Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Na de blijde ontvangst van het nieuwe speeltje valt me een positieve meevaller op :rolleyes: Volgens de specificatie`s zou er 850Mb in het toestel vrij zijn.

http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00697-06#fragment-3

Maar ik zie dat 4GB in zit en 1,5 vrij is :)

Heb het hier ook al in een ander draadje over gehad maar daar was het een beetje oftopic vandaar eennieuwe post.

Zijn er meer mensen die dit hebben ???

Geplaatst
Na de blijde ontvangst van het nieuwe speeltje valt me een positieve meevaller op :rolleyes: Volgens de specificatie`s zou er 850Mb in het toestel vrij zijn.

http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00697-06#fragment-3

Maar ik zie dat 4GB in zit en 1,5 vrij is :)

Heb het hier ook al in een ander draadje over gehad maar daar was het een beetje oftopic vandaar eennieuwe post.

Zijn er meer mensen die dit hebben ???

naast de andere antwoorden is dit ook wel een aardig overzichtje: http://garminoregon.wikispaces.com/Product+Information#toc5

Geplaatst
die 850 Mb zit vastgebakken in je toestel. Daar is o.a. je basemap op geinstalleerd.

Die 4GB is je SD kaartje waar je zelf maps op kunt installeren.

Nope, De basiskaart slokt 2,nogwat GB op van het interne geheugen. Het toestel dat vers uit de doos komt bezit (nog) geen micro sd

Geplaatst

Zou dat ook een "minimaal" vrij geheugen kunnen zijn? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een kaart van het amerikaanse continent meer ruimte in neemt dan die op de europese versie...

Op de site gaan ze dan uit van de versie waarbij de minste ruimte overblijft (dus de grootste basis en topo kaart).

Is trouwens puur speculatief van mij....

Geplaatst

Ik houd het op een foutje, want met jouw redenatie zou op de Oregon 300 een vrij geheugen van 0 MB moeten staan vermeld.

Geplaatst

Mij wordt ook steeds verteld dat de 400t 4 gieg geheugen heeft, maar op WELKE site je ook kijkt, of het nu Garmin zelf is of een andere site waar ook de specs vermeld staan, lees je toch steeds weer dat het interne geheugen 850 Mb is en dat er verder een slotje is voor en geheugenkaart.

En ik weet wel zoveel van dit soort apparaten af dat het vermelde interne geheugen altijd een totaalplaatje is, dus inclusief romgeheugen en inclusief eventuele vooraf geïnstallerde software of firmware. Mening PDA wordt ook verkocht met bijvoorbeeld 150 Mb geheugen en dan blijkt dat je er maar 30 over hebt om mee te werken, en dat met een toestel waar je zelf nog niets op hebt geïnstalleerd.

Geplaatst
Mij wordt ook steeds verteld dat de 400t 4 gieg geheugen heeft, maar op WELKE site je ook kijkt, of het nu Garmin zelf is of een andere site waar ook de specs vermeld staan, lees je toch steeds weer dat het interne geheugen 850 Mb is en dat er verder een slotje is voor en geheugenkaart.

zie bericht 4 van dit draadje voor een correct overzicht.

Geplaatst

Maar daar staat 850MB, terwijl de Oregon 400T toch ECHT 4GB intern geheugen heeft.. Weet Garmin het zelf ook niet meer? :)

Geplaatst (bewerkt)

Maar daar staat 850MB, terwijl de Oregon 400T toch ECHT 4GB intern geheugen heeft.. Weet Garmin het zelf ook niet meer? :)

huh?

In bericht 4 van dit draadje staat een link naar onderstaand overzicht. Daarin staat toch écht dat de OR400T 4GB intern geheugen heeft waarvan ongeveer 1 GB vrij (US topo)

Nog een keer de link: http://garminoregon.wikispaces.com/Product+Information#toc5

en het overzicht wat je daar vindt:

What are the differences between the seven different Garmin Oregon models?

This is Garmin's comparison matrix (compares 200, 300, 400t and 550t):

The Oregon 200 is a low memory version with 24MB of internal memory with a preloaded Americas basemap, no compass, no altimeter, no wireless transfer, no audio, no alarm clock, no Sight' N Go, and no NMEA 0183 (Spanner) support. The 200 also comes with a lanyard instead of the carabiner clip which the other models come with.

The Oregon 300 has 1GB (~850MB free) of internal memory and a preloaded world basemap. The compass, altimeter, wireless transfer, audio, alarm, Sight' N Go, and NMEA 0183 support are added over the 200. The 300 is about $50 more expensive than the 200.

The Oregon 400t has 4GB (~1GB free) of internal memory and comes preloaded with a version of US Topo 2008. The 400t costs about $100 (street) more than the 300.

The Oregon 400i has 1.85GB (~275MB free) of internal memory and comes with built-in g2 Vision U.S. Inland Lakes mapping which includes a worldwide basemap with imagery.

The Oregon 400c has 984MB (~70MB free) of internal memory and comes with built-in BlueChart® g2 Vision coastal charts for the US East Coast, Gulf Coast, West Coast and Great Lakes which includes a worldwide basemap with imagery.

The Oregon 550 has 850MB of free internal memory and adds a 3.2 megapixel camera with autofocus, 4x digital zoom and geotagging, 3-axis compass, high speed USB interface, an enhanced sunlight-readable touchscreen, and support for increased number of saved tracks (200), routes (200), waypoints (2000), and geocaches (5000) as compared to the Oregon 300. The 550 has the same preloaded world basemap as the Oregon 300.

The Oregon 550t has 850MB of free internal memory and adds a preloaded version of US Topo 2008 over the 550.

Note, free memory numbers are based on US maps.

bewerkt door Mars Express
Geplaatst

Dat klopt.. Maar in de Matrix bij Garmin zelf wordt nog steeds 850MB aangegeven voor alle modellen...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...