jeroenenaman Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 (bewerkt) Iedereen die zelf caches legt weet waarschijnlijk wel DE CACHE waardoor hij geinspireerd is geraakt om zelf ook creatief aan de slag te gaan. Ik ben erg benieuwd welke caches dat zijn bij jullie! Even een schot voor de boeg: bij ons was dat absoluut Mysterie van de 3 Zusjes. De verhaallijn, geweldige waypoints en het gevoel dat je gezogen werd ineen avontuur. In 1 woord: top! [] 19 mei 2009 bewerkt door jeroenenaman
Pentagram Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 Niet zozeer dat we het als voorbeeld hebben genomen voor een eigen cache maar voor mij is "Het Hoogtepunt" het ultieme voorbeeld van hoe cachen bedoeld is. Spirit
Lepman Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 Veel caches hebben bijgedragen aan het ontwikkelen van een goed idee. Maar voor mijn 1e caches was deze het belangrijkst
*BaJo* Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 caches die ons geinspireerd hebben: (caches staan in de volgorde waarin we ze gevonden hebben) 01. Oostpuntgriend 02. Park de Broekpolder 03. Puzzelkampioen finale - IK BEN EEN PUZZELKAMPIOEN 04. HAL2007 - Brrr...........spinnen......!!! 05. Kolonisten van Catan "The Cache" 06. Kolonisten van Catan "The Bonus" 07. Cluedo 08. De Raafpatrouille en de Ontvoering van Raf 09. Purk en zijn vriendjes 10. Dalamot in het cachot 11. Earth 12. L25: Landgraaf@night 13. (FPE2008) Mission=Possible 14. De Brekxsche Hoven 15. Ouddorp per fiets - 14: de BONUSCACHE 16. Dollende dolende Poelgeesten. 17. The dark side of Malyenki (nachtcache) 18. Staphorsterbos 19. Avatar en het doodshoofd 20 Wie is de mol? 21. de Zeezuiper 22. Waardeloos! 23. Bokito-proof 24. Nacht der Nachten 25. Wiekent miljonairs (1.000.000 vraag) 26. [OFZE] Struinen in het donker #2 27. [OFZE] Struinen in het donker #1 28. De Smurfen in actie! 29. Orderbos en het mysterie v/d beerput 30. GOOS Ook willen we even kwijt dat van de 1e zeven caches er 6 het archief in gegaan zijn omdat we in de loop van de tijd van mening zijn veranderd wat een leuke cache zou moeten kunnen zijn
*BaJo* Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 Veel caches hebben bijgedragen aan het ontwikkelen van een goed idee.Maar voor mijn 1e caches was deze het belangrijkst Das een gloednieuwe cache
GoudHaartje Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 Bij ons is de eerste stap de Kerst Surprise cache van 2008 geweest. Toen de surprise gevonden was hebben de kinderen gezegd wat zij het leukste vinden in de caches die we gedaan hebben, dat is uiteindelijke in een definitieve route geworden. groetjes wendy
antarctica Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 @Bajo: leuk zo'n top 30! Dat lijstje bewaar ik. Eigenlijk zou ik wel een serie van dit soort lijstjes van kilocachers willen hebben. Scheelt een lading zoekwerk. Antarctica
LesMarten Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 (bewerkt) Bedevaartcaches 1 en 2 zijn gemaakt met als voornaamste inspiratiebronnen: Elk Huisje heeft zijn kruisje (NL), Birds (NL), Kattenogen/Waterwerk (NL), Aards Paradijs (Be), het Spoorke (Be), en de caches van Dalamot. 19 mei 2009 bewerkt door LesMarten
Team vandermmeer Geplaatst 20 mei 2009 Geplaatst 20 mei 2009 Veel caches hebben bijgedragen aan het ontwikkelen van een goed idee.Maar voor mijn 1e caches was deze het belangrijkst Das een gloednieuwe cache ..........en bovendien nog niet gelogd. Proefloper misschien?
hesselannema Geplaatst 20 mei 2009 Geplaatst 20 mei 2009 (bewerkt) Dat is lastig het is bij mij meer van hee daar kan ik iets mee. Mijn eerste cache komt voort uit een forum topic over de moeilijkheids graad van caches aan gegeven met sterren. Een cache met 0 sterren welke toch moeilijk kan zijn. En waar bij terplaatse blijkt dat de naam ook anders is op tevatten. 7 sterren cache is dat moeilijk Bij mijn tweede cache heeft GCN6J8 enige invloed gehad. (echter kan er hier niet op in gaan, ivm weggeven hints) wit grijs zwart Bij mijn derde cache speelde een voorval waar bij een colega cacher van enige in vloed was. Door de b®a(m)nk genomen Bij mijn mogelijk vierde cache speelt een artiekel op internet een rol. Hier voor heb ik al een bij passende cache berg plaats. Maak van de brand weer geen spoor zoeker 20 mei 2009 bewerkt door hesselannema
kwibus Geplaatst 20 mei 2009 Geplaatst 20 mei 2009 Ik heb er nog maar eentje gelegd. Een voorbeeld heb ik niet gehad, maar ik vond het wel heel belangrijk dat je op een plekje kwam die je normaal gesproken niet zou bezoeken. Mijn tweede cache (welke bijna klaar is) is duidelijk geïnspireerd door de serie Sporen aan de Hemel. Dus geen lange wandeling of bijzondere opdrachten, maar een plekje om eens na te denken dat er voor de vrede die we nu hebben veel slachtoffers zijn gevallen. Let us never forget
radora Geplaatst 21 mei 2009 Geplaatst 21 mei 2009 Na 6 jaar inspiratie opgedaan te hebben, komen we nu met onze eerste eigen cache: Veni, Vidi, Vada tijdens het Cachers in Crime event op 6 juni in Wageningen. Caches die ons hebben geinspireerd zijn o.a. de Bedevaartcaches, de caches van Corky (Belgie), de caches van de Goudflitters en de caches van JaTi. Voor al deze caches geldt dat je duidelijk merkt dat de leggers veel tijd hebben gestoken in het bedenken en uitwerken van leuke punten en puzzels. Verder hoort er ook altijd een mooie wandeling bij (mooi gebied en niet te kort).
solletjes Geplaatst 21 mei 2009 Geplaatst 21 mei 2009 De verschillende BKE puzzels van Willi Carrotte waren de inspiratiebron voor onze Puntjes serie: Puntjes 1 - Geen Punt! Puntjes 2 - Rood, Geel Puntjes 3 - Finish
jolimama Geplaatst 21 mei 2009 Geplaatst 21 mei 2009 Ik heb (misschien) te weinig caches gelopen om me te laten inspireren. En eigenlijk ben ik daar wel blij mee, ik wil iets maken dat bij mij past. Mijn inspiratie is/zijn de plekken die ik wil laten zien en het verhaal. Voor mijn eerste cache wist ik op welke plek ik de cache wilde hebben liggen en ik wilde historische feiten er bij hebben. Ineens zag ik het verhaal en zo langzamerhand vielen de puzzelstukjes op hun plek voor de route. Een andere cache waar ik mee bezig ben bestaat uit kunstwerken met een verband tot elkaar ik weet nu welk eindpunt ik wil hebben is met een knipoog en een beetje humor, lukt het mij niet om daar toestemming te krijgen dan gaat hij de kast in of voor goed of tot ik een ander eindpunt vind. Voor nog een cache waar ik mee bezig ben die meer op mijn huidige cache die online is lijkt, zijn de historische fijten de inspiratie, je kan dus zeggen dat de kroniek van harderwijk mijn grootste inspiratie bron is. (deze cache kan nog wel even duren want ik barste van de week in tranen uit omdat ik het verhaal zo zielig vond en het zal toch wel raar zijn als er allemaal huilende mensen met een gps door de stad heen lopen.)
Fantasties Geplaatst 25 augustus 2009 Geplaatst 25 augustus 2009 Tsja ik heb niet zozeer een cache gelopen die me inspireerde, ik zag een filmpje op internet van een vogelhuisje met een briljant mechanisme. En aangezien ik technisch aangelegd ben liep het vanaf dat punt volkomen uit de hand :-) Ik hou wel van creatieve contructies. Een cache-verhaal is aan mij niet echt besteed. Sterker nog; hoe minder tekst, hoe leuker ik de cache doorgaans vind. Als alles vanzelf duidelijk wordt zonder teksten, hints, raadsels die op meerdere manieren te interpreteren zijn. Bij het maken van mijn eigen cache had ik het voordeel dat ik mijn creativiteit nog niet was beinvloedt door alle andere caches. Ik heb er tenslotte nog maar iets van 80 gedaan.
Aanbevolen berichten