ook nog te vertellen dat ze redelijk eenvoudig zelf te maken zouden moeten zijn.

Als ik op Google zoek naar wifi antenne boosters kom ik steevast op versterkers voor het accespoint uit, maar die zoek ik niet. Het gaat dus om de ontvangst op mijn laptop te vergroten.

Iemand hier ervaring mee?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten en tot cache,

De Saatjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bedoel je dit?

Ik weet niet of het werkt.

 

Groeten van Tejoos

 

Ziet er wel uit als wat ik bedoel, echter, wifi is bij m'n laptop ingebouwd en ik lees in de beschrijving van de antenne dat je die moet aansluiten op je wifi-kaartje.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoek naar "cantenna", aangezien de eenvoudige versies gemaakt zijn van lege blikken Pringles (goede doorsnede).

 

Data-abo vor €10/maand met thethering is wel eenvoudiger en zekerder.. ;-)

 

Paul

bewerkt door A Nice Moon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

iets om verder gelegen netwerken op te pikken...tsja...ik weet niet wat je van plan bent, maar een standaard wireless routertje kom niet veel verder dan 100 meter, gaat het om een model met meerdere antennes dan mag je in je handjes knijpen als je op de 600 meter komt.

Je kan dan nog zo'n goeie antenne in je laptop proppen, waarmee je vervolgens je signaal 5 kilometer weg kan zenden (ik noem maar een getal hoor).

Een accespoint op die 5 km afstand kan jouw signaal dan misschien wel oppikken, maar aangezien dit accespoint waarschijnlijk geen speciale antenne zal hebben heb je er geen bal aan, want het accespoint kan die 5 kilometer namelijk niet overbruggen.

 

Voor wat betreft die cantenna's...ja, die halen wel grotere afstanden, maar ten eerste geld dan weer het verhaal wat hier boven staat. (de tegenpost is niet sterk genoeg). Het tweede punt is echter dat dit een soort van straalzenders zijn, als ik het zo goed bekijk. Dit betekend dat er dus een "line of sight" verbinding moet zijn, en dat zal je dus nooit lukken. Ja, je kan vanaf jouw laptop de juiste kant op stralen, maar de tegenpost...dat is jan klaas, die toevallig een open netwerk heeft....

 

Dus als jij diep in het bos wil gaan internetten...dan zal je dat niet op die manier lukken.

bewerkt door Veldvors
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Een oud collega heeft me ooit eens gewezen op de volgende site:

http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/

 

Wij noemen het a poorman wifi cooking. Ofwel met keukengerei je atenne van je laptop verbeteren. Met name de parabolische atenne van een vergiet. Hij heeft het uitgeprobeerd en zie hier het resultaat:

 

http://bekkema.net/wp/?p=12#more-12

 

misschien is dit wat je zoekt. Echter moet je dan in een gebied zitten met wifi aansluitingen en onbeveiligd access points.

 

Gr profweirdo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op andere fora, bijvoorbeeld van wireless nederland, kun je veel meer info vinden over dit onderwerp.

 

Wat betreft oppeppen van een wifi-adapter: de antenne werkt natuurlijk zowel voor de ontvangst als voor het zenden. Beiden worden versterkt daardoor, dus win je er echt mee.

 

Maar nog meer win je door een goed uitgekiende wifi-adapter te kopen: een waarvan de ontvangstzijde minstens zo goed is als de zendzijde. Indertijd dat ik er mee bezig was kwam ik uit bij Senao-kaartjes. Voor zover ik weet zijn die nog steeds superieur. Wel zijn ze moeilijk te vinden, maar als je er een hebt dan heb je wat goeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
Je zou dit eens kunnen proberen: http://j-walk.com/other/wifispray/ Niks solderen en zo

Dit geloof je toch niet...

 

Ik zou een Senao 100mw wifi kaartje adviseren. Bijvoorbeeld: deze met eventueel een externe (gevoeligere) antenne. (Hier te vinden.)(Neem hiervoor dan wel een omni antenne, want je weet namelijk niet waar het signaal vandaan komt. En anders word het zo'n gekloot met richten, zoeken, richten, zoeken...)

 

Maar wat misschien nog eenvoudiger is... de KPN, Vodafone, T-mobile dongle met bijbehorend data abonnement. Of gebruik maken van thethering, want volgens mij heb jij al een pda met mobiel internet abo, toch? (Officieel gezien mag dit volgens de meeste providers niet, maar kan uit ervaring zeggen dat ze je er geen extra kosten voor in rekening brengen, mits je het natuurlijk binnen de perken houd. (Even een cache zoeken / loggen, maar niet downloaden, of uren achter elkaar zitten surfen.))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou dit eens kunnen proberen: http://j-walk.com/other/wifispray/ Niks solderen en zo

Dit geloof je toch niet...

 

Ik zou een Senao 100mw wifi kaartje adviseren. Bijvoorbeeld: deze met eventueel een externe (gevoeligere) antenne. (Hier te vinden.)(Neem hiervoor dan wel een omni antenne, want je weet namelijk niet waar het signaal vandaan komt. En anders word het zo'n gekloot met richten, zoeken, richten, zoeken...)

 

Maar wat misschien nog eenvoudiger is... de KPN, Vodafone, T-mobile dongle met bijbehorend data abonnement. Of gebruik maken van thethering, want volgens mij heb jij al een pda met mobiel internet abo, toch? (Officieel gezien mag dit volgens de meeste providers niet, maar kan uit ervaring zeggen dat ze je er geen extra kosten voor in rekening brengen, mits je het natuurlijk binnen de perken houd. (Even een cache zoeken / loggen, maar niet downloaden, of uren achter elkaar zitten surfen.))

 

Ik maak ook wel eens gebruik van Tethering. Heb nooit geweten dat dit niet toegestaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of gebruik maken van thethering, want volgens mij heb jij al een pda met mobiel internet abo, toch? (Officieel gezien mag dit volgens de meeste providers niet, maar kan uit ervaring zeggen dat ze je er geen extra kosten voor in rekening brengen, mits je het natuurlijk binnen de perken houd. (Even een cache zoeken / loggen, maar niet downloaden, of uren achter elkaar zitten surfen.))

 

Ik maak ook wel eens gebruik van Tethering. Heb nooit geweten dat dit niet toegestaan is.

 

Zie bijvoorbeeld de algemene voorwaarden van Vodafone Blox hier.

Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.

 

En zo hebben volgens mij alle NL providers zoiets dergelijks opgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is leuk om al die zelfbouwsels te bekijken. Al gaan de meesten niet in op de oorspronkelijke vraag.

Zelf overweg ik om lid te worden van FON .

Voor een bedrag van 20 á 30 euro en wat bandbreedte verlenen als er iemand in de buurt behoefte aan heeft, heb je dan de mogelijkheid om op veel plaatsen gratis het net op te gaan.

 

Misschien ook een idee Saatjes ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...