Spring naar bijdragen

Geocache vernield :-(


Gast Anubix

Aanbevolen berichten

Ik heb wekenlang 3 leuke microcaches gehad die deel uit maakten van mijn echte cache.

Vandaag heb ik echter moeten vaststellen dat iemand mijn 3 microcaches heeft gestolen en/of vernield :beerchug:

 

In 1 van de 3 microcaches zijn logboek was een tag (hoogstwaarschijnlijk van de vernieler) achtergelaten.

Ik heb het logblaadje laten drogen en ingescanned.

Kan iemand lezen wat er hier staat?

Kan er niet uit opmaken wat de boven/onderkant is en/of het spiegelschrift is.

 

logblad1.jpg

 

logblad2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

'k Heb het in alle richtingen gedraaid, maar kan er verder niks van maken.

 

Jammer, Anubix. Altijd jammer, die zinloze vernielzucht van sommige mensen. :beerchug:

 

Ik heb net gistermiddag mijn cache de Deelen verplaatst, omdat die de laatste tijd te vaak door toevallige bezoekers gevonden (én gelogd) werd. Op zich heb ik daar niet zoveel problemen mee, maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:beerchug: Erg. Vandaag sprak ik Koeii. Merkte dat er steeds meer cashes bij komen en dat door drukte in het bos de mogelijkheid bestaat dat er ook cashes vernield gaan worden. Niet leuk. Helemaal niet. Inhoud van cashes plus rotzooi in de omgeving. Je hoeft soms niet meer te zoeken. sporen van papiertjes wijzen soms de weg. Jammer.

Spijtig. Ik weet niet hoe je dit zou kunnen tegen gaan. Iedereen kan niet meer dan zijn of haar best doen.

Veel succes met nieuwe plek.

Skansen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]Je hoeft soms niet meer te zoeken. sporen van papiertjes wijzen soms de weg. Jammer.

Spijtig. Ik weet niet hoe je dit zou kunnen tegen gaan. [...]

Als iedere cache-zoeker nu eens die papiertjes die hij/zij onderweg naar de cache tegenkomt zou verzamelen dan zou dat een stuk helpen.

Het is net als met stofzuigen: er komt niet minder stof in de wereld maar het helpt ter plekke wel eventjes om minder stof te hebben.

In de USA is CITO een veel gebruikte afkorting om natuurvriendelijk gedrag van geocachers aan te duiden. Ze hebben zelfs shirts met opdruk cache in trash out.

Dat caches ge-trashed worden komt geregeld voor. Het ligt er maar net aan wie per ongeluk de cache vindt. Er zijn in dit forum diverse draadjes over.

Maar in het hier gemelde geval hebben we iets anders: als 3 micro-caches die onderdeel zijn van een multi-cache allen geript worden dan moet de dader toch over de cache-beschrijving beschikt hebben? Of zie ik dat verkeerd? Over welke cache praten we?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar is iemand doelbewust met cachebeschrijving aan de gang geweest, anders lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat alle drie de micro's worden gevonden en getrashed. Naar het waarom kunnen we natuurlijk alleen gissen. komt dit doelbewuste trashen vaker voor, of gaat het tot nu toe alleen om toevalstreffers? :beerchug:

 

De enige cache van Anubix is deze

Hierin vind ik niks terug over 3 microcaches, maar goed, dat kan Anubix natuurlijk beter zelf even toelichten/verklaren.

 

Groeten,

 

Twumi.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben op 18 oktober de cache van Anubix gedaan, een leuke wandeling met als extraatje op de pagina de locaties van zijn drie micro-caches. Iemand moet dus inderdaad de uitdraai hebben gehad, want toevallige vernieling is denk ik in dit geval uitgesloten.

Jammer dat zoiets gebeurd,

 

Groetjes Marja :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ondertussen de 3 microcaches van mijn cachebeschrijving "Bilzen's Cache" eraf gehaald.

Deze waren een extraatje als je de echte cache had gevonden en nog zin had in zoekplezier.

 

De coördinaten stonden zo op de site.

Kan een trasher met gps geweest zijn maar is raar dat de cache zelf niet getrashed is.

Misschien is het toeval dat ze alledrie verdwenen/vernield zijn.

Bij het loggen is altijd gevaarlijk dat iemand je ziet en daarna is zo een microcache

rap meegenomen door iemand. De echte cache is wat moeilijker omdat het hier gaat over

een cache box van 10 liter, maar sommige mensen durven alles.

 

Ga de nieuwe microcaches binnenkort nog beter verstoppen en dan zien we wel of ze blijven liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...